۱۸استراتژی تیم برگزارکنندهی استارتاپ جاده ابریشم ایجاد فرصتی برای همهی استارتاپهای کشور برای معرفی و ارتباط با کارآفرینان بینالمللی و داخلی است تا بتوانند در قالب یک رقابت، کسب و کار خود را بهبود بخشند. درواقع این رویداد فرصتی طلایی برای استارتاپ هایی است که در شهرهای کوچک تشکیلشده اند تا بتوانند خود را در سطح گستردهتر معرفی کنند. بهعلاوه در مرحلهی نهایی این رویداد، تیمهای منتخب فرصت آشنایی با کارآفرینان برتر اکوسیستم استارتاپی داخلی و خارجی را هم پیدا خواهند کرد.
امسال شهرهای مشهد، تهران، تبریز، شیراز و کرمان میزبان رویداد جاده ابریشم خواهند بود. فرنود همبنیانگذار استارتاپ جاده ابریشم امیدوار است تا راه ابریشم بتواند به بهانه این رویداد، فرصتی را برای معرفی همهی استارتاپهای بومی در سراسر کشور فراهم کند: «امسال نیز این تور به مدت ۱۰ روز برگزار میشود و تیم متشکل از کارآفرینان و سرمایهگذاران طی یک سفر فشرده با استارتاپهای منتخب در این شهرها دیدار خواهند کرد.»
این رویداد شامل دو بخش “تور استارتاپی” و “رویداد فینال” میباشد که از میان استارتاپ های ارائهدهنده از سراسر ایران طی تور استارتاپی، استارتاپ های منتخب در رویداد نهایی در کیش به رقابت خواهند پرداخت. استارتاپ جاده ابریشم با هدف معرفی و ارتباط استارتاپ های ایرانی با کارآفرینان جهانی و به اشتراکگذاری دانش، وارد کردن تجربیات موفق کارآفرینی به ایران و صادر کردن خدمات استارتاپ های ایرانی به دنیا شکل گرفته است.
استارتاپ های برنده از هر شهر برای شرکت در مرحلهی نهایی در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۷ به جزیرهی کیش دعوت خواهند شد. در انتهای این رویداد ۳ استارتاپ برگزیده خواهند شد و به هریک جوایزی اهدا خواهد شد تا بتوانند کسب و کار خود را بهتر معرفی کرده و به آن رونق دهند. سال گذشته اکوبار بهعنوان استارتاپ اول ۲۰ میلیون اعتبار استفاده از خدمات آپارات (صبا ویژن) و ۲ میلیون اعتبار خرید از خوگر را دریافت کرد. کشمون و دکترتو نیز موفق به کسب رتبهی دوم و سوم شدند که به ترتیب به هرکدام از آنها ۱۰ میلیون اعتبار استفاده از آپارات، یکونیم میلیون اعتبار خرید از خوگر و ۵ میلیون اعتبار استفاده از آپارات و یک میلیون اعتبار خرید از خوگر را دریافت کردند.»
علاقهمندان میتوانند برای ثبت نام استارتاپ خود و کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت جاده ابریشم مراجعه کنند.