اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

راه اندازی مرکز ملی پیشران طراحی تراشه

لیمو HR

مرکز ملی پیشران طراحی تراشه با هدف طراحی و ساخت تراشه بدون کارخانه ساخت تراشه (Fabless) راه اندازی می شود.

به گزارش اکوموتیو، به نقل از معاونت علمی، توافق نامه ی همکاری میان معاونت علمی، صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز همکحاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با این هدف امضا شد.

ایجاد و گسترش دفاتر مشترک طراحی، فراهم آوردن فرصت‌های آموزشی و تحقیقاتی مشترک، و دریافت پروژه‌های خارجی طراحی تراشه از جمله اهدافی است که در این توافق‌نامه مطرح شده‌اند. همچنین، راه‌اندازی آزمایشگاه تائیدیه تراشه و آموزش نیروی کار متخصص نیز در این توافق نامه تاکید شده است.

بر اساس این توافق نامه جذب طرفیت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه از سوی شرکت های بهره بردار یا علاقه مند به سرمایه گذاری بر اساس بند ب ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش بنیان، حداقل ۵۰ میلیارد تومان سالانه و افزایش ۳۰% به صورت سالیانه در طول دوره توافق از اهداف این توافق نامه است.

وظایف تدوین شده در توافقنامه مرکز ملی پیشران طراحی تراشه

تأمین هزینه‌های ساخت نمونه تراشه، اعتبار مالیاتی شرکت‌های آزمایشگاهی، و افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری از جمله اقداماتی هستند که برای ایجاد بسترهای مالی جهت توسعه میکروالکترونیک در این توافق‌نامه ذکر شده است.

مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهری نیز متعهد به انتقال دانش فنی و آموزش نیروی متخصص با همکاری های بین المللی و تعریف پروژه های طراحی مشترک تراش با همکاران خارجی و جذب سرمایه ی خارجی برای توسعه بازار خارجی شده است.

سرمایه گذارای سالانه حداقل ۵۰ میلیارد تومان [کمتر از ۱ میلیون دلار] در پنج طرح فناورانه منتخب معاونت علمی، حمایت از قراردادهای خرید تراشه بومی در قالب لیزینگ قراردادها، تجاری سازی و بازارسازی محصولات از طریق بازارهای موازی و دسترسی داخلی و خارجی و تامین مالی از موارد دیگر در توافقنامه مرکز ملی پیشران طراحی تراشه است.

گذشته از توافقنامه مرکز ملی پیشران طراحی تراشه، پیشتر نیز فراخوان همکاری در طراحی و ساخت تراشه CMOS از سوی معاونت علمی منتشر شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *