تفاهم نامه همکاری ایرانسل و دانشگاه تربیت مدرس در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان نوپا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و در جهت برگزاری دوره های آموزشی، هم افزایی در زمینه تحقیق و توسعه، طراحی و پیاده سازی راهکارهای نوآورانه، توسعه خدمات ارزش افزوده و دیجیتال امضا شد.
تفاهمنامه حاضر که به امضای دکتر محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس و دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل رسیده است همکاریهای طرفین را در راستای کم کردن فاصله میان صنعت و دانشگاه گسترش خواهد داد و سعی دارد خدماتی در حوزههای فنی و آماده سازی نیروهای دانشگاهی برای حضور در صنعت ارائه دهد.
ایرانسل پیش از این نیز تفاهم نامههایی در حوزه آموزش با معاونت علمی ریاست جمهوری، قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه و سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور امضا کرده است.
تقدیر از ایرانسل بابت بهبود شرایط ارتباطی در مواقع بحران
از سوی دیگر، نشست دو جانبه هلال احمر و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۲ خردادماه با حضور مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، دکتر علیاصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر و جمعی از مدیران اپراتورها به منظور توسعه همکاریها بین دو مجموعه در سازمان امداد و نجات برگزار شد.
در این مراسم، از عملکرد منسجم، پاسخگویانه و متعهدانه دکتر بیژن عباسی آرند مدیر عامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل که با ارایه خدمات مستمر به هموطنان متأثر از سیلهای سال جاری، یاریرسان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در حوزه امداد و نجات در جهت استفاده از تکنولوژیهای مدرن و ظرفیتهای نوین ارتباطی در مواقع بحران بودند، تقدیر شد.
مهندس باقر صمدی، مدیر کل توسعه محصول و خدمات ایرانسل، به نمایندگی از دکتر بیژن عباسیآرند این تقدیرنامه را دریافت کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر نقش داوطلبان در جهت کمک به سیل زدگان، به تکنولوژی مدرن و ظرفیتهای نوین ارتباطی اشاره کرد.
وی با تأکید بر نیاز به دریافت خدمات امدادی در شرایط بحرانی، گفت: کد دستوری #۱۱۲* نیز به همین منظور به بهرهبرداری رسید تا موقعیت مکانی فرد حادثه دیده در هر نقطهای از کشور با گرفتن این کد دستوری، به اپراتورها و سپس امدادگران هلال احمر اعلام شود. کمکهای مردمی در حوادث نیز از طریق همین کد دستوری قابل جمع آوری خواهد بود.
ایرانسل پیش از این طی مراسمی، پنج میلیارد ریال به سیلزدگان اهدا کرده بود و علاوه بر آن، مبلغ ۵۵ میلیارد ریال نیز برای کمک به بازسازی زیرساختها در مناطق سیلزده اختصاص داده است.
ایرانسل با وقوع بارشهای شدید و شرایط جوی سخت در استانهای مختلف، با اعزام سریع کارشناسان فنی به منطقههای آسیبدیده و بررسی شرایط ایجاد شده، در سریعترین زمان ممکن شبکه را به حالت عادی و پایدار بازگرداند و برای سرعت بخشیدن به امدادرسانی به سیلزدگان، به دفعات مکالمه و پیامک منطقههای سیلزده را رایگان اعلام کرد.
در زمان بحران، تیم فنی ایرانسل با توجه به شرایط ایجاد شده از منابع مختلف تأمینکننده انرژی مثل ژنراتورها، برای برقرسانی و فعال نگهداشتن آنتنهای مخابراتی استفاده کرد و شبکه را برای استفاده مشترکان خود و مشترکان اپراتورهای دیگر که از طریق رومینگ ملی از شبکه ایرانسل استفاده میکردند، پایدار نگه داشت. همچنین بررسی و رفع مشکلات احتمالی مشترکان مناطق آسیبدیده از طریق تماس با مرکز شبانهروزی ارتباط با مشتریان ایرانسل (شماره ۷۰۰)، در اولویت قرار گرفته است.