اخبار آموزشاخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه رویداد ملی ستاپ خبر داد

ورود گروه‌های خلاق، نوآور و دانش‌بنیان جهت تحول در مدارس سراسر کشور

لیمو HR

وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه رویداد ملی ستاپ خبر داد؛ ورود گروه‌های خلاق، نوآور و دانش‌بنیان جهت تحول در مدارس سراسر کشور

آیین اختتامیه رویداد ملی ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) یکشنبه ۱۳ اسفند‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار و جوایز و تندیس ویژه این رویداد به گروه های منتخب فعال در حوزه نوآوری های آموزشی تربیتی اعطا شد.

سخنان وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه رویداد ملی ستاپ

وزیر آموزش و پرورش در خصوص رویداد‌هایی از این دست که به نوآوری و فناوری در بخش آموزش و تربیت می‌پردازد گفت: «اگر در گذشته بمانیم حتماً محکوم به شکست هستیم. کودکان دنیای متفاوتی را تجربه می‌کنند و ابزار متفاوتی هم برای آموزش دارند.»

وی با بیان اینکه امروز خلائی بین معلمان و دانش‌آموزان وجود دارد و آن خلأ ادراکی است؛ گفت: «عموم معلمان ما به شکل سنتی آموزش دیدند و معلم که سنتی آموزش دیده است نمی‌تواند به شیوه مدرن آموزش دهد. عموم معلمان ما به شکل کنترلی آموزش دیدند و کنترلگر بار آمدند در حالی که در کلاس درس دیگر نباید کودک را کنترل کرد.»

صحرایی با تاکید بر اینکه معلم نباید صرفاً آموزش دهنده علم باشد؛ گفت: «وظیفه دیگر معلم این است که پرورش دهنده استعداد‌ها و خلاقیت کودک و نوجوان باشد.»

وی با بیان اینکه عمده مسائل آموزشی ما در سطوح پایین علم و آموزش هستند؛ گفت: «گاهی دانش بیشتری به کودکان می‌دهیم که باز هم در سطح پایین علم است. اما فناوری‌هایی که به کاربرد دانش کمک می‌کنند و تلاش می‌کنند دانش به زندگی روزمره دانش آموزان راه پیدا کند مورد نیاز ماست.»

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: «اگر آموزش و پرورش به اولویت اول کشور بدل شود می‌توانیم گره‌های آینده این کشور را حل کنیم. مسئله ما این است که در سطوح بالا به آموزش و پرورش توجه شود.»

وی به ۷ دانشی که معلم به آن اشاره نیاز دارد اشاره کرد و گفت: ترکیب این دانش‌ها مورد نیاز ماست.
ان شاءالله در اولین نشست مدیران سراسر کشور این امکان را ایجاد می‌کنیم که همه برگزیدگان “رویداد ملی ستاپ” فرصت ارائه محصولات خود را در بدنه رسمی آموزش و پرورش پیدا کنند.

اختتامیه رویداد ملی ستاپ
اختتامیه رویداد ملی ستاپ

گفتنی است در ابتدای اختتامیه رویداد ملی ستاپ، سید حسام نوربخش، دبیر رویداد ملی ستاپ، با اشاره به اتمام دوره دوم این رویداد گفت: پس از یک پروسه ۶ ماهه از زمان فراخوان، ثبت طرح تا ارزیابی و توانمندسازی، جذب سرمایه ۹ میلیارد تومانی توسط ۱۷ تیم‌های نوآور و فناور حوزه تعلیم و تربیت صورت گرفت.

نوربخش هدف اصلی این رویداد را ایجاد سکوی همرسان بین چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت با شبکه نوآور و پشتیبان دانست و گفت: توانستیم اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم اما هنوز جای کار وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با کمک مجموعه‌های حامی این رویداد از جمله وزارت آموزش و پرورش، معاونت علمی ریاست جمهوری، شبکه آموزش سیما، سازمان بسیج مستضعفین، و .. بتوانیم این اهم را رقم بزنیم و سال به سال این تیم‌های نوآور موفق‌تر در زیست بوم تعلیم و تربیت دیده شوند.

گفتنی است اولین جایزه تاب آوری در حوزه آموزشی_تربیتی با عنوان جایزه حازم به تاب آورترین کارآفرین زیست بوم تعلیم و تربیت، آقای حازم فریپور اعطا شد. این جایزه از امسال به جوایز ویژه “رویداد ملی ستاپ” اضافه گردید .

تصاویر برگزیده از اختتامیه رویداد ملی ستاپ

عکس دسته جمعی اختتامیه رویداد ملی ستاپ

اهدا لوح تقدیر به برگزیدگان در اختتامیه رویداد ملی ستاپ

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *