صنایع خلاق و فرهنگیاخبار استارتاپیاخبار صنایع خلاق و فرهنگی

ارائه خدمات مالی توسط صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق به شرکتها

صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق جزئیات خدمات مالی خود به شرکت‌ها و استارتاپ‌های خلاق را ارائه داد.

لیمو HR

سید مهدی حیاتشاهی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق درباره کارکردها و خدمات این صندوق گفت: صنایع خلاق از دو جنبه دارای اهمیت هستند؛ اول اینکه عموماً رشد این صنایع به نسبت میانگین رشد صنعتی، از رشد بالاتری بهره‌مند است و خصوصاً در سال‌های اخیر علیرغم بحران های مالی جهانی، همیشه توان خویش را حفظ کرده و بخش مهمی از اشتغال را در صنایع کوچک و متوسط نیز ایجاد کرده‌اند.

دوم این که این صنایع از تاریخ و فرهنگ و میراث فرهنگی، طبیعی و تاریخی نشات گرفته و رشد می‌کنند و علاوه بر جنبه اقتصادی و کارآفرینی، بستری برای معرفی و گسترش فرهنگ و سنت بوده و ایجادکننده تنوع فرهنگی هستند.

صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق

وی افزود: کوتاه شدن زمان بازگشت سرمایه نسبت به سایر زمینه‌ها امکان افزایش تعداد سرمایه گذاری را در بازه زمانی معین افزایش می‌دهد و این از جمله مزایای این صندوق است. همچنین باید توجه داشت که حجم کمتر سرمایه گذاری امکان ارائه خدمات به تعداد بیشتری طرح را ایجاد کرده و از نظر آماری میزان ریسک سرمایه گذاری را کاهش‌می دهد.

حیاتشاهی ضمن توضیح بیشتر در مورد کارکردهای این صندوق گفت: با شروع برنامه حمایت از اقتصاد خلاق و صنایع خلاق در قالب برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق در معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیاز به یک مرجع مالی و تخصصی برای ارائه خدمات در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی و گیاهان دارویی شناسایی شد که به ایجاد این صندوق منجر شد. لذا برنامه ایجاد، راه‌اندازی و اخذ مجوز ایجاد صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی صنایع خلاق آغاز شد و در سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق، با اشاره به اهداف تعیین شده برای این نهاد، افزود: این صندوق دارای دو رویکرد کلی در فعالیت‌ها و خدمات خود است؛ اول: ارائه خدمات مالی و توسعه ای به شرکت‌های خلاق و نوآور در جهت رشد و توسعه فعالیت، بازار و درآمد این شرکت‌ها، با روش‌های ارائه انواع تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه گذاری، لیزینگ، توسعه بازار و مشاوره.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی همچنین گفت: رویکرد دوم ارائه خدماتی مانند کارگزاری مالی، مدیریت و مشاوره منابع، سرمایه‌گذاری، ارزیابی و ارائه تسهیلات است. در حال حاضر خدمات این صندوق شامل صدور ضمانت‌نامه و ارائه تسهیلات بر اساس درخواست متقاضیان و مصاحبه اولیه با آنها در حال ارائه است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *