به گزارش اکوموتیو، برنامهای با عنوان «عصرانهی فناوری» دوشنبه ۱۰ اردیبهشتماه ۱۳۹۷، در سالن جلسات پارک علم و فناوری خلیج فارس برگزار شد.
این برنامه که در راستای همفکری واحدهای فناور و مدیران و کارکنان پارک علم و فناوری خلیج فارس برگزار شد به موضوع «بازاریابی واحدهای فناور» اختصاص داشت.
در آغاز این نشست حامد گرگینپور، معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری خلیج فارس به برخی چالشهای واحدهای فناور در دورهی تجاریسازی اشاره کرد و گفت: بیشتر مشکلات واحدهای فناور مستقر، نه در بخش اجرای ایدهمحوری بلکه در دورهی تجاریسازی است. او افزود: متاسفانه عدم آشنایی کافی مدیران واحدهای فناور با مقولهی بازاریابی و شیوههای مختلف بازاریابی، باعث عدم موفقیت این شرکتها شده است.
در ادامه محمدمهدی مزارعی، مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری خلیج فارس در مورد مشکلات شرکتهای نوپا در مراکز رشد، در دورهی تجاریسازی صحبت کرد. او گفت: بهدلیل تفاوت محصولات زمینهی کاری شرکتها، باید برای بازاریابی آنها مدلهای مختلفی درنظر گرفته شود. مزارعی افزود: نمیتوان برای تمامی واحدهای فناور در مراکز رشد، یک مدل بازاریابی طراحی کرد، بلکه باید با توجه به زمینهی کاری آنها و ویژگیهای محصولات خود در بخش بازاریابی و فروش صحبت کرد. بسیاری از آنها معتقد بودند که در طراحی مدلهای بازاریابی علاوهبر تفاوت محصولات و زمینهی کاری شرکتها، باید مقیاس شرکتها نیز درنظر گرفته شود.