رپرتاژ

شرایط لازم برای شرکت در دوره MBA چیست؟

هر کسب‌وکاری برای رسیدن به اهداف تعیین شده نیاز به یک مدیر متخصص و باتجربه دارد. مدیر یک مجموعه باید ابزارهای لازم برای مدیریت و تصمیم‌گیری را بشناسد و از مهارت‌هایی مانند رهبری، مهارت‎های ارتباطی، تیزفهمی و… برخوردار باشد. بنابراین مدیران کسب‌وکار باید در رشته‌های مرتبط تحصیل کرده باشند و پس از دستیابی به سمت مدیریت دائماً دانش خود را به‌روز کنند. شرکت در در دوره MBA یکی از راهکارهایی است که با استفاده از آن مدیران می‌توانند دانش خود را به‌روز کرده و سپس مدیریت بهتری روی تیم کاری خود داشته باشند. به همین دلیل قصد داریم تا در ادامه این مطلب شرایط شرکت در دوره MBA را به‌طورکامل شرح دهیم.

مزایا و شرایط شرکت در دوره MBA

هرچه مدیر یک مجموعه از دانش کامل‌تری بهره‌مند باشد و مهارت‌های مدیریتی خود را افزایش دهد باعث پیشرفت سریع‌تر کسب‌وکارش شده و علاوه‌برآن می‌تواند جایگاه شغلی خود را ارتقا دهد. بنابراین بر تمامی مدیران کسب‌وکارها واجب است که حتماً در دوره mba شرکت کنند. به این‌صورت می‌توانند با دید ۳۶۰ درجه تصمیم‌گیری کرده و چالش‌های موجود در فضای کسب‌وکار خود را به سادگی رفع نمایند.

در ادامه اطلاعات کامل‌تری در رابطه با مزایا و شرایط شرکت در دوره MBA خدمتتان ارائه خواهد شد:

بومی‌سازی محتوای دوره MBA

دوره ام.بی.ای کاملاً بومی‌سازی شده تا مطابق نیازهای مدیران ایرانی باشد. در واقع کسب‌وکارهای ایرانی در فضای متفاوتی نسبت به کسب‌وکارهای اروپایی و آمریکایی فعالیت می‌کنند چراکه قوانین کاری، فرهنگ و دین ایرانیان با دیگر کشورها متفاوت است و تمامی این موارد در مدیریت کسب‌وکار تاثیر دارد. بنابراین بهتر است تا مدیران ایرانی در دوره‌هایی شرکت کنند که کاملاً مطابق با نیازهای کسب‌وکارشان باشد.

دریافت گواهینامه مورد تایید وزارت علوم

اکثر مدیران با هدف ارتقاء جایگاه شغلی در دوره MBA شرکت می‌کنند. بنابراین لازم است تا حتماً گواهینامه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را دریافت کنند.

دریافت گواهینامه بین‌المللی

مدیران کشورهای اروپایی و آمریکایی از درآمد بسیار بالا و جایگاه شغلی عالی برخوردارند. به همین دلیل بسیاری از مدیران ایرانی علاقه‌مندند تا پس از اخذ ویزای کاری به خارج از کشور مهاجرت کرده و در شرکت‌های اروپایی و آمریکایی به مدیریت بپردازند. به این عزیزان توصیه می‌شود تا حتماً در دوره‌ای شرکت کنند که پس از اتمام دوره امکان دریافت گواهینامه بین‌المللی وجود داشته باشد.

از دیگر مزایای شرکت در دوره MBA می‌توان به بهره‌مند شدن از متدولوژی آموزشی منطبق بر سطوح یادگیری بلوم، بهره‌مندی از برترین اساتید کشور، طراحی سفر یادگیری دوره منطبق بر استانداردهای جهانی و… اشاره نمود.

مهم‌ترین شرایط شرکت در دوره MBA

برای پذیرش علاقه‌مندان و شرکت در دوره MBA حساسیت‌های زیادی وجود دارد چراکه هدف ارتقای مهارت‌های مدیریتی افراد است به‌گونه‌ای که باعث پیشرفت کسب‌وکارهای مختلف شوند. در واقع رویکرد ما کاملاً متعهدانه و مسئولانه می‌باشد و به همین دلیل حداقل شرایطی را در نظر گرفته‌ایم تا فقط افرادی در دوره آموزشی MBA شرکت کنند که در نهایت از تجربیات خود برای مدیریت کسب‌وکارهای مختلف استفاده نمایند.

ارائه مدرک کارشناسی و حداقل سه سال تجربه مدیریتی

از مهم‌ترین شرایط شرکت در دوره MBA می‌توان به ارائه مدرک کارشناسی و حداقل سه سال تجربه مدیریتی اشاره نمود. بنابراین این دوره مختص مدیرانی است که قصد دارند تا مهارت‌های بیشتری به دست آورده و به این‌صورت جایگاه شغلی خود را ارتقا دهند.

دوره MBA

پذیرش در مصاحبه ورودی دوره

علاقه‌مندان به شرکت در دوره MBA ابتدا باید در مصاحبه ورودی پذیرش شوند و در صورتی که حداقل امتیاز لازم را به دست آورند می‌توانند در دوره MBA شرکت کنند.

با توجه به شرایط دوره MBA می‌توان اینطور نتیجه‌گیری کرد که مخاطبین این دوره شامل کارشناسان ارشد، مدیران ارشد و مدیران میانی کسب‌وکار هستند.

اهداف و شرایط شرکت در دوره MBA

حال‌که شرایط شرکت در دوره MBA را به‌طورکامل بررسی کردیم نوبت به شرح اهداف شرکت در این دوره می‌رسد:

۵ هدف کلی برای شرکت در دوره MBA وجود دارد و پس از پایان دوره از فارغ‌التحصیلان انتظار می‌رود که این مهارت‌ها را به صورت کامل فرا گرفته باشند:

اولین هدف، یادگیری مهارت تصمیم‌گیری و حل مسئله است که با آموزش تفکر انتقادی و اخذ بهترین تصمیم براساس اطلاعات پیچیده محقق می‌شود.

هدف دوم، پایبندی به اصول ارزشی یا به عبارت دیگر آموزش پیچیدگی‌های اخلاق کسب‌وکار و نحوه رفتار درست، حرفه‌ای و صادقانه است.

هدف سوم، ارتباط کلامی و غیرکلامی موثر است که با یادگیری آن مدیران می‌توانند مذاکرات خود را به بهترین نحو پیش ببرند.

چهارمین هدف، نشان دادن مهارت‌های رهبری در عمل است. مدیران مختلف می‌توانند با یادگیری این مهارت همکاری اثربخشی را در تیم کاری خود ایجاد کرده و در سریع‎ترین زمان ممکن به اهداف کاری‌شان برسند.

و در نهایت آخرین هدف، نشان دادن تیزفهمی در کسب‌وکار است که در ۸ حوزه قابل بررسی می‌باشد. در واقع مدیران می‌توانند با شرکت در این دوره مهارت تیزفهمی سازمان و مدیریت، تیزفهمی مالی، تیزفهمی اقتصادی، تیزفهمی بازاریابی و برندینگ، تیزفهمی دیجیتال، تیزفهمی سازمانی و منابع انسانی، تیزفهمی حقوقی و تیزفهمی استراتژیک خود را افزایش داده و به این‌صورت نقش موثرتری در کسب‌وکارشان داشته باشند.

شرایط شرکت در دوره MBA مدرسه کسب‌وکار ماهان

با مطالعه کامل این مقاله می‌توانید با شرایط شرکت در دوره MBA مدرسه کسب‌وکار ماهان آشنا شده و سپس برای ثبت‌نام در این دوره جامع و کاربردی اقدام نمایید. دوره MBA مدرسه کسب‌وکار ماهان به زبان فارسی و در طی ۱۲ تا ۱۴ ماه برگزار می‌شود. شیوه برگزاری این دوره به صورت حضوری و پخش همزمان آنلاین است و زمان برگزاری آن در روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ می‌باشد. بنابراین عزیزانی که روزهای شنبه تا چهارشنبه مشغول به‌کار هستند می‌توانند روز پنجشنبه را به ارتقای مهارت‌های مدیریتی خود اختصاص دهند و پس از شرکت در دوره که مجموعاً شامل ۲۵۰ ساعت آموزش حضوری و ۲۵۰ ساعت یادگیری خودخوان است، گواهینامه معتبر شرکت در دوره را دریافت نمایند. البته گواهینامه مذکور به عزیزانی اعطا می‌شود که تاییدیه کانون ارزیابی را به دست آورده، پروژه‌های درسی را به صورت کامل انجام داده، در کلیه دروس حداقل نمره ۱۲ را به دست آورده و حضور ۷۵ درصدی در کلاس‌ها داشته باشند.

در انتها به شما عزیزان توصیه می‌کنیم تا برای کسب اطلاعات کامل‌تر وارد سایت مدرسه کسب‌وکار ماهان شده و سپس فرم دریافت مشاوره و پذیرش دوره را کامل نمایید. به این ترتیب کارشناسان ما با شما تماس گرفته و پاسخگوی سوالاتتان خواهند بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *