سلامت را می توان تامین رفاه کامل جسمی و روانی و اجتماعی انسان تعریف کرد. سلامتی جسمی شامل همه قابلیتهای جسمی بدن است به طوری که به فرد یا پدیدهای که دارای تندرستی باشد، تندرست یا سالم گفته میشود. روز به روز با توسعه شهرها و افزایش مدرنیزه شدن جوامع بشری نیاز انسان ها به تشخیص و مراقبت پیشرفته و خدمات آموزشی در حوزه سلامت افزایش می یابد. در این مطلب از وبسایت اکوموتیو ما قصد داریم به معرفی برترین استارتاپ های ارائه دهنده خدمات سلامت در دنیا بپردازیم، پس با ما همراه باشید.
نام شرکت : AUGMEDIX | گروه مخاطب: پزشکان | ||
حوزه فعالیت: پروندههای الکترونیک | مدل درآمد: حق اشتراک | ||
محصول یا خدمت: مستندسازی نتایج درمان | موقعیت جغرافیایی: ایالات متحده آمریکا | ||
کل سرمایه تامین شده: ۶۳ میلیون دلار | سال تاسیس: ۲۰۱۲ | ||
آخرین نوع تامین سرمایه: – | فناوریهای کلیدی: فناوریهای ذخیرهسازی و اشتراک اطلاعات و اپلیکیشنهای موبایل و پلتفرمهای نرم افزاری |
آگ مدیکس فناوری جدیدی را توسعه داده که کار با پروندههای الکترونیک سلامت را برای پزشکان ساده میکند. این شرکت هدف خود را بازگرداندن روابط پزشک-بیمار به رابطهای انسانی و رفع یکی از بزرگترین چالشهای روزانه پزشکان با عنوان «مستندسازی نتایج درمان» قرار داده است. با استفاده از این پلتفرم دیگر پزشکان زمان خود را برای تکمیل پروندههای الکترونیک هدر نمیدهند و این زمان را به بیمارن خود تخصیص میدهند. این پلتفرم به پزشک این امکان را میدهد که همزمان به تمامی سوابق بیمار دسترسی داشته باشد و با صحبت کردن با عینک گوگل، تمامی سوالات خود در مورد سوابق بیمار را بپرسند و هنگام ملاقات با تمام سوابق بیمار در کمترین زمان ممکن آشنایی یابند.
نام شرکت : CareCoud | گروه مخاطب: مراکز درمانی | ||
حوزه فعالیت: پروندههای الکترونیک | مدل درآمد: فروش محصول/ سامانه | ||
محصول یا خدمت: ذخیره سازی اطلاعات سلامت در بستر فضای ابری | موقعیت جغرافیایی: ایالات متحده آمریکا | ||
کل سرمایه تامین شده: ۱۲۸.۴ میلیون دلار | سال تاسیس: ۲۰۰۹ | ||
آخرین نوع تامین سرمایه: Series C | فناوریهای کلیدی: فناوریهای ذخیرهسازی و اشتراک اطلاعات و اپلیکیشنهای موبایل و پلتفرمهای نرم افزاری |
CareCoud از اولین فعالان حوزه سلامت است که خدمات نرمافزاری بر بستر ابر ارائه کرده است. محصولات اصلی این شرکت شامل ۴ پلتفرم است:
۱. مدیریت روش درمان ۲. ثبت الکترونیکی اطلاعات سلامت ۳. مدیریت چرخه درآمد ۴. مدیریت تجریه بیمار
با استفاده از پلتفرم ثبت اطلاعات سلامت این شرکت، پزشکان پیش از ملاقات با بیمار در سریعترین زمان میتوانند اطلاعات پزشکی فرد را مشاهده کنند و روند درمان وی را از نظر بگذرانند. پلتفرمهای CareCoud با ایجاد هوشمندی برای گردانندگان مراکز درمانی، آن ها را در تصمیمگیریهای مدیریتی یاری میکند.
نام شرکت : Truven Health Analytics | گروه مخاطب: بیمارستانها، تولیدکنندگان دارو و بیمهگرها | ||
حوزه فعالیت: تجزیه و تحلیل کلان دادهها | مدل درآمد: فروش اطلاعات | ||
محصول یا خدمت: پلتفرم تجزیه و تحلیل سلامت | موقعیت جغرافیایی: ایالات متحده آمریکا | ||
کل سرمایه تامین شده: ۲.۶ میلیارد دلار | سال تاسیس: ۲۰۱۲ | ||
آخرین نوع تامین سرمایه: ادغام در IBM | فناوریهای کلیدی: تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده کاوی |
Truven شرکتی است که خدمات مبتنی بر تجزیه و تحلیل دادهها به بخش سلامت ارائه میدهد. بیمارستانها، ادارات دولتی، کارفرماها، برنامهریزان و نیز تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی میتوانند از خدمات شرکت بهرهبرداری کنند. در این شرکت تخصص مدیریت سلامت با پلتفرمهای نوآورانه و داراییهای اطلاعاتی در هم آمیخته شدهاند تا خدمترسانی به مشتریها با همکاری خود آنها به بهترین شکل باشد. علاوه بر اینها، شرکت پایگاههای دادهای نیز به منظور انجام امور پژوهشی گردآوری کرده است که میتواند راهگشای دانشمندان علوم زیستی باشد. خدمت ارزشمند دیگر این سامانه تجزیه و تحلیل اطلاعات است. که در نسخه نویسی، توسعه داروهای جدید، سیاستهای بیمهای و… کارآمد است. این اطلاعات بهترین ماده خام تصمیمگیری برای گردانندگان مراکز درمانی و تولیدیهای دارویی است.
نام شرکت : doximity | گروه مخاطب: پزشکان و مراکز درمانی | ||
حوزه فعالیت: اشتراک اطلاعات و شبکه سازی | مدل درآمد: فروش اطلاعات | ||
محصول یا خدمت: پلتفرم ارتباطدهنده پزشکان | موقعیت جغرافیایی: ایالات متحده آمریکا | ||
کل سرمایه تامین شده: ۸۱.۸ میلیون دلار | سال تاسیس: ۲۰۱۱ | ||
آخرین نوع تامین سرمایه: Series C | فناوریهای کلیدی: اپلیکیشنهای موبایل و پلتفرمهای نرم افزاری |
داکسیمیتی پزشکان را به یکدیگر وصل میکند تا به موفقیت و بهرهوری بیشتری دست یابند. بیش از ۷۰ درصد پزشکان آمریکایی در این شبکه عضو هستند و تقریبا از هر مرکز معتبری نمایندهای در آن وجود دارد. این پلتفرم امکان ارتباط دائم با همکاران و پیشتازان هر حوزه را فراهم میکند. میتوان از آن برای شبکهسازی به منظور یافتن فرصتهای شغلی و آموزشی مناسب و مقایسه درآمدها استفاده کرد. همچنین مقالات به روز پزشکی در آن قابل دسترسی است. در ضمن، امکان ارسال فکس نیز در این شبکه وجود دارد.
نام شرکت : BenevolentAI | گروه مخاطب: شرکتهای داروسازی | ||
حوزه فعالیت: تجزیه وتحلیل کلان دادهها | مدل درآمد: فروش اطلاعات | ||
محصول یا خدمت: بهینهسازی فرآیند ایجاد داروی جدید با استفاده از هوش مصنوعی | موقعیت جغرافیایی: انگلستان | ||
کل سرمایه تامین شده: ۲.۲ میلیون دلار | سال تاسیس: ۲۰۱۳ | ||
آخرین نوع تامین سرمایه: – | فناوریهای کلیدی: تجزیه و تحلیل اطلاعات و دادهکاوی |
بنولنت شرکتی است که از هوش مصنوعی به منظور ایجاد داروهای جدید برای بیماریهای صعب العلاج استفاده میکند. این شرکت اولین فعال هوش مصنوعی است که با فرآیند کشف دارو یکپارچه شده است. محصول این شرکت باعث میشود هزینههای شرکتهای داروسازی کاهش یابد و به سرعتشان افزوده شود. بنولنت اطلاعات آزمایشهای بالینی و مقالات علمی را میکاود. سپس ترکیباتی را شناسایی میکند که در آزمایشها جواب ندادهاند ولی ممکن است برای درمان بیماری دیگر مفید باشند. باید توجه داشت که فرآیند ایجاد یک دارو شامل آزمایش اثر صدها ماده است که اغلب آنها کنار گذشته میشوند. این امر باعث شده است فرآیند ارائه یک دارو به بازار دست کم ۶ سال طول بکشد و تا چند میلیون دلار هزینه داشته باشد.
نام شرکت : Akili Interactive Labs | گروه مخاطب: کسانی که درمانهای شناختی نیاز دارند | ||
حوزه فعالیت: درمان مبتنی بر بازی | مدل درآمد: حق اشتراک | ||
محصول یا خدمت: بازی برای درمان بیماری روحی- روانی | موقعیت جغرافیایی: ایالات متحده آمریکا | ||
کل سرمایه تامین شده: ۱۲۷.۹ میلیون دلار | سال تاسیس: ۲۰۱۱ | ||
آخرین نوع تامین سرمایه: Series C | فناوریهای کلیدی: اپلیکیشن موبایل و پلتفرمهای نرم افزاری |
اکیلی فرآیندهای شناخت درمانی را از طریق بازیهای ویدئویی ارائه میدهد. شرایطی فراهم کرده است که درمان از راه دور انجام شود و پزشک بتواند هر لحظه بیمار را کنترل کند و از طرفی هزینهها به شدت کاسته شود. نسخههای پزشکی این پلتفرم از طریق بازیهای ویدئویی خلاقانهای ارائه میشود که بیمار را در درمان نگه میدارند. گویی بیمار درگیر یک بازی بسیار جذاب است. محصولات این شرکت با بهره گیری از سرگرمی، درگیرسازی عمیق و جایزه، بازیها را به ابزار درمان تبدیل کرده است. اما بازیهای این شرکت با بازیهای معمولی متفاوت است. روند بازی برای هر شخص با توجه به ویژگیهایش توسط الگوریتمی پیشرفته شخصیسازی شده است تا بیشترین انطباق را با اختلال روحی وی داشته باشد.
نام شرکت : zSpace | گروه مخاطب: مراکز آموزشی | ||
حوزه فعالیت: واقعیت افزوده | مدل درآمد: فروش محصول/ سامانه | ||
محصول یا خدمت: سامانه کامل آموزشی | موقعیت جغرافیایی: ایالات متحده آمریکا | ||
کل سرمایه تامین شده: ۵۶.۶ میلیون دلار | سال تاسیس: ۲۰۰۷ | ||
آخرین نوع تامین سرمایه: – | فناوریهای کلیدی: واقعیت گسترش یافته (واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، واقعیت مختلط و …) |
زداسپیس شرکتی است که واقعیت مجازی را وارد آموزش در بسیاری از حوزهها کرده است. زیستبوم آموزش این شرکت شامل سه بخش است: سختافزار، نرمافزار و محتوا. این شرکت در موضوعات متفاوتی از جمله علوم زیستی و پزشکی محصول ارائه میدهد. سامانه سختافزاری این شرکت شامل یک صفحه نمایش مخصوص، عینک سهبعدی و یک قلم مخصوص است. به فراخور نیاز آموزشی روی این دستگاهها نرم افزارهایی نصب میشنود. مثلاً نرم افزار ECG برای آموزش آناتومی طراحی شده است. تیم تولید محتوا نیز محتوای مناسب را آماده میکند.