اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیر

کمک به جذب سرمایه استارتاپ‌ ها در پارک علم‌وفناوری تهران

از کمک به جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها در کلینیک کسب‌وکار پارک علم‌و‌فناوری

رئیس پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران، از کمک به جذب سرمایه، برای استارتاپ‌ها در کلینیک کسب‌وکار پارک علم و فناوری خبر داد.

عباس زارعی در مراسم اختتامیه‌ی رویداد فین‌استارز گفت: در کشور ما، وقتی صحبت از فین‌تک و حوزه‌های شبیه به آن می‌شود، ذهن‌ها معطوف به دیجیتالی شدن و متمرکز بر فناوری اطلاعات می‌شود. در صورتی که این، فقط خدمات اطلاعات نیست که در این زمینه حائز اهمیت است و پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران آماده‌ی ارائه‌ی خدمات پشتیبانی از صاحبان ایده، در بخش‌های کمتر مورد توجه دیگری، مثل تعامل و شبکه‌سازی و وام‌دهی همتابه‌همتا نیز هست و در زمینه‌ی بانکداری بیمه، بانکداری فردی و بیمه‌ی عمر نیز فعال است.

زارعی، ضمن اعلام این‌که اکوسیستم استارتاپی کشور به علت نبود قانون، آماده‌ی پذیرش نوآوری نیست، افزود: «پارک، برنامه‌هایی برای پیمودن مسیر تجاری‌سازی ایده‌ها، از شکل‌گیری ایده تا تبدیل شدن آن به کسب‌وکار دارد».

وی از اتاق سرمایه و کلینیک کسب‌وکار این پارک، به عنوان خدماتی که در به ثمر رسیدن ایده‌ها بسیار مفید هستند، یاد کرد و گفت: هر آن‌چه به عنوان زیرساخت، یک شرکت نوپا به آن نیاز دارد، در کلینیک کسب‌وکار پارک ارائه می‌شود و توانمندسازی استارتاپ‌ها، از طریق آموزش مسائل حقوقی و فناوری اطلاعات و… به خوبی در جریان است و از آن‌جایی که اغلب صاحبان ایده، در فروش ایده‌ی خود مشکل دارند در این کلینیک به آن‌ها کمک می‌شود تا در جذب سرمایه، موفق‌تر عمل کنند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در پایان اعلام کرد: اقداماتی برای حفظ منافع ایده، عدم کپی‌برداری و نیز جلب حمایت‌های رسانه‌ای که همواره، حلقه‌ی مفقوده‌ی روند تجاری‌سازی ایده‌ها است در پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران صورت گرفته است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *