رپرتاژ

چگونه در اینستاگرام به شهرت برسیم؟

شهرت در اینستاگرام

از جمله موضوعاتی که موجب می‌شود پلتفرم اینستاگرام به یک ماشین تولید ثروت تبدیل شود و علاوه بر آن بتوانید این رسانه را به ابزاری برای برندسازی خود تبدیل کنید، این است که چگونگی مشهور شدن در اینستاگرام را یاد بگیرید. در حال حاضر بیش از یک میلیارد در رسانه اجتماعی اینستاگرام در حال فعالیت هستند که بر حسب مطالعات اخیر بیشتر از ۵۰ میلیون نفر آن را کاربران ایرانی تشکیل می‌دهند. به عبارتی بهتر می‌توان گفت که کاربران ایرانی در هیچ یک از دیگر رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام فعالیت مستمر و زیادی ندارند. به همین دلیل نیز در صورتی که تمرکز اصلی خود را بر روی این پلتفرم بگذارید و تلاش کنید در آن به شهرت برسید، بخش مهمی از مسیر را طی خواهید کرد و از همین راه نیز می‌توانید یک کسب و کار راه‌اندازی کنید و آن را توسعه و گسترش دهید. شهرت در اینستاگرام یکی از روش های کسب درآمد از شبکه‌ های اجتماعی است. البته درآمد شما از این راه نیز می‌تواند بسیار بیشتر شود. در صورتی که شما نیز تمایل دارید راه‌های معروف شدن در اینستاگرام را یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا باید در اینستاگرام به شهرت برسیم؟

به طور کلی هر فردی انگیزه‌ی متفاوتی برای مشهور شدن در اینستاگرام دارد و به عبارتی بهتر یک دلیل خاص برای این موضوع وجود ندارد. هر شخصی به دلیل و شرایط خاص خود تمایل دارد در این پلتفرم معروف شود. البته یک سری دلایل کلی و اساسی برای معروف شدن در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه قصد داریم به چند مورد مهم از آن‌ها اشاره کنیم.

تبدیل شدن به اینفلوئنسر

برخی از افراد تمایل دارند که برای مشهور شدن در اینستاگرام به اینفلوئنسر تبدیل شوند. همان طور که شما نیز قطعا به یاد دارید در گذشته فقط افرادی که به تلویزیون می‌آمدند به شهرت می‌رسیدند. اما اکنون رسانه‌ها به قدری پرکاربرد شده‌اند که که در هر زمینه‌ای با تعدادی زیادی از افراد موثر و یا اینفلوئنسر مواجه می‌شوید. در صورتی که به اینستاگرام دقت کنید، می‌بینید که برخی افراد و یا اینفلوئنسرها با مشهور شدن در اینستاگرام و به کار گیری روش‌ کسب درآمد از تبلیغات و یا به فروش رساندن محصولات خود به درآمدهای بسیار بالایی رسیده‌اند.

آموزش افزایش تعامل کاربران در اینستاگرام میتواند به افزایش فالوور های شما کمک شایانی کند و زمینه را برای شهرت شما آماده سازد.

شروع یک کسب و کار و برندسازی

برخی دیگر از افراد تمایل دارند با راه‌اندازی یک پیج کسب و کار و معروف شدن در اینستاگرام اقدام به برندسازی کنند. در واقع با برندسازی و مشهورشدن دراینستاگرام مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد و در نتیجه آن کسب و کار شما نیز گسترش خواهد یافت.

به دست آوردن تمامی اهداف

از جمله دیگر دلایل معروف شدن در اینستاگرام می‌توان به این امر اشاره کرد که با کمک آن می‌توان تمامی آرزوها و علایق خود را به دست آورد. به عنوان مثال یک فرد در زمینه‌ای که به آن علاقه‌ای ندارد در حال فعالیت است و از این راه درآمد کسب می‌کند.

حال این فرد می‌تواند با کمک راه‌اندازی یک صفحه مجازی و مشهور شدن در اینستاگرام علاوه بر کسب درآمد به کار مورد علاقه خود نیز مشغول شود. جالب است بدانید که گاه برخی افراد به قدری در این پلتفرم معروف می‌شوند که کارهای قبلی خود را نیز رها می‌کنند.

کمک کردن به افراد مختلف

یکی از دیگر از دلایلی که برخی کاربران تمایل به مشهور شدن در اینستاگرام دارند این است که یک جایگاه خوبی پیدا کنند و اعتماد بسیاری از افراد را جلب کنند تا بتوانند با کمک آن به کاربران نیازمند کمک کنند.

موضوعات انسان دوستانه و کمک به نیازمندان از زیباترین اهداف معروف شدن در اینستاگرام است. البته برخی از افراد نیز وجود دارند که علاوه بر اینکه تمایل دارند با معروف شدن در این پلتفرم به دیگر افراد کمک کنند، فروشگاه و کار خود را نیز راه‌اندازی کنند و از این طریق بتوانند درآمد کسب کنند.

ساخت برند تبلیغاتی

برخی از افراد تمایل به معروف شدن در اینستاگرام دارند تا از این طریق بتوانند برند تبلیغاتی بسازند. تبلیغات در فضای اینستاگرم می‌تواند درآمد بسیار مناسبی داشته باشد. افرادی که تمایل دارند در این پلتفرم از راه تبلیغات درآمد عالی کسب کنند، بهترین راه این است که در ابتدا یک صفحه راه‌اندازی کنند و پس از آن صفحه را با یک محتوای عالی به مخاطبان و دیگر کاربران معرفی کند و در نهایت با کمک تبلیغ کردن سایر محصولات، خدمات و یا برندهای موجود درآمد خاص خود را داشته باشند.

روش های رسیدن به شهرت در اینستاگرام

رسیدن به شهرت یکی راز های موفقیت در اینستاگرام است که بسیاری از کاربران در تلاش برای رسیدن به این هدف هستند. با وجود اینکه راه‌های مختلفی برای دیده شدن در اینستاگرام وجود دارد اما ممکن است با نحوه مشهور شدن در اینستاگرام آشنا نباشید. به همین دلیل در ادامه قصد داریم مهم‌ترین راه‌های معروف شدن در فضای اینستاگرام را برای شما معرفی کنیم.

بر روی یک گوشه از بازار هدف متمرکز شوید

اولین نکته‌ای که باید برای معروف شدن در اینستاگرام در نظر بگیرید این است که باید رویای تصاحب کل بازار را ذهن خود بیرون کنید. به عبارتی بهتر اگر شما در زمینه پوشاک در حال فعالیت هستید و قصد داشته باشید انواع پوشاک اعم از مردانه، زنانه، بچگانه و یا رسمی و غیر رسمی را در پیج خود عرضه کنید، این کار قطعا غیر معقول است.

پس لازم است برای مشهور شدن در اینستاگرام و کسب درآمد مناسب، یک گوشه از بازار مورد نظر خودتان را فقط انتخاب کنید‌. در واقع به هر میزان که گوشه کسب و کارتان محدودتر و مشخص‌تر باشد به همان میزان نیز تخصص و اعتبار شما در این زمینه افزایش خواهد یافت و این امر نیز در نهایت باعث جذب مشتری و موفقیت بیشتر خواهد شد.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که قرار نیست شما تا آخر فقط محدود به یک بازار باشید و به عبارتی زمانی که برند شما ساخته شد و افراد متخصص در این زمینه به شما اعتماد کردند، می‌توانید بازار خود را نیز گسترش دهید.

سبک خاص خود و برندتان را راه‌اندازی کنید

از جمله دیگر نکات مشهور شدن در اینستاگرام این است که باید یک سبک زیبا و خاصی برای خودتان انتخاب کنید و به عبارتی سبک شما باید منحصر به فرد باشد. زمانی که یک سبک یا الگوی ویژه‌ای برای همه‌ی پست‌های خود انتخاب کنید، کاربران با دیدن محتوای شما در اینستاگرام سریعا متوجه خواهند شد که این سبک مربوط به شما است.

اما نکته‌ای که برای انتخاب سبک باید به آن دقت کنید این است که مطمئن شوید سبک انتخابی با بازار و شخصیتی که دارید به طور کامل همخوانی دارد. همچنین بهتر است برای اینکه بتوانید سبک جذابی انتخاب کنید، اطلاعاتی در مورد انتخاب ترکیب رنگ به دست آورید.

دقت کنید که انتخاب و استفاده از یک سبک زیبا برای محتواسازی به این دلیل اهمیت دارد که به چشم کاربران زیبا و جذاب بوده و در نتیجه باعث جذب کاربران و بیشتر معروف شدن در اینستاگرام خواهد شد.

از انواع هشتگ استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین مراحل و یا نکات معروف شدن در اینستاگرام استفاده درست از انواع هشتگ‌ است. به عبارتی بهتر بر اساس سایت Influencer Marketing Hub نرخ تعامل در پست‌های دارای هشتگ ۱۲.۶ درصد نسبت به پست‌های بدون هشتگ بیشتر است. بنابراین می‌توان گفت که با کمک هشتگ پست‌های شما بیشتر در معرض دیده شدن قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است که نباید فقط به چند هشتگ اکتفا کنید و بهتر است سعی کنید هشتگ‌های مختلفی را به کار ببرید و تاثیر آن‌ها را بررسی کنید و این گونه متوجه خواهید شد که کدام هشتگ‌ها می‌توانند باعث مشهور شدن در اینستاگرام شوند‌. سعی کنید هشتگ‌های مربوط به کسب و کاری که دارید را یادداشت کنید و در هر پست با توجه به نیاز از آن‌ها استفاده کنید.

رسیدن به شهرت با فعالیت منظم و مداوم

اگر قصد دارید با چگونگی مشهور شدن در اینستاگرام آشنا شوید، لازم است یک نکته بسیار مهمی را در این پلتفرم در نظر بگیرید. آن نکته این است که باید به صورت منظم و مداوم پست بگذارید. در واقع انتشار پست‌های بیشتر در این رسانه موجب می‌شود که شما بیشتر به چشم کاربران بیایید و در نتیجه آن بتوانید فالوورهای بیشتری نیز جذب کنید.

مطالعات بسیار زیادی در زمینه انتشار منظم پست در اینستاگرام انجام شده است. یکی از آن‌ها نشان می‌دهد که اگر یک حساب در طی یک مدت زمان مشخصی تعداد پست‌های خود را در اینستاگرام ۱۰۰ درصد بیشتر کند، نرخ تعامل آن پیج نیز به میزان ۱۹ درصد افزایش می‌یابد. بنابراین هر چقدر که پست بیشتری منتشر کنید معروف شدن در اینستاگرام نیز راحت‌تر انجام می‌شود.

با فالوور های خود ارتباط داشته باشید

از جمله راه‌های بسیار مهم برای معروف شدن در اینستاگرام بالا بردن برقراری ارتباط مثبت و قوی با مخاطبان است. برای ایجاد چنین ارتباطی باید سعی کنید که به تمامی کامنت‌های کاربران خود پاسخ داده و به آن‌ها نشان دهید که تمامی نظرات، پیشنهادات و یا حتی انتقادهای آن‌ها برای شما مهم است. در واقع هدف اصلی برقراری ارتباط و تعامل با کاربران این است که آن‌ها را نسبت به برند خود وفادار کنید.

همیشه سعی کنید هر روز یک مقدار تعامل با کاربران خود داشته باشید. زمانی که برنامه‌ریزی می‌کنید و با کاربران یک ارتباط قوی می‌سازید، در اصل با این کار برای مخاطبان خود ارزش قائل شده‌اید و همین امر نیز به برند خودتان برخواهد گشت. ممکن است با افزایش تعامل فالوورهای شما بیشتر نشود اما قطعا از جمله فواید افزایش تعامل این خواهد بود که مشتریان فعلی به برند شما وفادارتر خواهند شد.

از CTA کمک بگیرید

در واقع CTA یا همان Call To Action، درخواست اقدام است. پلتفرم اینستاگرام در اصل راهی برای انتشار محتوا نیست بلکه بیشتر برای ایجاد تعامل و ارتباط ساخته شده است. با عضو شدن در این رسانه می‌توانید نیازهای کاربران را شناسایی و به بهترین شکل ممکن برطرف کنید و البته از این راه نیز درآمد خاص خود را کسب کنید که البته حاصل این ارتباط معروف شدن در اینستاگرام خواهد بود.

برای اینکه بتوانید ارتباط بهتری با مخاطبان خود داشته باشید باید در هر پست کاربران خود را تشویق به انجام فعالیت خاصی کنید. برای مثال می‌توانید از مخاطبان خود سوال کنید و بخواهید که به آن سوال پاسخ دهند و یا اینکه از آن‌ها بخواهید که از هشتگ خاص شما استفاده کنند.

علاوه بر آن می‌توانید از آن‌ها بخواهید که دوستان خود را تگ کنند. به طور کلی به تمامی کارهایی که از مخاطب و کاربر خود درخواست می‌کنید تا انجام دهند، CTA می‌گویند که از جمله راه‌های مشهور شدن در اینستاگرام و البته افزایش تعامل شما با مخاطبان به حساب می‌آید.‌

سخن پایانی

امروزه افراد بسیار زیادی از طریق فضای مجازی و به ویژه اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند‌. در این مقاله سعی بر این بود که شما را با راه‌هایی برای معروف شدن در اینستاگرام آشنا کنیم. با استفاده و کمک گرفتن از نکاتی که در این مقاله ذکر شد می‌توانید مسیر مشهور شدن در اینستاگرام را راحت‌تر طی کنید، نرخ تعامل را در صفحه خود نیز افزایش دهید و همچنین برند و کسب و کار عالی خود را راه‌اندازی کنید. دقت کنید که برای اینکه بتوانید در این پلتفرم موفق‌تر شوید باید اطلاعات خود را به مرور افزایش دهید و پیج کاری خود را نیز به‌روز نگه‌دارید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *