ایده های استارتاپی

معرفی ایده‌ تسهیل ارسال فایل برای کاربران

50 ایده برای راه اندازی یک کسب و کار موفق در سال جدید - قسمت نهم

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که تمایل بسیاری به راه اندازی استارتاپ دارید، اهداف بلند بالا، سرمایه‌ی کافی و حتی نیروی کار برای راه اندازی دارید اما در اولین قدم راه اندازی یک کسب و کار که همان داشتن ایده هست مانده اید؛ ما در سلسله مقالاتی ۵۰ ایده‌ی مختلف برای راه اندازی استارتاپ را برای شما گردآوری کرده ایم که در این قسمت به سراغ ایده تسهیل ارسال فایل برای کابران می رویم.

قسمت‌های قبلی این مجموعه مقالات را می‌توانید در ایده های راه اندازی کسب و کار مطالعه کنید.
  • تسهیل ارسال فایل برای کاربران

نمونه‌ی خارجی: Wetransfer

در هر لحظه مطالب زیادی در حال تولید هستند و هنگامی که یک محتوا ایجاد می‌شود نیاز است که به طریقی به دیگران منتقل شود. اگر چه ابزارهای زیادی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های بزرگ را به صورت آنلاین ارسال کنید، اما تنها چند سرویس کامل وجود دارند که اجازه‌ی انتقال فایل را به صورت رایگان به شما می‌دهند. یکی از آن‌ها وب‌سایت wetransfer است که امکان ارسال فایل با هر حجمی را به راحتی ایجاد می‌کند.

برای ارسال فایل با استفاده از این وب‌سایت کافی است تا فقط آدرس ایمیل گیرنده، ایمیل فرستنده، پیغام متنی و فایل موردنظر را وارد کنید. برای ارسال فایل توسط این وب‌سایت نیازی به ثبت‌نام و وارد کردن اطلاعات نیست که یکی از مزایای اصلی این سرویس به شمار می‌رود.

وبسایت Wetransfer خدمات Wetransfer به دو صورت پولی و رایگان ارائه می‌شود که در حالت رایگان امکان ارسال فایل تا ۲ گیگا‌بایت وجود دارد و در حالت پولی می‌توان آدرس ایمیل تا ۲۰ نفر را به عنوان گیرنده وارد کرد تا فایل کاملاً رایگان برایشان ارسال شود. همچنین این سرویس برای مرورگر وب، سیستم عامل اندروید و IOS در دسترس است.

پلن درآمدی Wetransfer از طریق تبلیغات و کاربرانی است که از سرویس‌های پریمیوم استفاده می‌کنند. با استفاده از اکانت پریمیوم کاربران می‌توانند فایل‌های خود را تا ۲۰ گیگ ارسال کنند و پروفایل‌هایشان را شخصی سازی کنند.

از لحاظ امنیت نیز می‌توان گفت که این پلت‌فرم کاملاً امن طراحی شده است به این معنی که تنها شما و کسی که فایل را برای آن ارسال کردید به فایل‌های منتقل شده دسترسی دارند.

این استارتاپ در سال ۲۰۰۹ در کشور هلند تأسیس شد و ایده‌ی آن از سرخوردگی Beerens، مؤسس آن، در عدم توانایی به اشتراک گذاری فایل‌های بزرگ ایجاد شد. در سال ۲۰۱۵ توانست در سری اول جذب سرمایه‌ی خود ۲۵ میلیون یورو سرمایه جذب کند که این سرمایه را در ابتدا برای رشد نوآوری محصول و بعد از آن برند سازی در آمریکا و اروپا اختصاص داده است. هر ماه ۴۲ میلیون یوزر در ۱۹۵ کشور بیشتر از یک میلیارد فایل را از طریق این پلت فرم ارسال می‌کنند.

نمونه ایرانی: پیکوفایل

هر چند در ایران برای اشتراک فایل بیشتر از سرویس‌های خارجی مانند همین wetransfer یا سرویس‌های ابری مانند دراپ باکس استفاده می‌شود اما به عنوان نرم‌افزاری که تا حدودی شباهت‌هایی به این سرویس دارد و امکان اشتراک فایل را تسهیل می‌بخشد می‌توان از پیکوفایل نام برد.

معرفی استارتاپ پیکوفایلکاربرد پیکوفایل برای کسانی است که می‌خواهند یک پرونده، عکس، نرم افزار و یا هر آنچه که می‌توانند با دیگران به اشتراک بگذارند را روی اینترنت منتشر کنند. طریقه‌ی کار هم به این صورت است که باید فایل موردنظر را روی سایت پیکوفایل آپلود کرد، سپس سامانه‌ی پیکوفایل یک لینک خواهد داد که آن را می‌توانیم در جایی که مد نظرمان است مانند وبلاگ، سایت و گروه‌های تلگرامی قرار دهیم تا اشخاص دیگر با کلیک بر روی آن، فایل را دانلود نمایند.

همچنین اگر نمی‌توانید در حوزه‌ای که قصد فعالیت دارید استارت آپ های مشابه و رقیبتان را پیدا کنید به شما پیشنهاد می‌کنم به سراغ لیست جامعی که از استارتاپ‌های ایرانی گردآوری کرده ایم بروید:

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *