اخبار استارتاپیاخبار سفر و گردشگریاخبار سلامتسفر و گردشگریسلامت

پنجمین کنگره بین المللی سلامت کشور های اسلامی برگزار شد

پنجمین کنگره بین المللی کشورهای اسلامی ۱۶ لغایت ۱۸ آبان ماه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

پس از دو سال و درگیری جهان با پاندمی کرونا، پنجمین کنگره بین المللی کشورهای اسلامی ۱۶ لغایت ۱۸ آبان ماه در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این کنگره چهار محور اصلی نشستهای تجاری، نمایشگاه، پنل های تخصصی و رویداد استارز با حضور استارتاپ های مرتبط وجود داشت.

این رویداد پنل های تخصصی با محتوای متفاوت و حضور افراد از کشورهای مختلف را در با موضوعات گردشگری درمانی، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعی، تندرستی و غذا، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، تغذیه و غذای سالم، طب سنتی و فرآورده های طبیعی را در برگرفت.

نشست های تجاری این کنگره نیز در خصوص، معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در استارت آپ های سلامت و گردشگری سلامت، همکاری تجاری ترکیه و کشورهای اسلامی در زمینه گردشگری سلامت، ظرفیت های همکاری کشورهای اروپایی و اسلامی در حوزه سلامت و گردشگری سلامت شکل گرفت.

نمایشگاه، که بخش جانبی اغلب کنگره ها محسوب می شود، مورد توجه فعالان حوزه گردشگری و سلامت قرار گرفت و فرصت معرفی حرفه ای خدمات و محصولات شرکت های مطرح و فعالان کلیدی حوزه سلامت و گردشگری سلامت را فراهم آورد. با توجه به شرایط ویژه ناشی از پاندمی در این دوره از رویداد علاوه بر امکان مشارکت در نمایشگاه حضوری فرصت حضور و مشارکت فعالان سلامت در نمایشگاه مجازی نیز فراهم گردید.

دکتر کریمی، رئیس شورای عالی سیاست گذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در خصوص پنجمین کنگره بین المللی سلامت که پس از دو سال تاخیر ناشی از پاندمی کرونا برگزار شد، گفت: «با وجود ضربه ای که به علت شیوع کرونا به صنعت گردشگری وارد شد، انتظار چنین استقبالی را نداشتیم و همین امر نشان دهنده پتانسیل بالای گردشگری سلامت در کشور است، امسال شاهد عرضه بیشتری در بخش نمایشگاه و حضور تعداد بیشتری مهمان خارجی بودیم.

در کنگره های قبل بین ۱۷ الی ۲۰ کشور در کنگره شرکت می کردند اما امسال میزبان بیش از ۳۸ کشور بودیم همچنین استقبال استارتاپهای این حوزه نیز به عدد ۴۰۰ رسید که با توجه به رشد و نیاز به استارتاپها در کشور عدد خوبیست. در این کنگره فرصتهای جذب سرمایه و توسعه کار استارتاپها فراهم شد».

وی در ادامه در خصوص نقش رسانه های حوزه سلامت یا گردشگری افزود: «رسانه ها با حضور فعال خود و پوشش خبری گردشگری سلامت می توانند به ارز آوری یا اشتغالزایی به واسطه جذابیت این حوزه کمک کنند».

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *