رپرتاژ

راهنمای ۰ تا ۱۰۰ “یادگیری کامپیوتر” را از کجا شروع کنیم؟

لیمو HR

یادگیری کامپیوتر یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از جوانان و نوجوانان است. به دلیل اینکه نمی دانند یادگیری کامپیوتر را از کجا و چطور شروع کنند. در این خصوص برای یادگیری صحیح و اصولی کامپیوتر به یک برنامه آموزشی جامع و مدون نیاز دارید. تا ضمن فراگیری مفاهیم اولیه، به سراغ یادگیری مهارت های هفت گانه ICDL بروید در ادامه برای آشنایی با نحوه صحیح و اصولی کامپیوتر و اهمیت آن با ما همراه باشید.

C:UsersiranDesktopUntitled.jpg

مرکز توسعه پارسیان دانش پندار علم گستر: با توجه به نیاز همه جانبه همه افراد به آشنایی مقدماتی با کاربردهای کامپیوتر و فراتر از آن نیاز به آشنایی های تخصصی تر و پیشرفته تر بر اساس حوزه کار و فعالیت افراد شرکت در دوره های آموزش کامپیوتر به صورت مقدماتی و در ادامه به صورت پیشرفته تر به همه افراد با هر گروه سنی و گرایش حرفه ای به شدت توصیه می شود . با توجه به نیاز غیر قابل انکار کلیه افراد اجتماع به شرکت در دوره های آموزش کامپیوتر و شرایط ویژه و خاص دوره های آموزشی دانشگاهی دوره های آموزش کامپیوتر در آموزشگاه ها به شدت با استقبال متقاضیان و علاقه مندان مواجه شده است .

همان طور که در شهر سخت افزار هم آمده است:

شرکت در کلاس های گروهی هم می تواند مفید باشد. بازدهی کلاس های گروهی مانند کلاس های خصوصی نخواهد بود اما هزینه کمتری دارد. در نهایت از روش های دیگر مانند جستجو‌ در اینترنت‌ و مطالعه راهنمای نرم افزارها هم می توانید استفاده نمائید که برای سطح متوسط به بالا مفید است.

اما در اول مسیر یادگیری کامپیوتر باید دقت کنید که هدف شما در نهایت چیست و چه نقطه‌ای از دنیای دیجیتال در نظر شماست؛‌ آیا برای استفاده روزمره و مطالعه کتاب و مشاهده فیلم و غیره به کامپیوتر نیاز دارید یا به صنعت کامپیوتر به چشم یک شغل نگاه می‌کنید.

در بیشتر این حالت ها کامپیوتر برای شما مفید خواهد بود اما اگر قصد دارید کامپیوتر را یاد بگیرید تا از طریق آن وارد بازارهای کار این صنعت مانند طراحی سایت یزد و سراسر کشور و برنامه نویسی و غیره شوید بهتر است این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا بدانید برای یادگیری کامپیوتر از کجا شروع کنیم.

۲۴ وب لرن: بسیاری از برنامه های کاربردی به عنوان مبانی کامپیوتر شناخته میشوند و هر شخصی فارق از تخصصی که دنبال میکند باید به آنها مسلط باشد تا بتواند از پس امور روز مره خود با استفاده از آن برنامه های کاربردی پیش برود. برای مثال شما چه به عنوان حسابدار و یا طراح فوتوشاپ و چه برای یادگیری مهارت های نرم افزاری مثل آموزش جامع کورل دراو باید این مهارت را داشته باشید که زبان فارسی را به عنوان زبان دوم به تنظیمات ویندوز خود اضافه کنید. همچنین بهتر است بدانید که آیا قصد شما از یادگیری دنیای کامپیوتر استفاده های شخصی می باشد یا قصد دارید که برای راه اندازی کسل و کار اینترنتی خود وارد دنیای فناوری اطلاعات شوید.

بدون شک یکی از مهمترین مجموعه های آموزشی مورد نیاز برای هر شخص مجموعه آفیس شرکت مایکروسافت می باشد. اولین نسخه این مجموعه در سال ۱۹۹۰ و حدود ۳۲ سال پیش بوده است. همانطور که از نام انگلیسی این مجموعه مشخص می باشد، این مجموعه عمدتا مخصوص امور اداری روزانه شرکت ها و سازمان ها می باشد. بنابر این هر شخصی که از خود می پرسد برای یادگیری کامپیوتر از کجا شروع کنیم می تواند آموزش نرم افزار ورد را به عنوان ابتدایی ترین مهارت مربوط به کامپیوتر شروع کند.

اهمیت و ضرورت یادگیری کامپیوتر

در جامعه کنونی یادگیری مفاهیم و علوم کامپیوتر به یک جزء جدایی ناپذیر در زندگی روزمره بشر تبدیل شده است. به طوری که جایی برای شک و تردید یا سخن اضافه در این میان باقی نمی ماند. در واقع هم اکنون برای کار در مؤسسات و شرکت های مختلف و همچنین جذب در ارگان ها و سازمان های دولتی و غیردولتی آشنایی با کامپیوتر لازم و ضروری است. البته میزان و کیفیت یادگیری کامپیوتر با توجه به رشته تحصیلی، نوع شغل، زمینه فعالیت و جامعه هدف متفاوت است و فراگیران باید به این مورد مهم و اساسی توجه ویژه داشته باشند. به طور مثال افرادی که می خواهند با عنوان حسابدار یا برنامه نویس مشغول کار شوند، علاوه بر یادگیری مفاهیم اولیه و مهارت های هفت گانه (ICDL) می بایست کار با نرم افزارهای حسابداری و زبان های برنامه نویسی مختلف را یاد بگیرند. تا ضمن افزایش آگاهی و مهارت تجربی بتوانند وارد بازار کار شده و از دانش و تخصص خود استفاده کنند.

از طرف دیگر با توجه به الکترونیکی شدن بسیاری از خدمات، آشنایی با کامپیوتر و یادگیری مفاهیم آن می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد و از همه مهمتر مسیر راه اندازی مراکز خدماتی مرتبط با کامپیوتر نظیر کافی نت، خدمات کامپیوتر، مراکز تایپ و تکثیر و … را برایتان هموارتر سازد. با این توصیف یادگیری کامپیوتر را جدی بگیرید و برای این کار حتماً به مراکز آموزشی معتبر و با تجربه مراجعه نمایید. تا ضمن بهره مندی از اساتید حرفه ای و با تجربه، بهترین خدمات آموزشی به شما ارائه دهند.

مراحل یادگیری کامپیوتر

برای آنکه کار با کامپیوتر را به صورت صحیح و اصولی یاد بگیرید، می بایست مراحل اصلی و اولیه آن را بشناسید. تا با طی مراحل ذکر شده، کامپیوتر را از پایه یاد گرفته و بتوانید دانش خود را برای انجام کارهای شخصی و کسب درآمد در بخش های مختلف به کار ببرید. در این راستا مراحل یادگیری کامپیوتر به شرح زیر است:

– آشنایی اصولی با مفاهیم و تئوری های IT

– آشنایی با سیستم عامل ویندوز و نصب انواع ویندوز

– فراگیری مهارت های هفت گانه (سیستم عامل، اینترنت، ویندوز و مجموعه آفیس)

– یادگیری نرم افزارهای تخصصی و کاربردی

– یادگیری تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *