رپرتاژ

کاربرد غذاساز و گوشت کوب برقی در آشپزخانه ایرانی

این روز ها که افراد خانواده هر کدام مشغله های خاص خود را دارا می باشند و وقت کافی برای انجام امور خانه را ندارند، انواع وسیله های آشپزخانه، تولید و روانه بازار شده است که همگی باعث تسریع امور شده اند. از جمله این وسیله های کاربردی می توان به گوشت کوب برقی و غذاساز اشاره کرد که در ادامه بیشتر به کاربرد این دو می پردازیم.

گوشت کوب برقی

غذاساز چیست؟

کمتر وسیله ای در آشپزخانه پیدا می شود که مانند غذاساز ها دارای کارایی های بسیار و دارای محبوبیت در بین کاربران و مصرف کنندگان باشد. غذاساز از آن جهت دارای محبوبیت بسیار می باشد که می تواند انواع مواد غذایی را خرد، ورقه، رنده، آسیاب و پوره کند. علاوه بر تمامی این مزیت ها قیمت غذاساز بسیار کم و همچنین مقرون به صرفه می باشد. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم غذاساز ها، لوازم آشپزخانه کاربردی و چند کاره ای هستند که می توانند عمل خرد، ورقه، رنده، آسیاب و پوره کردن را انجام دهند و برخی مدل ها حتی می توانند آب لیمو و یا انواع سبزیجات را هم گرفته و مایه کیک را هم زده همچنین این مدل های خاص می توانند خمیر نان را ورز دهند.

قطعات کاربردی موجود در غذاساز

  • غذاساز ها به دلیل داشتن قطعات و تیغه های مختلف چند کاره می باشند و لازم است از آن ها مراقب های لازم شود تا کارایی آن ها کاهش پیدا نکند و به صورت طولانی مدت بتوان از این وسیله استفاده نمود.
  • تیغه S شکل چند کاره: از این تیغه برای کار های معمولی مثل خرد کردن استفاده می‌ شود. این تیغه معمولا در کاسه اصلی قابل استفاده می باشد. تیغه کوچکتر در ظرفی کوچکتر از ظرف اصلی باید نصب و استفاده گردد.
  • تیغه خمیر زن: تیغه پلاستیکی خمیر، طراحی مانند تیغه S دارد اما وظیفه ی ورز دادن خمیر را به عهده دارد. این تیغه معمولاً پلاستیکی است و منحنی ‌های کمتری دارد تا بتوانند خمیر را به خوبی ورز دهد.

*قبل از خرید توجه داشته باشید که جنس تیغه ها از نوع فولاد ضدزنگ باشند تا همیشه تیز بمانند و کارایی آن ها کاهش پیدا نکند.*

مزایای خرید دستگاه های غذاساز

  • از آنجایی که این دستگاه چند کاره می باشد، شما را از خرید چندین وسیله غیر ضروری بی نیاز می کند در نتیجه اولین مزیت را می توان به قیمت غذاساز که بسیار مناسب و مقرون به صرفه است بدهیم. این ابزار، هزینه های شما را به طور چشم گیری کاهش خواهد داد و علاوه بر آن به دلیل انجام امور، در کمترین زمان بدون نیاز به انرژی بسیار زیاد، در وقت نیز صرفه جویی خواهد شد.
  • اگر فردی هستید که به تنهایی زندگی می کنید و بسیار پر مشغله هستید، خرید غذاساز کاملا مناسب شما می باشد چرا که فرآیند آماده سازی غذا را برای شما در کمترین زمان انجام می دهد.
  • این دستگاه ها از آنجایی که طراحی کوچکی دارند، فضای کمتری در آشپزخانه را به خود اختصاص می دهند و از آنجایی که چند کاره هستند، شما را از خریداری دستگاه های دیگر بی نیاز می کنند در نتیجه در اشغال فضای آشپزخانه نیز صرفه جویی می کنند.

مزایای خرید دستگاه های غذاساز

گوشت کوب برقی چیست؟

گوشت کوب برقی از آن دسته ابزار آلات آشپزخانه می باشد که می توان به عنوان دستیار آشپز از آن یاد کرد چرا که در اکثر امور به کمک آشپز می پردازد. گوشت کوب برقی با فشار یک دکمه می تواند به راحتی عمل پوره کردن، له کردن، همزدن، خرد کردن استفاده کرد و بهره برد. همچنین گوشت کوب برقی ها به دلیل دارا بودن انواع تیغه های مختلف می توانند چندین کار را انجام دهند و امور را سریع تر پیش ببرند.

اجزای مهم گوشت کوب برقی

  • بدنه
  • پایه
  • تیغه مقاوم
  • ظرف یا لیوان پلاستیکی

اجزای نام برده شده از آن جایی که مهم ترین اجزای یک گوشت کوب می باشند، مهم است قبل از خرید به این ۴ مورد بیشتر از برند و قیمت کالا توجه کنید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

 

 

مزایای خرید گوشت کوب برقی

  • اولین و مهم ترین حسن خریداری این دسته از وسیله ها، هزینه و قیمت بسیار کم و پایین می باشد و از آنجایی که چندین وسیله را در خود جای داده اند، قیمت گوشت کوب برقی ها مقرون به صرفه نیز می باشد.
  • صرفه جویی در وقت و زمان
  • برای خانواده های دارای فرزند کوچک، راحت پوره و مخلوط کردن مواد غذایی، مزیت خوبی محسوب می شود.

تفاوت کلی گوشت کوب برقی ها و غذاساز ها

همانطور که بالاتر اشاره کردیم غذاساز ها و گوشت کوب برقی ها دارای شباهت های زیادی می باشند و شاید انتخاب برای خرید هر کدام کمی سخت باشد. صادقانه گوشت کوب برقی ها وسیله ای کاربردی اما لازم و ضروری برای هر آشپزخانه ای نمی باشند و بیشتر برای پخت و پز و آشپزی با حجم کم کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می گیرند، در صورتی که با خرید غذاساز ها می توانید کارایی های گوشت کوب برقی را دریافت کرده و در حجم بیشتری هم آشپزی کنید.

سوالی که شاید ذهن شما را درگیر کرده باشد

با وجود وضعیت اقتصادی موجود، چگونه اطمینان کنیم و لوازم خانگی خود، از جمله غذاساز و گوشت کوب برقی را تهیه کنیم؟

این روز ها خرید لوازم خانگی با وجود نوسانات شدید قیمتی و البته وجود برند ها و مدل های مختلف موجود در بازار، کار بسیار سختی شده است اما در انتخاب سنتر دیگر لازم نیست نگران هزینه ها یا تنوع محصولات باشید این مجموعه با هدف ارائه بهترین و مناسب ترین قیمت و البته، با کمترین هزینه به نسبت سایر مراکز آنلاین فروش لوازم خانگی و همچنین با پاسخگویی رایگان مشاوران مجرب خود و دارا بودن گارانتی محصولات در کنار سایر سایت های آنلاین فروش لوازم خانگی، وارد عرصه رقابت شده است. هر گونه لوازم خانه و آشپزخانه را می توانید در این سایت و یا حتی در فروشگاه حضوری خریداری کنید از خرید جاروبرقی، اتو، اسپرسوساز، چای ساز، خردکن و آسیاب، خرید چرخ گوشت ، توستر و …، این مجموعه دارای تمایزاتی از سایر مراکز آنلاین می باشد که از جمله آن ها می توان به مشاوره تخصصی رایگان، ارسال سریع و پرداخت در محل برای ساکنین تهران و البرز و ضمانت اصالت کالا توسط این مجموعه اشاره کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *