لیمو HR
آزمون‌های کارآفرینی

آزمون سنجش میزان هماهنگی با تیم

هماهنگی و همکاری میان کارمندان منجر به احترام به ارزش‌ها و استانداردهای اخلاقی شرکت می‌شود.

اگرچه بیش‌تر شرکت‌ها در اندیشه‌ی استخدام بهترین افراد هستند؛ با این حال در صورتی که نتوانید هماهنگی لازم میان اعضای تیم کاری خود ایجاد کنید، بدون تردید بازنده خواهید بود. درواقع امروزه دیگر شرکت‌ها ستاره‌محور نبوده و این توانایی‌های تیم است که ضامن موفقیت خواهد بود. بدون تردید هنگامی که فردی را استخدام می‌کنید که از نظر سطح توانایی به مراتب بالاتر از سایر افراد است، به سختی می‌توان وی را مجاب کرد که با سایر افراد در قالب یک تیم عمل کند. همین امر باعث می‌شود تا مدیران وقت و هزینه این کار را صرف بهبود کار تیمی اعضای خود کنند. در واقع با در اختیار داشتن مجموعه‌ای از بهترین‌ها هرکسی می‌تواند به موفقیت برسد، با این حال هنر این است که مدیر بتواند با شرایطی کاملا معمولی، نتایجی خارج از تصور به دست آورد. در همین راستا تیم کاری به عنوان بازوی اجرایی شرکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

درواقع این تیم شما است که باید تفکرات‌تان را پیاده سازد. با این حال نکته‌ای که بسیاری مدیران از آن غافل هستند این است که تصور می‌کنند که تنها کافی است هر فرد کاری را که به وی محول شده است را به خوبی انجام دهد که این امر برای شرکت‌هایی که نگاه رو به جلو دارند بدون شک کافی نخواهد بود. در واقع شما باید از تمامی ظرفیت‌های موجود خود استفاده کنید. این امر تنها زمانی ممکن است که ارتباط بین تمامی کارکنان به شکلی درست صورت گرفته باشد.

اگر شما مدیر کسب و کار هستید و یا مدیر یک تیم می‌باشید، می‌دانید که هر چه شما بتوانید از ظرفیت‌های موجود تیم استفاده کنید، بهتر می‌توانید موفقیت کسب نمایید. اعضای تیم وقتی کنار هم جمع می‌شوند و برای یک موضوع مشخص می‌خواهند فعالیت نمایند، باید بدانند کار آن‌ها جمعی محسوب می گردد و فقط به نام یک نفر نخواهد بود. کسانی هستند که  در یک تیم عضو می‌شوند و در فعالیت‌ها شرکت نمی‌کنند ولی می‌خواهند از این نتایج استفاده شخصی کنند.

یکی از عواملی که کسب و کارهای بسیار موفق را از عادی جدا می کند فرهنگ کارمندان و جو خوب محل کار است. جو خوب باعث می‌شود کارمندان از بودن در اداره خوشحال باشند و بهره‌وری شان بالا برود. موفق‌ترین شرکت‌ها مانند گوگل و فیسبوک به‌خاطر فرهنگ کارمندان، خوش‌بینی و مشتری محوری‌شان محبوب اند.

پس مهم جایی نیست که شما کار می‌کنید بلکه این است که همکاران‌تان چه فرهنگی دارند و به چه میزان به کار گروهی پایبندند؟ عامل کلیدی موفقیت شرکت‌ها اعضای مثبت‌اندیش قوی ذهنی هستند که در قالب تیم با یک‌دیگر همکاری می‌کنند. حلقه‌ی آخر هر شرکتی مشتری‌هایش است که کار گروهی درست نه تنها بر این حلقه‌ی آخر اثر مثبتی می‌گذارد بلکه بر علاقه‌مندی کارمندان به محیط می‌افزاید و در نهایت بیش‌ترین سود حاصل، به شرکت می‌رسد. تا زمانی‌که این هماهنگی و همکاری میان کارمندان برقرار نشود هیچ‌کس به ارزش‌ها و استانداردهای اخلاقی شرکت احترام نمی‌گذارد.

با تیم بودن یا تنها بودن؟ سوالی که با آن برخورد کرده‌ ایم. تا چه اندازه حاضریم در یک تیم حل شویم؟ آیا ما ایرانی‌ها کار تیمی مناسبی داریم؟ آیا می‌توانیم در سیستم قرار گیریم؟ اصلا آیا این را یک ویژگی مثبت قلمداد می‌کنیم؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *