اخبار استارتاپیاخبار حمل و نقل و لجستیکحمل و نقل و لجستیک

سرویس لاین تپسی با رویکرد سفر‌های اشتراکی و کاهش هزینه‌ ها

سرویس لاین توسط تپسی معرفی شد

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو، به نقل از دیجیاتو، «امیر پاشا»، مدیر اجرایی طرح تپسی لاین، از جزییات و مشکلات اجرای این طرح گفته و موفقیت آن را مستلزم ایجاد یک سری زیرساخت می‌داند که به گمان او، تپ‌سی بعد از چندین سال فعالیت، آن‌ها را به دست آورده است.

او می‌گوید: «در طرح تپ سی لاین، راننده دو مسافر که مبدا و مقصد نسبتا مشابهی را دارند، در طی یک سفر جابجا می‌کند که این امر کاهش هزینه ۳۰ تا ۳۵ درصدی را برای مسافرین به همراه خواهد داشت؛ اما از آن‌سو هزینه سوخت و استهلاک کمتر و البته هزینه‌ای بیشتر از جابجایی یک مسافر را برای راننده به ارمغان خواهد آورد».

پاشا، از اجرایی شدن مرحله آزمایشی این طرح در سطح شهر تهران در طی ماه‌های آینده خبر می‌دهد و باور دارد باید اشکالات اولیه آن را مانند: تعلل در هنگام مسافرگیری اشخاص، فرهنگ‌سازی این نوع سرویس در بین افراد جامعه و دیگر موارد، در ابتدا سنجید و سپس آن را در تمام شهرهایی که تپسی در آن‌جا فعال است، پیاده سازی کرد.

وی افزود: «سرویس‌های سفر اشتراکی در سامانه‌های درخواست هوشمند خودرو درست مثل نوع سنتی آن است، به این معنا که به عنوان مثال در مواقع آغاز وقت اداری صفی طویل در جلوی خطوط تاکسیرانی تشکیل می‌شود و حالا این صف‌ها به صورت اینترنتی درمی‌آید.

در طول سالیان فعالیت ما به الگوریتمی خاص رسیده‌ایم و می‌دانیم در چه ساعاتی، سفر به چه مکان‌هایی زیاد درخواست می‌شود. برای المثال مکان‌های اداری (مانند ونک، سهروردی و طالقانی) و یا دانشگاهی (انقلاب، پونک و…) در ساعات اولیه روز با انبوه درخواست مسافرین کارمند و یا دانشجوی این نقاط همراه است».

همچنین اضافه کرد: «این نوع خدمات، سیستم‌های هوشمند درخواست خودرو را از مکانیزم دربست خود تا حدی خارج ساخته و باعث می‌شود که بیش از پیش به معضلات شهری کمک کنند. این سیستم در حال حاضر نهایت دو درخواست سفر را به طور همزمان پوشش می‌دهد که طبعا تعداد افراد آن بیشتر از ۴ نفر نباشد».

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *