اخبار استارتاپیاخبار حمل و نقل و لجستیکحمل و نقل و لجستیک

عدم موفقیت استارتاپ‌ها در بخش حمل‌و‌نقل بار

فعال حوزه‌ی حمل و نقل کالای سبک‌شهری گفت: بیشتر مشتریان هنوز چک‌ها، اوراق بهادار و کالاهای ارزشمندشان را با‌‌ واحدهای صنفی مجوزدار (پیک اتحادیه) جابه‌جا می‌کنند.

محسن طاقدار، فعال حوزه‌ی حمل و نقل کالای سبک‌شهری در خصوص حضور استارتاپ‌ها در حوزه‌ی حمل‌ونقل شهری گفت: استارتاپ‌ها در بخش حمل‌ونقل مسافر، توانستند جای خود را در سبد اقتصادی خانواده‌ها با توجه به قیمت پایینی که دارند باز کنند، علاوه بر آن با وجود هزینه‌های بالای زندگی، بیشتر مردم مجبور هستند که دو شغل داشته باشند که یکی از متداول‌ترین شغل‌های دوم جابه‌جایی مسافر با خودروی شخصی است که از این استارتاپها استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که این نرم‌افزار‌ها با استقبال مردم روبه‌رو شده است، گفت: هنوز اکثریت مردم ترجیح می‌دهند از سیستم قدیمی اما مطمئن آژانس‌ها استفاده کنند اما در ‌‌نهایت، مسافر این آزادی انتخاب را دارد که از کدام سرویس استفاده کند.

طاقدار گفت: در بخش حمل‌ونقل بار و کالا نیز شاهد استارتاپ‌های مختلف هستیم اما این‌بار به لحاظ تخصصی بودن این فعالیت، موضوع کمی پیچیده است. استارتاپ‌ها در اولین قدم، قیمت‌های خیلی پایینی ارائه دادند و حتی کمیسیون نمی‌گرفتند. تبلیغات آن‌ها چنان گسترده بود که به مشتریان غذا هم می‌دادند اما با گذشت چندین ماه از این اتفاق شاهد هستیم که نتوانستند در کار خود موفق باشند و مردم از آن‌ها استقبال نکردند.

وی ادامه داد: بیشتر مشتریان در ‌‌نهایت، یک پاکت ساده را با استفاده از این اپ‌ها جابه‌جا می‌کنند اما هنوز چک‌ها، اوراق بهادار و کالاهای ارزشمند را با‌‌ همان واحدهای صنفی مجوزدار (پیک اتحادیه) که از سال‌ها پیش فعال هستند جابه‌جا می‌کنند.

طاقدار گفت: از دیگر مشکلات این شرکت‌های اینترنتی، در دسترس نبودن و عدم تضمین امنیت مسافر و خدمات آن‌هاست؛ به طوری که در هنگام بارندگی، اکثر آن‌ها، خودرو یا موتور برای حمل و نقل ندارند و چنان‌چه اینترنت قطع شود، فعالیتشان غیر ممکن می‌شود. علاوه بر این‌، در این شرایط نیز قیمت خود را افزایش می‌دهند که مهم‌ترین علت آن نداشتن جای ثابت برای استراحت پرسنل و نداشتن رانندگان متخصص است.

وی تاکید کرد: تمام پرسنل واحدهای صنفی عضو اتحادیه‌، دوره‌های مختلفی از قبیل چیدن بار و آموزش رانندگی ایمن و آموزش خط سفید با همکاری پلیس راهنمایی‌‌ و رانندگی را با اخذ گواهی گذرانده‌اند.اما با این وجود، نباید ورود تکنولوژی به این صنف را محدود کنیم و باید از محاسن آن استفاده کنیم، به همین جهت شرکت‌های مختلف در این حوزه، خود را به‌ روز کرده‌ اند.

طاقدار افزود: شرکت تاکسی‌بار بی‌سیم، با استفاده از GPS و Gprs و Avl در کمترین زمان ممکن، کار حمل‌ونقل را انجام می‌دهد و یا شرکت وانت‌بار بی‌سیم از طریق دیتا، به طور مستقیم با شرکت اصلی و ناوگان حمل‌ونقلی خود در ارتباط است و سفارشات انواع محمولات و کالا‌ها و اثاثیه را دریافت می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان و با امنیت بیشتر به مردم خدمات بدهند.

وی ادامه داد: در جابه‌جایی برخی وسایل مانند گاوصندوق یا یخچال سایدبای‌ساید و یا وسایل حساسی مانند آلات موسیقی، نیاز به تخصص و امنیت خودروی باری است که خودروهای فعال در این شرکت‌ها مجهز به چادرهای برزنتی و مسقف و سایر تجهیزات ایمنی نظیر کپسول آتش نشانی و… هستند در حالی‌که در شرکت‌های اینترنتی این‌گونه نیست.

وی تصریح کرد: ‌ این شرکت‌ها (تاکسی‌بار و وانت‌بار) همزمان عضو اتحادیه و دارای مجوز صنفی هستند و به سبب استفاده از فضای مجازی و اینترنت، دارای نشان اعتماد دوستاره (اینماد) از وزارت صنعت و معدن و تجارت نیز هستند و در واقع به آن‌ها، شرکت‌های دوستاره گفته می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: 0 Average: 0]
منبع
ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا