آزمون‌های کارآفرینیچندرسانه ای

آزمون سنجش میزان مسئولیت پذیری

با سنجش مسئولیت پذیری ارزش‌های فردی و اخلاق کسب و کار خود را بشناسید.

فقدان مسئولیت پذیری در محیط کار یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بیش‌تر مدیران و صاحبان کسب و کار است. عدم مسئولیت پذیری برای کسب و کار هزینه دارد. اگر بخواهیم روراست باشیم، باید اعتراف کرد که نحوه کار کردن در بسیاری از سازمان‌ها درست نیست. ما به تفکر مستقل همراه با تحول اساسی در روش کار کردنمان نیاز داریم. هزینه‌ی عدم مسئولیت پذیری بر حسب زمان، انرژی و پول برای بیش‌تر سازمان‌ها بسیار زیاد است.

تعامل درست با کارکنان دقیقا برابر با افزایش میزان رضایت آن‌ها نیست. شرکت‌ها برای بررسی میزان «رضایت کارکنان» به نظرسنجی روی می‌آورند. رضایت یک کارمند ممکن است بالا باشد اما همان کارمند کارایی کافی را برای شرکت نداشته باشد. رضایت کارمندان از ریاست صرفا برای خوب پیش رفتن کارها ملاک نیست. کارکنان یک بخش ممکن است با یک افزایش ۱۰ درصدی حقوق، رضایتشان جلب شود اما این هیچ‌گاه به معنای افزایش کارایی آن بخش نخواهد بود.

با این اوصاف می‌توان تعامل درست را ناشی از مشارکت کارکنان و در نتیجه تعهد عاطفی آنان نسبت به سازمان دانست. با ایجاد تعهد کاری افراد خود احساس مسئولیت کرده و وجدان کاری افزایش می‌یابد. این تعهد عاطفی موجب می‌شود که کارکنان از نظر ذهنی درگیر کار خود شوند و تنها برای فیش حقوقی کار نکنند.

مسئولیت پذیر بودن، باعث انجام بهتر و صحیح تر کارها می‌شود. اشخاص مسئولیت‌پذیر به علت پاسخگو بودن قابل اعتمادترند و جلب اعتماد دیگران، یکی از زمینه‌های مهم پیشرفت و بهتر بودن است. از طریق پرسشنامه زیر به میزان مسئولیت پذیری خود پی ببرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *