رپرتاژ

تور دبی؛ سفر به پایتخت خرید خاورمیانه!

لیمو HR

تور دبی؛ سفر به پایتخت خرید خاورمیانه!

کشور امارات متحده عربی که از هفت امارت تشکیل شده جزو کشورهای توریستی حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود. شهر دبی به عنوان عروس خلیج فارس و پایتخت تجاری امارات توانسته است بسیاری از گرشگران و مسافران را با تور دبی به سوی خود دعوت کند. اگر بگوییم که دبی مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین شهر منطقه خلیج فارس بوده بی‌راهه نگفته‌ایم. در حقیقت دبی را با آسمان‌خراش‌ها، هتل‌های لوکس، مراکز خرید لاکچری، پایتخت سرمایه‌دارها و سرزمین سفرهای لاکچری می‌شناسند که باعث افزایش رونق تور دبی در منطقه و سراسر جهان شده است.

به جرات می‌توان گفت یکی از مقاصد تور خارجی برای مسافران ایرانی شهر دبی بوده و همچنین مراودات تجاری گسترده‌ای بین این شهر و کشور ایران صورت می‌گیرد. سفر با تور دبی می‌تواند با انگیزه‌های مختلف صورت بگیرد ولی مهم‌ترین آن‌ها، انگیزه‌های تجاری و گردشگری هستند. اقامت در هتل‌های پنج ستاره لوکس، دیدار از جاذبه‌های گردشگری، تفریحات مهیج و وسوسه‌انگیز باعث افزایش ورود مسافران در تور دبی شده که این شهر را به یک قطب توریستی در منطقه تبدیل نموده است. از دیگر ویژگی‌های عروس امارات شاید بتوان گفت که در این شهر هیچ فرد بومی وجود نداشته چرا که تاجران، گردشگران و نیروی کار دائما در حال رفت و آمد و جابه جایی به شهر جهانی هستند.

مرکز خرید دبی مال (Dubai Mall)

تور دبی بدون سرزدن به مراکز خرید و بازارچه‌های سنتی این شهر خالی از هیجان کافی خواهد بود چرا که در این شهر انواع مراکز خرید ویژه خریدهای متنوع وجود دارند. یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دبی و حتی دنیا، مرکز خرید دبی مال بوده که در نزدیکی برج خلیفه واقع شده است. جالب است بدانید همین مرکز خرید با ورودی‌هایی که از رونق تور دبی می‌گیرد به تنهایی هشتاد میلیون بازدیدکننده دارد. مرکز خرید دبی مال دارای ۱۲۰۰ مغازه و فروشگاه بوده که انواع وسایل نظیر پوشاک زنانه، مردانه، لوازم آرایشی و عطر، کیف و کفش، اسباب‌بازی و لوازم منزل در آن به مسافران تورهای دبی و مردم ارائه می‌شود.

البته به غیر از خریدگردی در دبی مال، جاذبه‌های دیگری نظیر باغ وحش و آکواریوم زیرآب، پیست اسکی روی یخ، آبشار دبی، شهربازی کیدزانیا، سالن‌های سینما، فواره دبی و پارک واقعیت مجازی می‌تواند در تور دبی، گردشگران را به خود مجذوب کنند. البته نباید از چشیدن طعم غذاهای مختلف دنیا در کافه‌ها و رستوران‌های دبی مال هم غافل شد تا تور دبی طعم شکم‌گردی هم به خود بگیرد. توجه داشته باشید که خرید در دبی مال، گران بوده که ممکن است باب میل تعدادی از گردشگران نباشد.

فستیوال سیتی مال (Festival City Mall)

یکی دیگر از مراکز خرید دبی که محبوب‌ترین مرکز خرید این شهر به شمار می‌آید مرکز خرید فستیوال سیتی مال است که بسیاری از گردشگران در تور دبی ۴ شب و۵ روز ، خریدهای خود را از آن انجام می‌دهند. این مرکز خرید دارای بیش از چهارصد مغازه و فروشگاه ویژه مارک‌های لوکس جهان و مارک‌های محلی بوده و همچنین یک سینمای هجده سالنه و نود رستوران و کافه دارد. در تور دبی از برندهای معروف پوشاک این مرکز خرید نظیر کوچ (Coach)، دی کی ان وای (DKNY) و زارا (Zara) خرید کنید البته به غیر از این می‌توانید ساعت، زیورآلات، مبلمان و وسایل ورزشی نیز از آن تهیه کنید. اما مراکز خرید لوکس و معروف خود نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری شناخته می‌شوند که در تور دبی مورد بازدید افراد زیادی قرار می‌گیرد. ناگفته نماند که مرکز خرید فستیوال سیتی مال دبی دارای سیما، هتل، شهربازی با چرخ و فلک بزرگ و شبیه‌سازی پرواز است که می‌تواند تور دبی را شگفت‌انگیزتر کنند.

مرکز خرید اوت لت ویلیج (Outlet Village)

بعضی از مسافران تور دبی ممکن است خواهان خریدی مناسب و به‌صرفه باشند لذا برای این منظور مرکز خرید اوت لت ویلیج را به این دسته از عزیزان پیشنهاد می‌کنیم. این مرکز خرید ارزان که در سال ۲۰۱۶ در جبل علی افتتاح گردید دارای انواع وسایل لوکس ارزان، لباس و وسایل دکوراسیون منزل است که در تور دبی مورد توجه مسافران قرار می‌گیرد. مرکز خرید اوت لت ویلیج میزبان ۱۲۵ برند اجناس بوده که در یک مساحت سیزده هکتاری به معرض فروش گذاشته می‌شوند.

معماری و طراحی داخلی این مرکز خرید از معماری ایتالیایی منطقه توسکانی وام گرفته شده که برای علاقه‌مندان معماری در تور دبی جذاب خواهد بود. همچنین در این مرکز خرید برندهایی مانند کارولینا و آرمانی با تخفیف‌های شگفت‌انگیز مسافران را بهت‌زده خواهند کرد. جالب است بدانید مرکز خرید اوت لت ویلیج در فاصله چندقدمی از فرودگاه بین‌المللی المکتوم و در نزدیکی اقامتگاه‌های شیخ زائد قرار گرفته که از نظر دسترسی برای گردشگران تور دبی بسیار عالی می‌باشد.

بازارچه عطر دبی

علاوه بر مراکز خرید در دبی می‌توان بازارچه‌هایی را نیز یافت که به فروش اجناس خاصی می‌پردازند. یکی از مهم‌ترین این بازرچه‌ها که مورد علاقه گردشگران تور دبی هست بازارچه عطر می‌باشد. بازارچه عطر دبی در منطقه بور و در خیابان هفتم قرار گرفته که بیش از چهل سال قدمت دارد. در غرفه‌های کوچک این بازارچه، انواع عود، عطر، بافور، عطرهای جامد دارای بوی چوب و عطرهای درست‌شده با طلا را می‌توانید در شیشه‌های رنگارنگ آن تماشا کنید و یا به عنوان سوغاتی تور دبی از آن‌ها بخرید.

دستور ساخت عطرهای این بازارچه به صورت سنتی و نسل به نسل به زمان حال رسیده که تعدادی از آن بر پایه روغن و تعدادی نیز بر پایه الکل ساخته می‌شوند. از دیگر مزایای خرید از بازارچه عطر دبی این است که می‌توانید حتی عطر دلخواه خود را سفارش دهید تا برای‌تان درست کنند.

تور خریدگردی دبی

حالا که در این مطلب ما را همراهی کردید مسلما از ما خواهید پرسید که برای سفر با تور دبی به ویژه برای خریدگردی باید چکار کرد! توصیه ما این است که علاوه بر اطلاعاتی که در این مطلب به دست آوردید می‌توانید به سایت ahoobaal.com بروید که علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید انواع پکیج‌های تور دبی آهوبال را مشاهده کنید و از میان آن‌ها، بهترین تور را متناسب با سلیقه و علاقه خود انتخاب نمایید. بعد از انتخاب پکیج مورد نظر با شماره ۰۲۱۲۲۷۹۷۸۷۰ تماس گرفته و تور دبی خود را از کارشناسان آژانس مسافرتی آهوبال خریداری نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *