رپرتاژ

بهترین IDE برای پایتون | لیست بهترین ادیتور های Python

برنامه نویسی پایتون با استفاده از بهترین IDE برای پایتون انجام می شود. در اینجا لیستی از محبوبترین ادیتور های پایتون آمده که مناسب افراد مبتدی و حرفه ای است.

بهترین IDE برای پایتون Python

زبان برنامه نویسی پایتون در سال ۱۹۹۱ توسط Guido van Rossum راه اندازی شد. پایتون یکی از اصلی ترین زبان های برنامه نویسی است که برای خودکار سازی فرایندهای تکراری مورد استفاده قرار میگیرد. ساده بودن پایتون باعث شده تا توسعه دهندگان تازه وارد به سمت این زبان کشیده شوند. البته برای شروع برنامه نویسی پایتون، نیاز به ide یا ویرایشگر کد هستید. در اینجا قصد دارید تا چند مورد از بهترین ide برای پایتون را معرفی کنیم که با استفاده از آنها می توانید برنامه نویسی پایتون را به کیفیت و سرعت بالاتری انجام دهید.

پایتون یک زبان همه کاره است، به این معنی که می توانید با استفاده از آن نرم افزار های مختلفی را طراحی کنید. با اینکه پایتون قابلیت اجرا در محیط های مختلف را دارد، بهتر است برای افزایش کیفیت کدنویسی خود، از بهترین ویرایشگر پایتون استفاده کنید. هر IDE یا ویرایشگر دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که باعث می شود افراد به سمت آن کشیده شوند. به همین دلیل توصیه می کنیم تا ویژگی های هر یک از IDE های پایتون را به دقت بررسی کرده تا گزینه مناسب خودتان را از میان آنها پیدا کنید.

IDE پایتون یا ویرایشگر کد چیست؟

مهم نیست شما یک برنامه نویس تازه کار هستید، یا مدتی طولانی در زمینه برنامه نویسی فعالیت داشته باشید، به هر حال شما باید برنامه نویسی را با استفاده از IDE انجام دهید. IDE نرم افزاری است که ابزار های رایج توسعه دهندگان را در یک محیط گرافیکی در اختیار آنها قرار می دهد.

یک IDE پایتون متشکل از ویرایشگر کد، اتوماسیون ساخت محلی مانند کامپایل کردن کد است. در نهایت می توان در این نرم افزار ها دیباگر نیز مشاهده کرد. دیباگر برنامه ای است که برای رفع مشکل برنامه های دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. علاوه بر این موارد، یک IDE ممکن است ویژگی های دیگری نیز داشته باشید که در ویرایشگر های مختلف این ویژگی ها مشترک نیست و هر کدام دارای ویژگی های مختلفی هستند. اگر به تازگی آموزش پایتون را شروع کرده باشید، برای انتخاب IDE مناسب دچار مشکل خواهید بود. در نتیجه بهتر است ویژگی های هر ادیتور را به دقت بررسی کنید.

ویژگی های بهترین ویرایشگر کد چیست؟

برخی از ویژگی ها و الزاماتی که باید در بهترین ویرایشگر پایتون وجود داشته باشد را آورده ایم تا بتوانید با استفاده از این راهنما انتخاب بهترین داشته باشید:

بهترین ویرایشگر کد

ذخیره سازی و بارگذاری مجدد کد منبع

یک IDE یا ویرایشگر کد باید کار های شما را ذخیره و دوباره همه چیز را باز کند. این کار باعث می شود تا در زمان صرفه جویی شود.

کامپایل داخلی کد 

IDE ها باید دارای یک کامپایلر داخلی باشد که کد های شما را اجرا کند. در صورتی که ویرایشگر شما کامپایلر داخلی نداشته باشد، برای اجرا کد ها نیاز به ویرایشگر های دیگر خواهید داشت.

پشتیبانی از قابلیت Debugging

دیباگ کردن کد در اکثر مواقع کمک می کند تا بتوانید ایرادات به وجود آمده در کد هایتان را پیدا کنید و مشکل را در کمترین زمان برطرف سازید.

هایلایت کردن سینتکس ها

توانایی تشخیص سریع کلمات کلیدی، متغیر ها و نماد ها در کد، خواندن و درک کد را بسیار ساده تر خواهد کرد.

قالب بندی خودکار کد

این یک ویژگی جالب است و زمانی که توسعه دهنده از حلقه، توابع یا کد های بلوکی استفاده می کند، کد های برنامه به صورت خودکار شامل فرورفتگی هایی خواهند شد.

بهترین IDE های پایتون

برای انتخاب راحت تر بین بهترین IDE پایتون، فهرستی از محبوب ترین ویرایشگر های Python را گردآوری کرده ایم. این ویرایشگر ها بر اساس عملکرد، تعدا کاربران و بازخورد مثبت از تجربه های کاربری لیست شده اند.

بهترین IDE های پایتون

ویرایشگر Pydev

  • قابل اجرا بر روی:GNU/Linux/macOS/Windows/Solaris
  • نوع: IDE

Eclipse یک محیط توسعه یکپارچه IDE می باشد که از لحاظ تاریخی برای زبان جاوا اسکریپت طراحی شده است. با این حال به لطف برخی از برنامه ها و افزودنی های مختلف می توان آن را با سایر زبان های برنامه نویسی C/C++ و PHP استفاده کرد. Pydev افزونه ای است که به Eclipse اجازه می دهد تا به عنوان IDE پایتون عمل کند که از Jython و IronPython نیز پشتیبانی می کند.

Pydev از تکنیک های استنتاج پیشرفته برای ارائه عناصری مانند تکمیل کد و تجزیه و تحلیل کد استفاده می کند. این IDE همچنین امکاناتی مانند دیباگر حرفه ای، پشتیبانی از Django، کنسول تعاملی، برجسته سازی سینتکس های زبان، پوشش کد و … به همین دلیل نیز این یکی از بهترین IDE های پایتون می باشد.

Pydev به صورت رایگان ارائه شده و مستقل از پلتفرم می باشد. همچنین یکپارچگی بسیار خوبی با  Eclipse دارد. به لطف توسعه دهندگان این برنامه، می توان گفت توسعه پایتون به راحتی با توسعه جاوا در این ویرایشگر قابل مقایسه است و تجربه بسیار خوبی برای کد نویسی با استفاده از این IDE فراهم خواهد شد.

ویرایشگر Pycharm پایتون

قابل اجرا بر روی: Linux/macOS/Windows

نوع: IDE

Pycharm یک محیط توسعه یکپارچه می باشد که توسط JetBrains توسعه یافته است. این ادیتور پایتون به دلیل ابزار هایی مانند quick fixes از رقبای خود متمایز شده است. این ویرایشگر در سه نسخه ارائه شده است:

  1. نسخه Apache-licensed Community
  2. نسخه آموزشی (EDU)
  3. نسخه حرفه ای

دو نسخه اول این ادیتور پایتون، رایگان هستند و نسخه حرفه ای به صورت پولی ارائه شده است. نسخه Community بسیار جالب است زیرا قابلیت های خوبی را ارائه می کند. در نسخه پیشرفته نیز می توانید قابلیت های حرفه ای مانند مدیریت کامل پایگاه داده، پشتیبانی از کتابخانه های مختلف و …

Sublime Text

قابل اجرا روی: Linux/macOS/Windows

نوع: ویرایشگر متن پایتون

نرم افزار سابلایم تکست، ابتدا به عنوان افزونه ای برای VIM در نظر گرفته شده بود. این برنامه یک ویرایشگر متن عمومی می باشد که در C++ و Python کد گذاری شده است. بعد از نسخه ۲.۰ این نرم افزار قابلیت اجرا ۴۴ زبان برنامه نویسی از جمله پایتون را داشت.

شما می توانید با استفاده از افزونه های Sublime Text این ادیتور را به عنوان یک IDE برای پایتون استفاده کنید که به شما امکان می دهد به راحتی پایتون را توسعه دهید.

ویرایشگر پایتون Visual Studio Code

قابل اجرا روی: inux/macOS/Windows

نوع: IDE

ویژوال استودیو کد، بهترین ide برای پایتون می باشد که توسط مایکروسافت توسعه داده شده و برای سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس در دسترس می باشد. این نرم افزار یک ویرایشگر کد با قابلیت توسعه است که با ویژوال استودیو تفاوت دارد. در واقع VS Code یک ویرایشگر کم حجم می باشد که به صورت منبع باز و تحت مجوز MIT ارائه شده.

Visual Studio Code

VS Code یکی از پروژه های مایکروسافت است که بیشترین تعداد شرکت کننده را در GitHub داشته است. در محیط این نرم افزار می توانید برنامه نویسی پایتون را انجام دهید. البته قبل از انجام این کار باید افزونه در نظر گرفته شده برای کد نویسی پایتون را در این ویرایشگر نصب کنید.

ویرایش پایتون با Vim

قابل اجرا روی: Linux/macOS/Windows

نوع: ویرایشگر متن

Vim یک ویرایشگر متن است که می توانید با استفاده از آن انواع فایل متنی را ادیت کنید. در سال ۱۹۹۱ توسط Bram Moolenaar که توسعه دهنده اصلی این نرم افزار است، منتشر شد و از آن زمان به بعد توسط توسعه دهنده و جامعه مشارکت کنندگان، تغییراتی بر روی آن انجام گرفت. ویم دارای ۳ حالت اصلی است:

  1. insert mode
  2. normal یا command mode
  3. command line

Vim یک نرم افزار رایگان می باشد و تا حد زیادی با افزودن پسوند ها یا اصلاح فایل پیکربندی آن قابل تنظیم است. به این معنی که شما می توانید آن را برای توسعه در پایتون تطبیق دهید.

لیست بهترین ویرایشگر IDE زبان پایتون

علاوه بر موارد فوق، برخی از ادیتور های دیگری هم وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها برنامه نویسی پایتون را انجام دهید.

  1. GNU/Emacs
  2. Atom/Atom-IDE
  3. IDLE
  4. Spyder
  5. Thonny

چگونه بهترین IDE پایتون را شناسایی کنیم؟

برای افراد مبتدی IDE های زیادی وجود دارد که ویژگی های اساسی در بیشتر آنها دیده می شود. برای توسعه دهندگان پیشرفته نیز انتخاب بهترین ide برای پایتون باید بر اساس عملکرد و ویژگی های پیشرفته تصمیم گیری انجام شود.

IDE رایگان پایتون IDE پایتون برای مک IDE پایتون برای ویندوز
  • PyDev
  • Visual StudioCode
  • Spyder
  • Thonny
  • PyDev
  •  Pycharm
  •  Visual Studio Code
  •  Spyder
  •  Thonny
  • PyDev
  • Pycharm
  • Visual Studio Code
  • Spyder Thonny

جمع بندی

پایتون یکی از شناخته شده ترین و در عین حال محبوب ترین زبان های برنامه نویسی می باشد. مانند بسیاری از زبان های برنامه نویسی دیگر، برای پایتون نیز IDE های مختلفی وجود دارد که در اینجا سعی کردیم تا بهترین ویرایشگر پایتون را معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم آموزش گیت و گیت هاب از سایت امیر رسولی را برای توسعه مهارت های برنامه نویسی خود مشاهده کنید. در سایت امیر رسولی می توانید آموزش های به روز برنامه نویسی را مشاهده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *