اینترنت اشیامقالات اینترنت اشیا

آیا هوشمند شدن فضای خانه ها در آینده از گاراژ شروع می شود؟

در این مقاله با چگونگی آغاز کار گروه هوشمندسازی فضای خانه چمبرلین آشنا می شوید.

گروه هوشمندسازی فضای خانه چمبرلین می تواند به این شرکت کمک کند تا تغییرات را از گاراژ شروع کرده و به سمت اتاق نشیمن حرکت کنند. یکی از بزرگ ‌ترین شرکت‌ های درب بازکن گاراژ در جهان، آرزوی پیشرو بودن در فضای خانه‌ های هوشمند را دارد.

گروه چمبرلین بر این صنعت تسلط دارد و دو برند آن، LiftMaster و Chamberlain، ۶۵ درصد از کل بازکن های درب گاراژ نصب شده در خانه های جدید را تشکیل می دهند. در حالی که این شرکت در گاراژ اسمی است که باید به خاطر سپرد، اما در داخل خانه داستان متفاوتی است، به ویژه در مورد دستگاه های هوشمند.

این شرکت در سال ۲۰۱۱ یک درب بازکن گاراژ متصل به اینترنت راه اندازی کرد و از آن زمان تاکنون در فضای خانه هوشمند فعال باقی مانده است و محصولات جدیدی را با نام تجاری myQ خود عرضه کرده و استارتاپ هایی مانند Lockitron (قفل های هوشمند) و Tend (دوربین های امنیتی هوشمند) را خریداری کرده است.

در همین زمان، صنعت خانه های هوشمند به لطف ورود غول های فناوری مانند آمازون، گوگل و اپل به این فضا رونق گرفته است. امروزه همه چیز از جاروبرقی گرفته تا مایکروویو و لامپ به اینترنت متصل هستند و دستورات صوتی را می پذیرند و تخمین زده می شود که صنعت خانه های هوشمند تا سال ۲۰۲۳ به ارزش ۱۵۷ میلیارد دلار برسد.

صبر کنید، حالا این لامپ ها چقدر باهوش هستند؟

  • به گفته تلگراف، شروع لامپ ‌های هوشمند به سال ۲۰۱۲ راه‌ اندازی Philips’Hue برمی‌گردد که می ‌توانستند تغییر رنگ دهند و توسط یک اپلیکیشن کنترل می ‌شدند.
  • در سال ۲۰۱۵، خط تولید Hue از Apple HomeKit پشتیبانی کرد و به مصرف ‌کنندگان این امکان را داد تا با استفاده از دستورات صوتی، نورهای خود را کنترل کنند.
  • Philipsدر نمایشگاه CES 2018 فناوری جدید“Hue Entertainment” را معرفی کرد که چراغ‌ های هوشمند را با تلویزیون ‌ها و رایانه ‌ها همگام ‌سازی می‌کند تا با رنگ ‌های نمایش داده شده روی صفحه مطابقت داشته باشد.
  • امروزه، خط تولید Hue شامل لامپ های هوشمند کف و میز، روشنایی مسیرهای بیرونی و وسایل روشنایی حمام است.

در حالی که تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت بیش از هر زمان دیگری است، هیچ یک از آن ‌ها برای ارتباط با یکدیگر طراحی نشده ‌اند، به این معنی که مصرف‌ کنندگان یا باید به برند وفادار بمانند یا از کار کردن با چندین برنامه و انجام مکالمات با الکسا، گوگل و سیری برای انجام کارهای جداگانه راحت باشند.

Gani Nayak ، CTO و EVP در گروه مهندسی چمبرلین، این چندپارگی و عدم ارتباط را فرصتی برای شرکتش می داند تا حضور خود را به فراتر از گاراژ و داخل خانه گسترش دهد. به گفته Gani Nayak: ما زیرساخت های ابری و قابلیت اینترنت اشیا مورد نیاز را ایجاد کرده‌ایم و در حال تغییر و پیشرفت از یک شرکت فقط باز کننده درب گاراژ به چیز بزرگتری هستیم.

یک برنامه که می تواند همه آنها را کنترل کند!

سری محصولات هوشمند myQ گروه چمبرلین شامل درب بازکن گاراژ، کنترل کننده چراغ ها و دوربین های امنیتی است. همه این دستگاه ها طریق برنامه myQ کنترل می شوند که با پلتفرم های Apple HomeKit، Xfinity Home و Google Assistant نیز ادغام شده است.

این ادغام ها ها علاوه بر اینکه می‌توانند با هرکدام از پلتفرم ها سازگاری داشته باشد و دستورات را به آنها منتقل کند مثلن میتوانید به آن بگویید :” okگوگل درب گاراژ را ببند”، به صاحب خانه‌ ها این امکان را می ‌دهد که همه دستگاه ‌های هوشمند خود را در یک مکان مدیریت کنند.

گروه چمبرلین، همراه با ادغام در سیستم‌ های خانه‌ های هوشمند موجود، با Amazon Key، که به صاحبان خانه این امکان را می ‌دهد تا بسته‌ ها را به گاراژ خود تحویل دهند، و STEER Tech، استارت ‌آپی که فناوری پارکینگ خودکار پس از فروش را ایجاد می‌کند، شریک شده است. این مشارکت، درب بازکن هوشمند صاحب خانه را با خودروهای جدید هوشمند آنها متصل می کند. این ارتباط به گونه‌ای طراحی شده است که اطمینان حاصل شود که خودروهای خودران قبل از باز شدن درب گاراژ وارد درهای بسته گاراژ نمی‌شوند یا قبل باز شدن درها روشن نمی شوند.

 با زیرساخت ‌هایی که ایجاد کرده‌ ایم و ابتکاراتی که در دست اجرا داریم، نسبت به فرصت‌ هایمان در فضای دسترسی و کنترل خانه هوشمند نسبتاً احساس خوبی دارم.

در حالی که myQ به صاحبان خانه این امکان را می دهد که برنامه های مختلف خانه هوشمند خود را در یک مکان گروه بندی کنند، در واقع به دستگاه ها کمک نمی کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

Nayak گفت: امروز، این یک مشارکت بسیار نقطه به نقطه است ما باید با آمازون، گوگل یا Alarm.com کار کنیم تا کاری با دستگاه های آنها انجام دهیم. اگر استانداردسازی وجود داشت، به طور بالقوه می‌توانستیم از آن استانداردها برای اتصال انواع مختلف دستگاه‌ های هوشمند استفاده کنیم.

آماده سازی زمینه برای مرحله استانداردسازی

خوشبختانه برای Nayak و تیمش، استانداردسازی مشکلی است که آمازون، اپل و گوگل با هم در حال حل آن هستند. در ماه دسامبر، این سه شرکت اعلام کردند که با Alliance, Zigbee همکاری می کنند این شرکت استانداردهای باز برای ارتباطات دستگاه های IoT را ترویج می کند.

پروژه P”Connected Home Over I” با هدف ایجاد یک استاندارد ارتباطی واحد برای دستگاه های خانه هوشمند، ابتدا با دستگاه های ایمنی و امنیتی آغاز می شود.

هدف این است که با دادن پروتکل ارتباطی واحد به سازندگان دستگاه، به جای سه پروتکل، رشد صنعت اینترنت اشیاء خانگی را تحریک کند. برای مصرف‌کنندگان، این می ‌تواند به معنای انتخاب گسترده ‌تری از دستگاه‌ ها و پایان نگرانی در مورد سازگاری حمام هوشمند ۷۰۰۰ دلاری آن ‌ها با Google Home باشد.

برای گروه چمبرلین، استانداردسازی نمی تواند به اندازه کافی سریع انجام شود. این شرکت به دنبال این است که myQ به اکوسیستم منتخب در میان صاحبان خانه تبدیل شود، و اگرچه نام اپل، آمازون یا گوگل را ندارد، این شرکت در حال حاضر در خانه‌های میلیون‌ ها آمریکایی است.

نایاک گفت: «امروزه میلیون‌ها نفر از برنامه myQ ما استفاده می‌کنند با زیرساخت ‌هایی که ایجاد کرده‌ ایم و ابتکاراتی که در دست اجرا داریم، نسبت به فرصت‌ هایمان در فضای دسترسی و کنترل خانه هوشمند نسبتاً احساس خوبی دارم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
منبع
Will the Smart Home Ecosystem of the Future Start in the Garage?
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *