اخبار استارتاپی

زنان فقیری که ثروتمند شدند

لیمو HR

زنان فقیری که ثروتمند شدند و توانستند به موفقیت برسند الگوی خوبی برای دیگر زنان هستند. آنها کارآفرینانی هستند که از هوش و مهارت خود استفاده کردند تا بتوانند صدر بازار را در کسب و کار خود به دست آورند. برخی از آن ها در این مقاله معرفی شده اند.

اپرا وینفری

داستان اپرا وینفری واقعا تجربه ‌ای ارزشمند است. او توانست بر فقر شدید دوران کودکی غلبه و ثروتی به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار کسب کند. تصمیم وینفری باعث شد تا قبل از ۲۰ سالگی به اولین مجری زن آفریقایی آمریکایی تبدیل شود و در نهایت مجری گری برنامه بسیار موفق “اپرا وینفری شو” را بر عهده گیرد. او توانسته است یک امپراتوری رسانه ای با اراده و پشتکار محض بسازد و در سینما، تلویزیون و آثار ادبی موفقیت کسب کند.

اورسولا برنز

اورسولا برنز اجازه نداد وضعیت مالی ضعیف او را از هدفش، سمت مدیر عامل زن، باز دارد. او زمانی که زنان از شرکت در این دوره ها منصرف می شدند، در ریاضیات و علوم سرآمد بود. برنز از استعداد تحصیلی خود برای کارآموزی در زیراکس استفاده کرد.

او با استفاده از نبوغ و سخت کوشی از نردبان ترقی شرکت بالا رفت. امروز، برنز مدیر اجرایی زیراکس و اولین مدیر عامل آمریکایی آفریقایی تبار شرکت Fortune 500 است. با توجه به این واقعیت که تنها ۱۶ مدیر عامل زن در ۵۰۰ شرکت فورچون وجود دارد، این موفقیت استثنایی است.

ژانگ شین

یکی دیگر از زنان فقیری که ثروتمند شدند ژانگ شین نام دارد. داستان ژانگ شین الهام بخش همه مردم در اقصی نقاط دنیا است. او در کودکی با فقر مبارزه می کرد و سال ها به عنوان کارگر کارخانه کار کرد تا اینکه توانست پول کافی برای ترک وطن و تحصیل در کالج پس انداز کند.

پس از فارغ التحصیلی از کالج، با رفتن به شرکت سرمایه گذاری گلدمن ساکس، به ثروت زیادی دست یافت. او در نهایت شرکت توسعه املاک را به نام SOHO راه اندازی کرد. شرکت مدیریت املاک امروز با ارزش خالص ۲ میلیارد دلاری بسیار موفق است.

اولیویا لوم

اولیویا لوم در لیست زنان موفقی که از صفر شروع کردند قرار دارد. از کودکی در مالزی برای کمک به پرداخت هزینه های زندگی مشغول به کار شد. لوم توانست در طول سال های کودکی، همزمان با رفتن به مدرسه کار کند.

او در نهایت با فروش دارایی های خود ۱۶ هزار دلار جمع آوری کرد تا یک شرکت تصفیه آب به نام Hyflux راه اندازی کند. جاه طلبی لوم باعث شد هایفلوکس به موفقیت برسد و لوم به یک زن بسیار ثروتمند تبدیل شود. او با دارایی خالص بیش از ۳۲۵ میلیون دلار یکی از بیستمین افراد ثروتمند سنگاپور است.

سارا جسیکا پارکر

فقط نویسندگان و غول ‌های تجاری نیستند که توانسته اند تغییرات مهمی در زندگی خود ایجاد کنند، بازیگران زن مشهور نیز از این دسته هستند. اگرچه سارا جسیکا پارکر یک کارآفرین مد و ستاره هالیوود است، زندگی همیشه با او مهربان نبوده است.

پدر و مادر سارا، با داشتن ۷ فرزند دیگر، قادر به پرداخت هزینه های زندگی نبودند. گاهی اوقات برق یا تلفن آنها قطع می شد. به گفته خودش، دوران بزرگسالی بدتر بود، زیرا مبارزه والدین خود را درک می کرد. امروز، پارکر بسیار موفق است و از موفقیت خود بسیار قدردانی می کند که بیشتر آن را به ذهن باز نسبت می دهد.

یادگیری عامل مهمی برای رشد است. پارکر بر اهمیت گوش دادن به صحبت های اطرافیان با تجربه بیشتر تاکید می کند. برای مطالعه بیشتر در این خصوص، اینجا کلیک کنید.

هالی بری

سال ها قبل از اینکه هالی بری برنده جایزه اسکار شود، در پناهگاه بی خانمان ها می خوابید. بازیگر زن مبارزی که خواستار فعالیت در هالیوود و همزمان در جستجوی مسکن ارزان تر بود. با این حال، او می گوید که مبارزات او در دوران اولیه بازیگری، او را در نهایت قوی تر کرد.

بری در مصاحبه ای گفت که این مبارزات به من آموخت که می توانم تحت هر شرایطی زندگی کنم، حتی اگر به معنای رفتن به یک پناهگاه در یک دوره کوتاه مدت باشد. موفقیت های ذکر شده در مورد زنان فقیری که ثروتمند شدند محدود به فعالیت های دولتی نیست، بلکه آنها در کار آزاد نیز توانسته اند به موفقیت زیادی دست یابند.

از طرف دیگر، کارآفرینی به هیچ عنوان سن و سال نمی شناسد. هر شخصی می تواند به عنوان یک کارآفرین فعالیت رسمی خودش را آغاز نماید. زنان کارآفرین موفق ایرانی از افرادی هستند که توانسته اند با ایده های ناب دنیا را تکان دهند.

عادت های عجیب افراد موفق

معمولا عادت های زیادی در افراد موفق یافت می ‌شوند که برخی از آنها عبارتند از:

سازماندهی

یکی از عادات افراد موفق در زندگی، سازماندهی است. سازماندهی به صورت برنامه ریزی و تعیین اولویت ها و اهداف تعریف می شود. جوئل براون، بنیانگذار Addicted2Success.com، هر روز عصر، قبل از رفتن به رختخواب، فهرست کارهای روز بعد را آماده می کند.

آرامش

جالب است بدانید که آرامش – با مدیتیشن یا صرفا اجتناب از حواس پرتی – یکی دیگر از عادت ‌های عجیب افراد موفق است. البته، آرامش کسانی که برنامه ریزی دارند بیشتر است. برای مدیتیشن یا آرامش، باید به مدت سه تا پنج دقیقه روی تنفس خود تمرکز کنید.

عمل کردن

سومین عادت افراد موفق، “عمل کردن” است. سازماندهی، برنامه ریزی و تعیین اولویت ها اهمیت دارد، اما بدون اقدام، برنامه فایده ای نخواهد داشت. به گفته جیمز کلیر، افراد موفق قبل از احساس آمادگی، اقدام می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع به آدرس https://drariaparsa.com/successful-iranian-women/ مراجعه کنید.

نگرش مثبت

از نظر افراد موفق، موفقیت فقط نتیجه نگرش مثبت نیست، بلکه عامل موفقیت است. جوئل براون به تفکرات مثبت و قدردانی از خود به عنوان اولویت های زندگی افراد فوق العاده موفق اشاره می کند. علاوه بر این، براون می گوید، ابراز قدردانی و نگرش مثبت کافی نیست. باید به خود یادآوری کنید که چرا سپاسگزار هستید تا تاثیر عمیق تری داشته باشد.

نگرش مثبت

جمع بندی

همان طور که در این مثال ها متوجه شدید، لازم نیست برای رسیدن به موفقیت، ثروتمند متولد شوید. این کارآفرینان توانستند از هوش و مهارت های خود برای رسیدن به صدر بازار کسب و کار استفاده کنند. در این مقاله، زنان فقیری که ثروتمند شدند، زنان موفقی که از صفر شروع کردند و توانستند به قله‌ هایی از موفقیت برسند معرفی شدند، موفقیت هایی که اکثر ما فقط آرزویش را داریم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۳.۷]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *