اخبار استارتاپی

برگزاری پانزدهمین رویداد استارتاپی اسلامی – قرآنی طلوع برکت

برگزاری رویداد کارآفرینی اسلامی - قرآنی طلوع برکت فرصتی به دست دانشگاهیان علاقه‌مند به این حوزه داده است تا کسب و کارهای نوپای خود مبتنی بر فناوری و هنر قرآنی را به عرصه کارآفرینی وارد کنند.

پانزدهمین رویداد کارآفرینی اسلامی – قرآنی طلوع برکت در حالی برگزار می شود که این رویداد به دنبال ایجاد بسترهایی برای ظهور و رشد کسب و کارهای نوین در راستای فرهنگ اسلامی – قرآنی است.

رحیم خاکی سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت ‏های فرهنگی قرآن کریم و معارف و هنرهای این کتاب آسمانی و همچنین نیازهای فرهنگی دنیای امروز، بخشی از مجموعه جهاد دانشگاهی بر آن شد تا حرکتی در راستای حمایت از شکل‏ گیری و توسعه صنایع فرهنگی مبتنی بر قرآن کریم طرح ریزی کند.

در این راستا مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی با هدف حمایت از کسب‏ و ‏کارهای نوپا مبتنی بر فناوری و هنر قرآنی به عنوان بخشی از فعالیت های راهبردی خود برنامه های کارآفرینی آموزشی، انگیزشی و ترویجی با هدف ایجاد فضای مناسب را برای شکل گیری تیم های قوی و همچنین ظهور ایده های نو و پیشرو در سطح کشور طرح ریزی کرد.

وی افزود: رویداد استارتاپی اسلامی – قرآنی طلوع برکت سه روزه است که به منظور ترویج و توسعه ایده‏ ها، محصولات و کسب‏ و کارهای اسلامی ـ قرآنی برگزار می شود.

سازوکار رویداد کارآفرینی طلوع برکت

وی ادامه داد: طلوع برکت یک رویداد کارآفرینی در حوزه اسلامی ـ قرآنی با محوریت بازار جهان اسلام است که در کامل‌ترین شکل اجرای آن، شرکت کنندگان به وسیله بسته های آموزشی فشرده با فضای کاری صنایع فرهنگی در کشور و جهان و مبانی راه اندازی کسب و کار بر اساس ارزش های قرآنی و اسلامی آشنا شده و از فرصت‏ ها و تهدیدهای موجود در این بخش از زبان اساتید و فعالان این حوزه مطلع می شوند.

خاکی با اشاره به سایر بخش های این رویداد عنوان کرد: در بخش دیگر این رویداد فضای واقعی ایجاد کسب و کارهای قرآنی برای شرکت کنندگان شبیه سازی می شود به طوری که شرکت کنندگان در محیطی پویا و خلاق تیم های کاری خود را تشکیل داده و مراحل راه اندازی یک کسب و کار اسلامی ـ قرآنی را از ابتدا تا انتها به صورت فشرده تجربه می کنند. در پایان نیز کسانی که تیم های کاری مناسب تشکیل داده اند و از انگیزه مناسب برای پیگیری ایده خود برخوردارند، می‌توانند به منظور استفاده از خدمات تخصصی مرکز رشد درخواست خود را ارائه کنند.

به بیان وی، طلوع برکت آغازی برای شکل گیری یک حرکت فرهنگی با ارزش که با هدف جاری ساختن آموزه ‏های ارزشمند قرآن کریم در سبک زندگی مسلمانان و تولید محصولات و خدماتی که نیازهای جامعه مسلمان را برآورده می‏ سازند، طرح ریزی شده است.

اهداف برگزاری رویداد طلوع برکت

سرپرست مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی در ادامه به اهداف برگزاری این رویداد کارآفرینی اشاره کرد و گفت: آشنایی دانشجویان علاقمند با فعالیت های مرکز رشد و امکان فراهم آوردن شرایط مناسب جهت ایجاد روابط متقابل، تقویت روحیه تیمی و کارگروهی افراد و توانمندسازی جهت موفقیت های بیشتر در جایگاه های شغلی، کمک و راهنمایی شرکت کنندگان جهت پیشبرد اهداف نوآورانه درحوزه اسلامی ـ قرآنی و افزایش کیفیت در تولید محصولات و خدمات اسلامی ـ قرآنی از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

وی افزود: رویداد کارآفرینی طلوع برکت همچنین به دنبال ایجاد انگیزه و تغییر نگرش در دانشجویان برای ورود به بازار کسب و کار حوزه اسلامی ـ قرآنی و آشنایی با کارآفرینان و نمونه های موفق و ناموفق داخلی و خارجی است.

دانشگاهیان، جامعه هدف رویداد طلوع برکت

خاکی ادامه داد: دانشگاهیان (دانشجویان، کارکنان، اساتید و فارغ التحصیلان) رشته های اسلامی ـ هنری ـ فرهنگی، دانشگاهیان رشته های تخصصی مختلف، موسسات قرآنی ـ فرهنگی و سایر ظرفیت ها و توانمندسازی فعالان حوزه فرهنگی مذهبی کشور (مساجد، حسینیه ها، هیات ها، موسسات فرهنگی هنری و …) و همچنین مدارس علوم انسانی و فرهنگی ـ مذهبی از جمله جوامع هدف این رویداد هستند.

وی همچنین اظهار داشت: تفاوت پانزدهمین دوره رویداد استارتاپی اسلامی – قرآنی طلوع برکت با سایر دوره ها معرفی و حضور تیم های ۲ تا پنج نفره از دانشجویان برتر دانشگاه ها و مراکز مختلف علمی است.

محورهای موضوعی طلوع برکت

خاکی در تشریح محورهای موضوعی رویداد کارآفرینی طلوع برکت گفت: گردشگری و توریسم، فین تک اسلامی، هنرهای تجسمی، معماری و دکوراسیون داخلی، اسباب بازی و بازی های رایانه ای، سلامت و محصولات غذایی حلال، تولید محتوای چند رسانه ای، وب و اپلیکیشن و مد و لباس اسلامی از جمله بخش های موضوعی در پانزدهمین دوره رویداد استارتاپی طلوع برکت است که علاقه مندان به هر عنوان امکان شرکت در آن را دارند.

پانزدهمین رویداد استارتاپی اسلامی – قرآنی طلوع برکت با رویکرد تمرکز بر بازار جهان اسلام از سوی مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی جهاد دانشگاهی در مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی از ۱۹ آذر آغاز شده و تا ۲۱ آذر ماه ادامه دارد.

در پایان این رویداد سه تیم برتر انتخاب شده و گواهینامه معتبر دریافت می کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *