اخبار استارتاپیاخبار بلاک چیناخبار فین تکبلاک چینفین تک

استفاده از بیت‌کوین و دیگر ارزها در دستور کار وزارت اقتصاد

بانک مرکزی موظف است میزان اثرگذاری مبادلات اینترنتی با ارز مجازی در گردش مالی و پولی را بررسی کند.

به گزارش اکوموتیو، به نقل از اکوسیستم، اسماعیل جلیلی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی بیان کرد: بهره‌مندی از فناوری اطلاعات به ویژه در شبکه‌های تعاملی جهانی با رویکرد استفاده از گردش داده‌ها با عنوان ارزهای مجازی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

جلیلی در حاشیه نشست هم‌اندیشی اقتصادی چهارمحال و بختیاری، گفت: اعتقاد داریم مبادلات حوزه‌ی مالی و پولی در فضای اینترنتی موضوعی غیرقابل انکار است و در سایر کشورها نه تنها بیت کوین بلکه سایر ارزهای مجازی نیز در مبادلات استفاده می‌شوند.

وی اضافه کرد: طرحی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دارد که بر اساس آن بانک مرکزی موظف است میزان اثرگذاری مبادلات اینترنتی با ارز مجازی در گردش مالی و پولی را بررسی کند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی اظهار داشت: در صورتی که قرار باشد این طرح به عنوان سیاست عام به کار برده شود، به قانون‌گذاری و ایجاد زیرساخت برای اجرا و متصل شدن به شبکه‌ی جهانی و ایجاد کمترین تهدید برای کاربران فعال در این فضا احتیاج است.

وی افزود: از آن‌جا که فقدان نظارت و کنترل دقیق باعث ایجاد موسسات مالی غیرمجاز و اثرات منفی بر سپرده گذاری و ایجاد احساس بی اعتمادی در بین مردم طی سال های اخیر شده است، باید هر اقدامی در فضای پولی و بانکی با برنامه ریزی و کنترل دقیق صورت گیرد.

جلیلی در مورد زمان استفاده از ارز مجازی بومی در شبکه جهانی، تشریح کرد: هم اکنون کاربران می‌توانند از بیت کوین به عنوان ارز جهانی در مبادلات اینترنتی استفاده کنند، ولی چنانچه به عنوان تولید کننده ارز مجازی قصد ورود به این شبکه را داشته باشیم، ناچار هستیم پول مجازی تحت مالکیت ایران را تعریف کنیم.

وی گفت: البته برای بهره گیری از این موقعیت ۲ دیدگاه موافق و مخالف وجود دارد، عده‌ای آن را عاملی تهدید کننده می‌دانند و برخی دیگر به دلیل سرعت بخشی به گردش های مالی آن را مثبت می‌خواند.

نشست هم اندیشی اقتصادی چهارمحال و بختیاری با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس و مسئولان اقتصادی برگزار گردید. هدف از این نشست، هم اندیشی و ایجاد تعامل بین مجلس، دولت و سازمان‌های اقتصادی، بانک‌ها، بیمه‌ها و اصناف برای بررسی مشکلات حوزه‌ی تولید بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *