اخبار استارتاپی

بازارهای فتح نشده پیش روی استارتاپ‌ها

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر این که برگزارکننده آزمون استخدامی شرکت های دانش بنیان یک استارتاپ خصوصی است، تاکید کرد: بازارهای فتح نشده بسیاری پیش روی استارتاپ‌ها قرار دارد.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو، سورنا ستاری عصر چهارشنبه در بازدید از مصاحبه آزمون استخدام خصوصی شرکت های دانش بنیان در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران اظهارکرد: استارتاپی که باعث این اتفاق خوب شده، از جمله استارتاپ هایی است که چند سالی است با هم همکاری داریم و برگزاری مسابقات فناورد هم که سال گذشته برگزار شد و اردیبهشت ماه ۹۷ نیز دور بعدی آن برگزار می شود، از سوی این استارتآپ برگزار شد.

وی هر گونه اقدام برای ایجاد اشتغال در شرکت های دانش بنیان را ارزشمند دانست و اظهارکرد: امروز مهم آن است که بتوان به صورت جدی میان بازار کار و توانمندی هایی که افراد در انجام آن دارند، ارتباط ایجاد کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به توانمندی بخش خصوصی در انجام اموری که پیش از این در انحصار دولت بوده است، گفت: همانطور که می بینید برگزار کننده چنین رویدادی بخش خصوصی است، شرکت های طرف قرارداد برای جذب نیرو خصوصی هستند و یک محیط کاملا خصوصی ایجاد شده است.

ستاری با اشاره به این که چنین قدمی در نوع خود بی نظیر است، افزود: امیدواریم چنین اقدامی در آینده توسعه بیشتری پیدا کند. ضمن این که شرکت های بسیاری در حوزه دانش بنیان داریم که در زمینه کاریابی فعالیت می کنند. اما هرکسی نوآوری بهتر و ابتکار بالاتری داشته باشد در این حوزه موفق است.

وی ضمن ابراز خوشنودی از اینکه بسیاری از مفاهیم تا پیش از این دولتی امروز در بخش خصوصی توسعه پیدا کرده است، تاکید کرد: هنوز بازارهای فتح نشده بسیاری پیش روی استارتاپ‌ها قرار دارد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه تصریح کرد: ما برنامه داریم سال آینده حوزه های بهداشت و درمان، غذا شامل مواد غذایی سالم و تازه، پسماند و غیره را در بخش دانش بنیان و استارتآپ ها توسعه دهیم.

وی با تاکید بر این مسئله که معاونت علمی مسئول اشتغال کشور نیست و تنها تلاش برای حمایت از این عرصه را دارد، گفت: مهم این است که بتوان زیست بومی ایجاد کرد تا استارتاپ ها بیشتر و بهتر بتوانند فعالیت داشته باشند.

به گفته ستاری، معاونت علمی هیچ حمایت مالی از این رویداد نداشته است و باقی استارتاپ ها نیز اگر بتوانند یک نوآوری خوب در فضای بازار داشته باشند، خود می توانند سرمایه مورد نیاز را جذب کنند.

وی در پاسخ به انتقادی که نسبت به برخی استارتاپ ها در راستای الگوبرداری از نمونه های خارجی می شود، گفت: نفی نمی کنیم که بسیاری از ایده ها از کشورهای دیگر است، اما این ایده ها بومی سازی شده و استقبال مردم نیز به همین دلیل است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: البته بسیار استارتاپ با ایده های نو هم داریم، مانند رویداد امروز که نمونه خارجی ندارد.

به گزارش اکوموتیو، نخستین آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان، بزرگ‌ترین مصاحبه شغلی ایران، چهارشنبه در محل مصلای دانشگاه تهران برگزار شد.

این رویداد که از ماه‌ها پیش در سراسر کشور با بیش از صد هزار داوطلب شروع به کارکرده بود، اکنون بعد از برگزاری دو مرحله و هفت رویداد استانی با ۱۰هزار مصاحبه شغلی به نقطه نهایی خود رسیده است.

نخستین آزمون ملی استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان با تکیه بر تجارب موفق داخلی و بین‌المللی طراحی شده است. سنجش دانش‌ها و مهارت‌ها متناسب با ارزیابی و تحلیل نیاز بیش از یک هزار شرکت ارزیابی می‌ شود.

پس از این مرحله، فرآیند معرفی داوطلبان پذیرفته‌شده به شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان آغاز خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *