اخبار استارتاپی

انعقاد بیش از ۱۸۰ تفاهمنامه و قرارداد همکاری در نمایشگاه آبادیران

حمیدرضا شکری، عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه نخستین دوره نمایشگاه فناوری ها و محصولات محرومیت‌زدا(آبادیران) گزارشی از روند فعالیت‌ها و دستاوردهای  نمایشگاه ارایه داد.
وی گفت: در این دوره بیش از ۸۰ نفر از  مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حکومتی از نمایشگاه بازدید کردند.
شکری افزود: علاوه بر تفاهم‌‌نامه‌ها و قراردادهای اعلام شده از سوی شرکت‌ها که بیش از ۱۸۰ عنوان بوده چند توافق‌نامه‌ همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان نوسازی مدارس، صندوق کارآفرینی امید، مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو، بنیاد علوی، کمیته امداد امام و معاونت اشتغال وزارت کار امضا شده است.
شکری در ادامه بیان کرد: بیش از ۶۰ توافق‌نامه‌ همکاری مشترک به ارزش هزار و ۸۰ میلیارد ریال بین بنیاد علوی و موسسه دانشمند با شرکت‌های دانش بنیان امضا شده است.
دبیر نمایشگاه آبادیران افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) هم دو تفاهم نامه   همکاری مشترک در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان و ۴۰ مورد تفاهم‌نامه با کارفرمایان برای به کارگماری مددجویان در مشاغل دانش بنیان، فناور و خلاق امضا کرده است. ۶۰ مورد تفاهم هم با راهبران شغلی در حوزه دانش بنیان، خلاق و فناور در این دوره از نمایشگاه صورت گرفته است
وی افزود:‌ توافق‌نامه‌های همکاری مشترک بنیاد احسان نیز در دو بخش قرارگاه نوآوری (هشت تفاهم‌نامه و سه قرارداد) و قرارگاه عدالت‌آموزی ( ۱۰ تفاهم‌نامه) به ارزش ۳۰ میلیارد ریال منعقد شده است.
دبیر اولین دوره نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت زدا ادامه داد: در نمایشگاه ۲۲ نشست و پنل علمی و گفت‌و‌گو برگزار شد. همچنین ۴۵۰ شرکت‌کننده در این نمایشگاه حضور داشتند.
وی در پایان با اشاره به برنامه‌ ملی آبادیران که برگزاری این نمایشگاه نقطه شروع آن بود گفت: این برنامه ملی علاوه بر نمایشگاه سالانه شامل برگزاری جایزه ملی آبادیران، نمایشگاه مجازی آبادیران، سامانه تامین مالی جمعی برنامه‌های ملی آبادیران، تعامل و هم‌افزایی بین دستگاهی، تهیه کتابچه‌ فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا، تشکیل دبیرخانه دائمی برنامه ملی آبادیران و تولید مستندات آبادیران است.
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *