اینفوگرافیکچندرسانه ای

معرفی اکوسیستم استارتاپی شیکاگو در آمریکا + اینفوگرافیک

ظرفیت های گسترده شیکاگو در حوزه های فین تک، هوش مصنوعی و ابرداده

شیکاگو طی سال‌های اخیر، ماجراهای موفقیت استارت آپی تأثیرگذاری را به خود دیده است. این شهر دائماً ازلحاظ درآمدهای سرمایه گذاران خطرپذیر در رده‌ی اول قرار داشته و رقم عجیبی درحدود ۱.۵ بیلیون دلار در سال ۲۰۱۷ را بابت سرمایه گذاری VC به خود اختصاص داده است. دانشگاه‌هایی مثل مؤسسه‌‌ی فن‌آوری ایلینویز، دانشگاه نورث‌وسترن، و دانشگاه شیکاگو برنامه‌های درجه یکی در کارآفرینی، علوم رایانه‌ای، و مراکز رشد استارت آپ داشته‌اند و سازمان‌های حمایتی مثل ۱۸۷۱، Techstars Chicago یا Catapult Chicago برای خلق داستان موفقیت بزرگ بعدی تلاش می‌کنند.

زیربخش‌های قدرتمند اکوسیستم شیکاگو

Fintech

Fintech: شیکاگو کانون فعالیت فین تک در غرب میانه‌ی آمریکاست، بیش از ۲۳% از تمامی سرمایه گذاری های VC محلی در طول ۶ سال گذشته به استارتاپ های فین تک اختصاص یافته‌اند. مرکز این بخش، FinTEx است، جمعی از سازمان‌های پیشرو در عرصه‌ی فین تک و خدمات مالی که به‌منظور ترویج همکاری و برانگیختن نوآوری فین تک با هم کار می‌کنند. گل سرسبد استارتاپ‌های فین تک شیکاگو، Avant است، یک پلت‌فرم اعتباردهی آنلاین که سردمدار تأمین گزینه‌های اعتباری برای مشتریان دارای درآمد متوسط در آمریکا شده است. این پلت‌فرم درحال‌حاضر مجموعاً حدود ۱.۸ بیلیون دلار تا به امروز سرمایه جذب کرده است.

AI, Big Data, and Analytics

AI, Big Data & Analytics: به فاصله‌ی چند ساعت با شیکاگو، دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign یکی از ۱۰ برنامه‌ی برتر آمریکا برای هوش مصنوعی، روباتیک و سایبرنتیک را اداره می‌کند و استعدادهای بسیار آموزش‌یافته‌ای را وارد صحنه‌ی استارتاپ های محلی هوش مصنوعی می‌نماید. یک استارت آپ مطرح این عرصه، Narrative Science است، شرکتی که نسلی از هوش مصنوعی با زبان طبیعی پیشرفته تولید می‌کند که مثل یک انسان یاد گرفته و می‌نویسد. این شرکت تابه‌حال حدود ۴۳ میلیون دلار سرمایه گرفته است. شیکاگو هم‌چنین موفقیت‌های بسیاری در اسکیل آپ داشته است، مثل Uptake Technologies، یک تحلیلگر پیش‌بینی‌کننده‌ی صنعتی که در اواخر ۲۰۱۷، سرمایه‌ای بالغ بر ۱۱۷ میلیون دلار جذب کرد، و درحال‌حاضر ۲.۳ بیلیون دلار ارزش داد.

Adtech

Adtech: دهه‌هاست که شیکاگو بزرگ‌ترین نیروگاه آمریکا در صنعت تبلیغات است و به داشتن چند آژانس تبلیغاتی افسانه‌ای مثل شرکت لئو بارنت می‌بالد. پس بیراه نیست اگر بگوییم که شیکاگو امروزه از یک زیست بوم Adtech پرآوازه برخوردار است. این شهر خانه‌ی چندین استارت آپ موفق Adtech مثل سیگنال است، یک شرکت بازاریابی میان کاناله که حدود ۸۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این شرکت فن‌آوری‌های بازاریابی مبتنی بر ابر را به‌طور یکسان در اختیار برندها و آژانس‌های دیجیتال قرار می‌دهد.

«هرچه دانشجویان بیشتری به فین تک، هوش مصنوعی و ابرداده و تحلیل علاقمند می‌شوند، کارآفرینی دانشگاه-محور بیشتر در شیکاگو گسترش می‌یابد. به‌علاوه، فارغ‌التحصیلان و فعالان عرصه‌ی صنعت، برای گرفتن سرمایه و حمایت مالی و اثرگذاری اقتصادی ازطریق کارآفرینی و پژوهش در زمینه‌ی صنعت،  هر چه بیشتر به سمت جاهایی مثل مرکز پولسکی سوق می‌یابند.» ای. جی. ریدی، مدیر ابداعات راهبردی در مرکز کارآفرینی و اختراع پولسکی در دانشگاه شیکاگو

«ما به‌عنوان مرکز فن‌آوری و کارآفرینی شیکاگو، بر این باوریم که مؤسسان شرکت در صنعت فین تک می‌توانند در اینجا رشد کنند و رونق یابند. ما می‌دانیم که مؤسسان در این بخش باید به تخصص دیگران تکیه کنند و  معتقدیم که شیکاگو بیشتر از هر شهر دیگری،  از کهنه‌کاران و باتجربه‌های عرصه‌ی صنعت برخوردار است.» هووارد تولمن

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *