اخبار استارتاپی

استارتاپ استودیو؛ توسعه‌ی مبتنی بر نوآوری در سازمان‌ها

به گزارش اکوموتیو، به نقل از روابط عمومی گروه بهسازان فردا؛ سارا حلم زاده٬ مدیر استارتاپ استودیو در این مرکز نوآوری، گفت: هر کارآفرینی که تصمیم به راه اندازی یک استارتاپ می‌گیرد، دو دغدغه اصلی دارد:

۱-داشتن سرمایه و امکانات به میزان کافی تا زمانی که به درآمد مکفی و سودآوری برسد.
۲- اطمینان از این که محصولی که تولید کرده است دقیقا بر نیاز مشتریان منطبق است و بتواند محصولش را به آنها عرضه کند.
استارتاپ استودیوهایی که در سازمان‌های بزرگ ایجاد می‌شوند هر دو دغدغه‌ی استارتاپ‌ها را برطرف می‌کنند و به آنها برای رشد سریع و ساده کمک می‌کنند.

وی در خصوص این که چگونه یک استارتاپ استودیو این کار را انجام میدهد، با اشاره به اینکه بر اساس سایز و گستردگی سازمان ها٬ روش های حل مسئله‌های آنها نیز متفاوت می شود٬ بیان کرد:« در صورتی که مسئله‌ای که سازمان با آن مواجه است راه‌حل نوآورانه و مبتنی بر تکنولوژی داشته باشد یا بتوان با کمک گرفتن از تکنولوژی های روز به سازمان ها در جهت توسعه و سودآوری کمک کرد، پای استارتاپ استودیوها به میان می آید.»

همچنین حلم زاده تصریح کرد که این روش، یکی از روش های کار استارتاپ استودیوها است که در آن استارتاپ استودیو «درون یک سازمان» ایجاد می‌شود و به عنوان حلقه اتصال آن سازمان به تیم های استارتاپی و اکوسیستم نوآوری عمل می‌کند. شیوه های دیگر کار استارتاپ استودیو نیز در اکوسیستم وجود دارد.

او ادامه داد:« در این روش، استارتاپ استودیوها درگیر مشکلات درون سازمان ها می شوند و برای یافتن راه حل مشکلات تلاش می کنند.»

به گفته حلم زاده٬ در این مسیر باید برای جذب تیم توانمند و متخصص در تکنولوژی مورد نیاز تلاش کرد و پس از درگیر کردن این تیم با مسئله مورد نظر به حل مشکل پرداخت و در نهایت در کنار توسعه آن استارتاپ مشکل سازمان حل خواهد شد. سرمایه، مکان فیزیکی، مشاوره و منتور، داده های مورد نیاز، ایجاد شرایط تست و بهبود محصول تولید شده، از جمله خدماتی است که استارتاپ استودیو در اختیار استارتاپ قرار می دهد تا مشکل سازمان را رفع کنند.

استارتاپ های فعال در استارتاپ استودیو، در مالکیت آن سازمان قرار می گیرند‌ و افراد هسته مرکزی استارتاپ، سهام ایساپ دریافت می‌کنند. در این روند، استارت آپ ها پس از یافتن راه حل مورد نظر، تولید محصول و اطمینان از اثر بخشی آن محصول در سازمان متبوع خود٬ می توانند با موافقت‌ سهامداران خود، محصول خود را به سازمان های دیگر که مشکل مشابه دارند نیز بفروشند و از این طریق برای خود و سازمان‌شان کسب درآمد کنند.
مدیر استارت آپ استودیو مرکز نوآوری بهسازان فردا ادامه داد: در مرکز نوآوری بهسازان فردا تلاش می شود تا نیازهای داخلی بانک ملت و گروه شرکت های بهسازان فردا وجود دارد و برای آنها نیازمند راه حل های نوآورانه هستیم را شناسایی کنیم.

او افزود:« در این راستا٬ جلساتی با واحدهای مختلف برگزار می کنیم و پس از جمع آوری نیازها٬ تلاش میکنیم با در کنار هم قرار دادن آنها و سبک و سنگین کردن آنها به یک مسئله واحد برسیم تا چند نیاز مختلف را در کنار هم برای واحدهای مختلف مرتفع کنیم  و سپس استارت آپ مربوطه را تیم آپ کنیم.»

حلم زاده درباره فعالیت هایی که تاکنون در مرکز نوآوری بهسازان فردا صورت گرفته است نیز گفت:« تاکنون توسعه چند استارتاپ در حوزه های هوش مصنوعی٬ بلاکچین٬ اینترنت اشیا، چت بات و سلامت الکترونیک در دستور کار ما قرار گرفته است.»

او درباره مراحل رشد این استارتاپ ها نیز گفت:« هر کدام از این آنها در مراحل مختلفی قرار دارند؛ برخی در مرحله عقد قرارداد٬ برخی در حال توسعه محصول و برخی دیگر در مرحله استقرار قرار دارد. و ما همچنان به دنبال استارتاپهایی که بتوانند توانایی خود را در حوزه های فوق نشان دهند هستیم و امیدواریم با همکاری آنها به توسعه اکوسیستم نوآوری کشور کمک کنیم.»

بر اساس این گزارش٬ مرکز نوآوری بهسازان فردا در سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس در سالن ۲ غرفه ۲۰۲ پذیرای مخاطبین و مشتاقان نوآری است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *