مقالات کارآفرینی

کارآفرین کیست؟

فرآیند آماده سازی و درگیر کردن دیگران برای استفاده از یک فرصت سودآور

کارآفرین کسی است که با امید کسب سود، سرمایه گذاری جدید را سازماندهی کند. یک کارآفرین در هنگام شروع برنامه‌ریزی، اجبارا منابع مختلفی را بررسی می‌کند تا بتواند از فرصت یافت شده حداکثر استفاده را ببرد. به این ترتیب قدم‌های اول با کار طاقت فرسا برای مدت طولانی و البته امید به بازگشت قابل توجه سرمایه همراه است. این کار سخت، بدون خلاقیت بی‌معنی است.

می‌گویند خلاقیت و نوآوری سهام کارآفرین در تجارت است. یک کارآفرین باید بتواند با راه حل‌های خلاقانه مشکلاتی که مدت‌هاست وجود دارند و مردم را اذیت می‌کنند یا مشکلاتی که اصلا دیده نمی‌شوند را حل کند. این راه‌های خلاقانه فرصت‌هایی را می‌سازد که ممکن است از دید بسیاری مرده تلقی شوند. تمام کسب و کارهای عمده و بزرگ زمانی کوچک بوده‌اند. اما یک نفر با یک ایده‌ی خوب و اراده‌ی انجام کار سخت، حاضر به خطر کردن همه‌چیز برای رسیدن به هدف، رهبری آن‌ها را بر عهده داشته.

کارآفرینیِ موفق به عوامل بسیاری بستگی دارد. مهم‌ترین نکته وجود یک کارآفرین خلاق، با استعداد و البته متعهد است. کسی که ایده، انرژی لازم برای ایجاد یک کسب و کار جدید را دارد و می‌تواند چشم‌اندازهای دوردست را به خوبی دریابد، سنگ بنای هر کسب و کار نوپایی است. با این حال چنین فردی باید به منابع متنوعی دسترسی داشته باشد تا بتواند از ایده به یک سرمایه‌گذاری خطرپذیر برسد. یک برنامه‌ی عملیاتی و یک نقشه‌ی راه که بتوانند کسب و کار را از ایده به مرحله‌ی رشد و نهادینه سازی برساند.

کارآفرینی را می‌توان این طور توصیف کرد: « فرآیند آماده سازی و درگیر کردن دیگران برای استفاده از یک فرصت سودآور».

معمولا کارآفرین مجبور است گروهی پرتجربه و با استعداد را یک جا جمع کند تا بتواند کسب‌وکارش را مدیریت کند. کارآفرین نیاز به سرمایه هم دارد. سرمایه تنها پول نیست. ممکن است فناوری یا همان نیروهای کاری باشد که باتجربه و با استعدادند. در نتیجه کارآفرینی را می‌توان این طور توصیف کرد:« فرآیند آماده سازی و درگیر کردن دیگران برای استفاده از یک فرصت سودآور.»

دانلود PDF مقاله

پیشنهاد مطالعه

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *