آزمون‌های کارآفرینیچندرسانه ای

آزمون سنجش میزان کارآفرینی

آیا شما قابلیت های یک کارآفرین را دارید؟

در یک اکوسیستم کارآفرینی نقش‌های مختلف وجود دارد که “کارآفرین بودن” یکی از آن‌ها است و احتیاج نیست همه کارآفرین باشند. شما می‌توانید دوستدار این حوزه باشید و یا با خدمات خود به کارآفرینان کمک کنید و یا حامی رسانه‌ای آن‌ها باشید و در افزایش سطح میزان کارآفرینی سهیم باشید و …

کارآفرینی موضوعی است که از اواخر قرن بیستم مورد توجه محافل آموزشـی کـشورهای جهان قرار گرفته است. اما مهم این است که اکنون در عرصـه‌ی جهـانی افـراد خـلاق و مبتکـر به عنوان کارآفرینان، منشأ تحـولات بزرگـی در زمینـه‌ی صـنعتی، تربیتـی و خـدماتی شـده انـد. هم‌چنین، چرخه‌های توسعه‌ی اقتصادی همواره با توسعه‌ی کارآفرینی به حرکت در مـی‌آیـد؛ بـه عبارت بهتر، کارآفرینی موتور رشد و توسعه است. مطالعاتی که در زمینه‌ی ارتباط بین ویژگی‌های فردی و رشد و توسعه اقتصادی صورت گرفته است، نشان مـی‌دهـد که پیشرفت به یک گروه و مذهب خاصی اختـصاص نـدارد و بـا رشـد و توسـعه‌ی برخـی از ویژگی‌ها در افراد می‌توان رشد اقتصادی را در جوامع مختلف فراهم کرد. به نظر می‌رسد توجه به کارآفرینی و پـرورش زمینـه‌هـای تحقـق آن در جوامـع امـروز یـک ضرورت است.

مک کللند(۱۹۶۱) ویژگی‌های افراد کارآفرین را شـامل: انگیـزه‌ی پیـشرفت، ریـسک‌پـذیری، کنترل درونی، خلاقیت و استقلال طلبی می‌دانـد. براسـاس تحقیقـات انجـام شـده، پـرورش ویژگی‌های ذکر شده در افراد باعث تقویت قابلیت‌های کارآفرینی آنان می‌شود. خلاقیت و نوآوری با کارآفرینی لازم و ملزوم یکدیگرند؛ به حدی که کارآفرینی بدون خلاقیت و نوآوری حاصلی ندارد.

کارآفرینان‌ با مهارتی که‌ در تشخیص‌ فرصت‌ها و موقعیت‌ها و ایجاد حرکت‌ در جهت‌ توسعه این‌ موقعیت‌ها دارند، پیشگامان‌حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات‌ اجتماعی محسوب‌ می‌شوند. آن‌ها تصدیق‌ می‌کنند که‌ موفقیت‌ و بقاء در چشم‌اندازهای برخاسته‌ از فردا، نیازمند چالاکی، قوه‌ی ابتکار و خلاقیت‌ است‌. علاوه‌ بر این‌ کارآفرینی به‌ ریسک پذیری، نوآوری و کنش‌ کارآفرینانه‌ هم‌ نیاز دارد. به سوالات این آزمون پاسخ دهید تا مشخص شود آیا قابلیت‌های یک کارآفرین را دارید؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *