اخبار استارتاپی

کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی و قوانین و مقررات

فین‏تک‌‏ها و استارت‏اپ‏‌های فعال در حوزه‌ی مالی، به دلیل بالا رفتن میزان داد و ستدها و توجه ویژه به مسائل مالی، با گسترش فوق‌العاده‌‏ای همراه بوده‏ اند

لیمو HR

در دهه اخیر، فین‏تک‌‏ها و استارت‏اپ‏‌های فعال در حوزه‌ی مالی، به دلیل بالا رفتن میزان داد و ستدها و توجه ویژه به مسائل مالی، با گسترش فوق‌العاده‌‏ای همراه بوده‏ اند. این رشد از ۹۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۸ به رقم ۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ رسیده است. شرکت‌‏های بزرگ بیشماری در دنیای امروز، مشغول به ارائه‌ی خدمات مرتبط با حوزه‏‌های مالی هستند که حاصل فعالیت آن‌ها، ایجاد اشتغال، آسان‏ سازی مبادلات مالی، صرفه‏ جویی در زمان رسیدگی با مسایل مالی و شفاف‏ سازی مالی بوده است.

تقریبا تمامی موسسات مالی جهان و بسیاری از شرکت‏‌های بزرگ، در حال ورود به این حوزه اند تا با حمایت از کسب و کارهای نوپای این حوزه، راه ورود خود به بخش‌‏هایی نظیر تلفن‏‌های همراه، پردازش ابری، امنیت و رگولاتوری را تسهیل کنند. نرخ رشد شرکت‌‏های حوزه‌ی فین‏تک سالانه ۲۶ درصد بوده و در حال افزایش است و بنابر برآوردها تا سال ۲۰۱۸ پیش‏ بینی می‏‌شود، هشت میلیارد دلار سرمایه ‏گذاری تنها از طریق بانک‏‌ها در این حوزه صورت پذیرد.

محورهای این نشست تخصصی عبارتند از:

  • فین‏تک الزامات، چالش‌‏ها و فرصت‏‌های پیش رو
  • روند و چشم انداز فینتک‌ها در جهان
  • تامین مالی و نقش فین‏تک‌‏ها در آن

این رویداد، به کوشش معاونت علمی ریاست جمهوری، در تاریخ ۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۴ لغایت ۱۶ برگزار می‌شود. جهت سخنرانی در این رویداد، از خانم “Jenna Huey Ching” دعوت به عمل آمده است. علاقه‌مندان حداکثر تا تاریخ ۲ بهمن ۱۳۹۶ می‌توانند جهت شرکت در این رویداد، ثبت‌ نام کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *