مقالات بازاریابی و تبلیغات

شراکت با افراد مؤثر، یک استراتژی عالی برای رشد برند

چگونه از ظرفیت دیگران برای توسعه برند استفاده کنیم؟

چه چیزی بهتر از این‌که برندتان را بهبود داده و در نتیجه فروشتان را افزایش دهید؟ از طریق دیگران بازارتان را بزرگ کرده و فروش ایجاد کنید. داشتن عضو وابسته‌ای که محصول یا سرویس شما را به مشتریان و جامعه خود تبلیغ کند یکی از سریع‌ترین راه‌های رشد کسب‌وکار و برندتان است.

عضو وابسته، شخصی است که محصول یا سرویس شما را در قبال دریافت حق‌العمل تبلیغ می‌کند. بیشتر مردم به این‌که عضو وابسته‌ی چه چیزی هستند آگاه‌ اند. آن‌ها با همان مشتریان شما سروکار دارند اما چیز دیگری را ارائه می‌کنند.

تنظیم کردن و شراکت با افراد مؤثر، یک استراتژی عالی برای رشد برند است. اگر کلاه ورزشی می‌فروشید معنی ندارد که شخصی که پیراهن یا گرم‌کن می‌فروشد به عنوان وابسته شما نباشد. پس چگونه عضوگیری نماییم تا آنان را در تبلیغمان به کار گیریم؟ در واقع آسان‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید.

شما می‌بایست در ابتدا و مهم‌تر از همه با اعضای وابسته خود ارتباط برقرار کنید. دوم، باید شرایطی فراهم کنید تا بدانند چه چیزی عایدشان می‌شود. مطمئناً شما مبلغی به آن‌ها پرداخت می‌کنید که می‌تواند تاثیرگذار باشد. آنان همچنین می‌خواهند بدانند که مشتریان آن‌ها از محصول و خدمات شما بهره‌مند خواهند شد و می‌خواهند بدانند که مشتریانشان از این‌که آنان را به استفاده از محصولتان ترغیب کرده‌اند، از آنان سپاس‌گزاری خواهند کرد یا نه؟

برای تثبیت روابط با آنان زمان بگذارید. بار اول که ملاقاتشان می‌کنید، از آن‌ها برای تبلیغ محصولاتتان درخواست نکنید که این مانند خواستگاری در قرار اول است. از آنان سؤال کنید که چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید. درباره رابطه صادق باشید و انتظار  خاصی از آن‌ها نداشته باشید. به بیان دیگر، با کسی فقط به دلیل این‌که جنس شما را تبلیغ کند دوست نشوید. همه آن‌ها این کار را نخواهند کرد.

شراکت با افراد

اعضای بالقوه همه‌جا هستند و شما نیازی نیست که خیلی بالا و پایین را به دنبال آن‌ها بگردید. برخی از بهترین مکان‌ها برای دیدن اعضای بالقوه، رویدادهای صنعتی است. درست است، در مورد تعامل چهره به چهره‌ی قدیمی صحبت می‌کنیم. بعضی مواقع خوب است که از کامپیوتر فاصله گرفته و برخی کارها را مستقیم خودتان انجام دهید. کنفرانس‌ها، حاوی افرادی در صنعت مشابه با شما هستند که حداقل شور و اشتیاق مثل شما را دارند.

یک راه قدرتمند برای یافتن اعضا، کسی که با اشتیاق شما را تبلیغ کند، بازگشت به مشتریان راضی‌تان است. آنان محصول و خدمات شما را استفاده کرده و آن را دوست داشتند. عاقلانه به نظر می‌رسد که به آن‌ها در قبال کمکشان در معرفی شما به دیگران، پاداش دهید.

زمانی که دوستی یا رابطه با کسی دارید، عاقلانه است که همدیگر را حمایت کنید. در حقیقت، یکی از راه‌های به دست آوردن اعضا برای خود این است که خود شما اول آن‌ها را به بینندگان و مشتریان خود معرفی نمایید و این کار را به این امید که کارتان را روزی جبران می‌کنند انجام ندهید، زیرا هیچ اجباری به این کار ندارند.

از آن جا که این کار، شامل فعالیت شما برای تبلیغ سرویس و خدمات شخص دیگری می‌شود، مجبورم از شما درخواست کنم که در انتخاب فرد برای تبلیغ مراقب باشید. هر عضوی بر روی برند و اعتبار شما تأثیرگذار است. اجازه ندهید که فردی با شخصیت مشکوک با برند شما سازگار گردد. شما عضوی نمی‌خواهید که ایمیل‌های ناخواسته به مردم بفرستد؛ زیرا بازتاب بدی برای شما دارد.

همچنین، تبلیغات اعضا را بر گلوی مشتری قرار ندهید. بله داشتن درآمد از فروش محصولی که خودتان ایجاد نکرده‌اید بسیار حیرت‌آور است اما به این معنی نیست که مشتریان مایل به دیدن پیشنهادات جدید در هر روز هفته باشند.

به دست آوردن اعضا و راضی نگه داشتن آنان برای تبلیغ شما باید کاری پیوسته و ادامه‌دار باشد. همانند انجام تجارت با کسانی که می‌شناسیم و دوستشان داریم افرادی را که می‌شناسیم و به آن‌ها اعتماد داریم را تبلیغ نیز می‌کنیم. با اعضا به خوبی مشتریتان رفتار کنید. با آن‌ها در ارتباط باشید و دوستی ایجاد کنید که ارتقای عظیمی برای برند و تجارت شما ایجاد خواهند کرد.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *