اخبار استارتاپی

برگزاری هفدهمین دوره ملی کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری با محوریت حل مسئله

همه ساله کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری کشور هر ساله از سوی انجمن مدیریت فناوری و نوآوری ایران برگزار می شود. در سال جاری نیز، سیزدهمین دوره بین المللی و هفدهمین دوره ملی این کنفرانس با محور اصلی “زیست بوم نوآوری، شرکت های بزرگ و اقتصاد دانش بنیان و نوآور” در تاریخ ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

مهدی محمدی، رئیس انجمن علمی مدیریت فناوری و نوآوری در نشست خبری این کنفرانس، درباره نقش انجمن در ترویج رشته مدیریت فناوری گفت. همچنین وی اشاره کرد رشته مدیریت فناوری و نوآوری حدود ۴۰ سال پیش در دنیا شکل گرفت و دو دهه بعد، انجمن علمی مدیریت فناوری و نوآوری در کشور تأسیس شد. فعالیت های این انجمن شامل ترویج مفاهیم حوزه علمی مدیریت فناوری، ارتباط با صنعت، برگزاری دوره های پیشرو و اشتراک گذاری دانش است.

به نقل از مهدی محمدی، محور اصلی این کنفرانس حل مسئله است و صرفا جنبه علمی ندارد و بر انتشار پژوهش ها و مقالات متمرکز نیست. و ایجاد ارتباط بین دانشگاه، سیاست گذاران دولت و صنعت هدف اصلی آن در نظر گرفته شده است.

نشست خبری کنفرانس کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری
نشست خبری کنفرانس کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری

در پنل های تخصصی این کنفرانس، چالش های صنعتی که نیاز به توسعه فناوری دارند، مورد بررسی قرار می گیرد و نظرات و راه حل های متخصصان حوزه جمع آوری می شود.

محورهای هفدهمین دوره ملی کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری

سید حبیب الله طباطبائیان، رئیس این دوره از کنفرانس مدیریت فناوری و نوآوری، به ارتقاء سطح فناوری و نوآوری در ایران اشاره کرد و از اهمیت ایجاد و توسعه شبکه متخصصان و تلاش گران حوزه مدیریت فناوری و نوآوری گفت. به گفته طباطباییان، محورهای اصلی کنفرانس شامل موارد زیر هستند:

  • زیست بوم نوآوری با تمرکز بر شرکت های بزرگ
  • نوآوری در سازمان ها (فرهنگ، سیاست ها و راهبردها و …)
  • سیاست گذاری، تنظیم گری و مدیریت فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی، زنجیره بلوکی و کلان داده
  • اقتصاد دانش بنیان و تاب آوری در شرایط تحریم
  • همکاری بین دانشگاه و صنعت، نوآوری باز و زیست بوم نوآوری و فناوری
  • مسائل سیاست گذاری فناوری و نوآوری مانند منابع آب، مهاجرت و آلودگی هوا
  • نوآوری اجتماعی، نوآوری فراگیر و نوآوری کارآمد
  • سیاست ها، نهادها و مکانیزم های تامین مالی نوآوری
  • سیاست گذاری و حکمرانی فناوری و نوآوری

همچنین، نظام نوآوری ملی، بخشی، منطقه ای و فناورانه، دیپلماسی فناوری و نوآوری نیز در این کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. این کنفرانس در تاریخ ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

در این نشست، همچنین سید کامران باقری، رئیس کمیته علمی این کنفرانس، از تجربه نگاری و ثبت تجارب موفق یا ناموفق کشور در حوزه مدیریت فناوری یاد کرده است و ۱۵ نمونه عملکرد شرکت های دانش بنیان و غیر دانش بنیان که در حوزه فناوری و نوآوری فعالیت می کنند، بررسی خواهند شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *