اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

گزارش سالانه پلنت منتشر شد

مرکز نوآوری پلنت گزارش فعالیت های خود در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. گزارش سالانه پلنت، شامل اطلاعات فعالیت های این مرکز نوآوری هم اکنون از اینجا در دسترس است.

جزئیات گزارش سالانه پلنت

بر اساس گزارش سالانه پلنت، این مرکز نوآوری تا پایان ۱۴۰۲، ده تیم فعال داشته است. این در حالی است که بیش از ۸۰ ایده استارتاپی به این مرکز عرضه شده بودند.

بیشترین ایده ها در حوزه سالمندان، بیمه (حوزه تخصصی پلنت)، پلتفرم ها و مسائل عمومی سلامت بودند. تمرکز بالا در حوزه سالمندان، به خوبی توجه اکوسیستم نوآوری و نوآوران را به بحران پیش روی کشور در این حوزه نمایش می دهد. ایده های ورودی پلنت عمدتا از طریق رویدادهای اکسیر، ایده پرداز و فن نما دریافت شده بودند.

از میان ایده های دریافت شده، تنها ۱۵ مورد به مرحله شتابدهی و ۱۸ ایده به مرکز رشد ورود کرده بودند. در پایان دوره نیز تنها ۱ ایده در مرکز رشد و ۴ ایده در مرکز شتابدهی باقی مانده بودند. این نرخ شکست موضوعی طبیعی است و پیشتر در گزارشی از Ycombinator نمونه های مشابه آن را دیده بودیم.

دلایل تایید و رد ایده ها در پلنت

با توجه به گزارش سالانه پلنت، بیشترین تاثیر در ایده های تایید شده مرتبط با بازار بودند. ۲۲ ایده به دلیل نیاز بازار و ۱۲ ایده نیز به دلیل بزرگی بازار تایید شده بودند. در حالی که ۲۲ ایده به دلیل نوآوری و ۱۸ ایده به دلیل وجود نمونه موفق با تایید رسیده بودند.

در اکوموتیو، نمونه های متعددی از داستان های شکست را کار کرده ایم. شاید برای درک دلایل متعدد قبول نشدن ایده ها، دیدن دلایل مختلف آن در قالب یک نمودار گویاتر از کلمات باشد:

دلایل رد ایده ها با توجه به گزارش سالانه پلنت

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *