اخبار استارتاپی

۳۰ هزار نفر از شاغلان مجازی بیمه می‌شوند

معاون بیمه‌ای تامین اجتماعی با اشاره به شناسایی ۱۱ استارتاپ و کسب و کار نوین از پوشش بیمه‌ای کارکنان این مراکز خبر داد.

خلاصه نوشته
  • معاون بیمه‌ای تامین اجتماعی با اشاره به شناسایی ۱۱ استارتاپ و کسب و کار نوین از پوشش بیمه‌ای کارکنان این مراکز خبر داد.

به گزارش اکوموتیو، محمدحسن زدا،معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به شناسایی ۱۱ استارتاپ و کسب و کار نوین از پوشش بیمه‌ای کارکنان این مراکز خبر داد.

وی گفت: تحت هر شرایطی شاغلین مجازی بیمه خواهند شد اما اگر با کارفرمایان توافق حاصل شود کارمان بهتر پیش می‌رود. پیش‌بینی می شود در این توافق بیش از ۳۰ هزار نفر بیمه شوند.

وی درباره بیمه مشاغل تحت وب و استارتاپ‌ها اظهار کرد: زیر پوشش گرفتن مشاغل مجازی در دستور کار اداره کل امور بیمه‌شدگان قرار دارد و جلسات متعددی با صاحبان این مشاغل برگزار شده‌است.

معاون سازمان تامین اجتماعی گفت: نوع رابطه این کارفرمایان با افراد خود، یک رابطه جدید است. به عنوان مثال در شرکت‌های تاکسی آنلاین چون اسنپ و تپسی، راننده از کارکنان آنجا نیست ولی ارتباط ارگانیک هم دارد؛ حقوق بگیر نیست ولی درصد یا پورسانتی هم دریافت می‌کند. وی افزود: این نوع از رابطه باعث می‌شود به سمت شکل جدیدی از کار برویم، با این حال تحت هر شرایطی شاغلان مجازی بیمه خواهند شد.

زدا گفت: اگر به توافق نرسیم ناچار هستیم از طریق قانون بیمه اجباری وارد شویم و چاره دیگری برایمان نمی‌ماند و نتیجه آن می‌شود که موسسه حسابرسی ما حسب دستور به این واحدها مراجعه و از طریق بررسی اسناد و دفاتر مالی و نرم افزارها، افراد مرتبط را شناسایی و برای بیمه اقدام می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *