اسلایدچندرسانه ای

آشنایی با انواع مدل‌ های کسب و کار – نهایت تجمل

در مدل نهایت تجمل تمرکز بر مشتریانی است که در بالاترین طبقه‌‌ی مالی قرار دارند.

ریشه‌های مدل نهایت تجمل در دوران باستان در فروش پارچه‌ و سنگ‌های زینتی گران‌قیمت به اشراف روم باستان می‌باشد که برای این طبقه کاخ‌ها و مبلمان‌های لوکس می‌ساختند. در آن زمان تلاش بسیاری از تجار برای کسب جایگاه تامین‌کننده‌ی رسمی دربار در قرون وسطی بوده است.

بازار این مدل رو به پیشرفت است و در صورت دستیابی به مشتریان به سود بسیار بالایی می‌رسد؛ این مدل نیاز به تمرکز و دقت زیادی بر مواردی چون: مدل کسب و کار، برند، نمایندگان فروش ماهر و برگزاری رویدادهای خاص و خاطره‌انگیز برای مشتریان دارد.

نمونه‌های این مدل کسب و کار

شرکت خودروسازی ایتالیایی LAMBORGHINI با رویکرد محدود به خودروهای اسپرت و با توان و در نتیجه قیمت بالا می‌باشد که به واسطه‌ی سیاست رابطه‌ی نزدیک با مشتری و بسته‌های حمایتی جامع، به جذب مشتریان ثروتمند پرداخته است. بودجه‌ی توسعه، تولید و بازاریابی به کمک سود بالای شرکت تامین می‌شود.

Jumeirah یک شرکت خدمات توریستی اماراتی است که مجلل‌ترین هتل‌ها از جمل مشهورترین هتل‌ جهان برج‌العرب دبی را تاسیس کرده است که به اعتقاد برخی تنها هتل ۷ ستاره‌ی جهان است و امکان گردش مهمانان در شهر به وسیله‌ی هلی‌کوپتر و یا خودروهای رولزرویس متعلق به هتل وجود دارد. Jumeirah با جذب افراد ثروتمند و درآمد حاصل از آن، تمامی هزینه‌های سنگین را جبران می‌کند.

ABBOT DOWNING از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ولز فارگو است با ارائه‌ی خدمات مالی به افراد با درآمدهای بسیار بالا که توان سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰ میلیون دلار را دارند. این شرکت خدماتی فراتر از بانک‌های معمول مانند: برنامه‌ریزی اموال برای نسل‌های آینده، آموزش مالی، ارزیابی خطر، مدیریت سپرده، پرداخت مالیات، برنامه‌ریزی ارث و … را ارائه می‌دهد. این شرکت با وجود مشتریان با تعداد کم (به دلیل حق عضویت بالا) به سودآوری رسیده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *