بازاریابی و تبلیغاتکسب و کارهای بازاریابی و تبلیغات

تجارت تیک تاک چگونه با اینستاگرام و فیس بوک رقابت میکند؟

لیمو HR

تیک تاک پلتفرم تجارت اجتماعی محبوب این روزهاست و برندها و بازاریاب ها به‌دنبال کسب درآمد از رویداد #TikTokMadeMeBuyIt هستند. گرچه پایگاه خریداران تیک‌تاک به‌اندازه فیس‌‌بوک یا اینستاگرام بزرگ نیست، اما خریدارانی بسیار فعال و اهل مشارکت دارد.

تیک تاک محرکی قوی برای قصد خرید است. این پلتفرم به همه ما نشان داده که محصولاتی ظاهراً تصادفی، از شلوارهای یوگا گرفته تا قالیشو و سس سالاد رَنچ ، می‌توانند به‌سرعت فراگیر شده و فروش آن‌ها  افزایش یابد. قدرت تیک‌تاک در کشف محصولات، به‌وسیله الگوریتم آن تقویت می‌شود، که محتوای مرتبط و سرگرم‌‌کننده‌ای را در صفحه اصلی و شخصی «برای شما»به کاربران ارایه می‌دهد. این ویدیوها اغلب محصولات و کالاهایی  را شامل می‌‌شوند که کاربر قبل از دیدن آن‌ها  در صفحه محتوا، هرگز فکر نمی‌کرده که به نمایش گذاشته شوند.

تجارت تیک تاک

افرادی که در تیک‌‌تاک خرید می‌کنند، از خریداران سایر پلتفرم‌های اجتماعی، بیشتر به‌دنبال کالا و خرید هستند. بر اساس نظرسنجی بازاروُیس در ژانویه ۲۰۲۲، بیش از یک پنجم خریداران تیک‌تاک در سراسر جهان گفته‌اند که «همیشه» از تیک‌تاک خرید می‌کنند، که این مقدار بیشتر از تمام پلتفرم‌‌‌های دیگر است. با این حال، این مطالعه مشخص نکرده است که این خریدها در کجا صورت گرفته‌اند.

 از خریدهای الهام گرفته شده از تیک‌تاک، در خارج از پلتفرم انجام می‌شوند؛ مثلاً: در سایت‌های تجارت الکترونیک، فروشگاه ها یا حتی در شبکه‌های اجتماعی رقیب با پیشنهادات تجاری منعطف‌تر مانند: فیس‌بوک و اینستاگرام. در برخی موارد، تیک‌تاک به تسهیل این عملکرد کمک می کند؛ مثلاً: لینکی در بالای پروفایل تیک‌تاک تعبیه و افراد را به حساب‌‌های اینستاگرام (و یوتیوب) کسب‌و‌کارها هدایت می‌کند.

تیک تاک

ماهیت جوان کاربران تیک تاک، سطح بالای خریدهای خارج از پلتفرم را توضیح می‌دهد. نوجوانان و جوانان هسته اصلی پایگاه کاربران تیک‌تاک در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. این رده سنی نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر، تمایل بیشتری به دنبال‌کردن ترندهای روز و خرید بر اساس آن‌ها را دارند، اما ممکن است قدرت خرید کمتری داشته یا به روش‌های پرداخت دیجیتال دسترسی نداشته باشند. با این حال، بسیاری از آن نوجوانان و جوانان، محتوای تیک‌تاک را با اقوام یا دوستان خود به‌‌اشتراک می‌گذارند و سپس کالای درون ویدیو را از جایی دیگر برای آن‌ها  می‌خرند.

اپلیکیشن تیک تاک

در نتیجه، از کل بازار تجارت اجتماعی ایالات متحده، سهم تیک‌تاک نسبتاً کوچک می‌ماند. مصرف‌کنندگان ایالات متحده در سال جاری، ۴۵۷۴ میلیارد دلار برای خرید در شبکه‌های اجتماعی صرف خواهند کرد، از جمله خریدهایی که از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای و خریدهایی که با کلیک کردن بر روی سایت‌های خرده‌فروشی انجام می‌شوند. فیس‌بوک و اینستاگرام همچنان بیشترین میزان خریدها و خریداران شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص خواهند داد.

اما فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه! پیش‌بینی ما خریدهای درون فروشگاهی یا سایر خریدهای خارج از پلتفرم  که در خریدهای تیک تاک معمول است را در نظر نمی‌گیرد. تیک تاک به‌سرعت درحال انتشار ویژگی‌های جدید برای افزایش خریدهای درون‌برنامه‌ای است، از جمله: ویترین‌های نقلی، لینک‌های محصول و امکان ادغام کاتالوگ محصولات در قالب‌های تبلیغاتی انتخابی و پخش زنده. این ویژگی‌ها به تیک تاک در جذب بیشتر پرداخت‌های تجارت اجتماعی، کمک می‌کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
منبع
How does TikTok commerce stack up against Instagram and Facebook
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *