اخبار استارتاپی

افزایش سه‌ برابری ظرفیت شبکه‌ی IP کشور تا پایان مهرماه ۹۷

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از کاهش ۳ درصدی هزینه صرف شده از سوی اپراتورها جهت شبکه زیرساخت خبر داد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، با اشاره به کاهش ۳ درصدی هزینه‌ی صرف شده از سوی اپراتورها جهت شبکه‌ی زیرساخت گفت: ضمن این‌که شرکت ارتباطات زیرساخت باید منابع جدید درآمدی را ایجاد کند از برنامه واگذاری فیبر تاریک و ترافیک بین‌الملل VOICE بخشی از برنامه‌های آزادسازی شرکت ارتباطات زیرساخت است.

صادق عباسی شاهکوه، در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این‌که در پایان سال ۹۵، ۸ درصد درآمد اپراتورها صرف شبکه‌ی زیرساخت شد، گفت: قرار است در برنامه‌ی ششم توسعه‌ی درآمد اپراتورها، سالانه ۱۹.۴ درصد رشد داشته باشد تا بازار ۲.۵ برابر باشد.

او با اشاره به این‌که در این برنامه رشد درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت ۷ درصد دیده‌ شده است، افزود: به‌این‌ترتیب در آخر برنامه‌ی ششم، توسعه‌ی تنها ۵ درصد درآمد اپراتورها صرف زیرساخت می‌شود.

عباسی با اشاره به این‌که اتکای درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت به حوزه‌ی بین‌الملل باید کاهش پیدا کند، اظهار کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت باید منابع جدید درآمدی ایجاد کند به‌طوری‌ که به کسب‌وکارهای نوپا ضرری وارد نشود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این‌که امسال دو پروژه‌ی IP و نور۲ امسال به پایان می‌رسد، تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری ۳۳ میلیون یورو ظرفیت شبکه‌ی IP کشور تا پایان مهرماه به سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

این مقام مسئول با اشاره به این‌که در پروژه‌ی نور۲ حدود ۱۲ هزار کیلومتر فیبر نوری احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: این پروژه که با سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان همراه بوده است، تا پایان مهر امسال به پایان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت هم‌چنین از شروع دو پروژه‌ی زیرساختی دیگر در سال جاری خبر داد و گفت: نخستین پروژه‌ی به‌سازی شبکه‌ی سوییچ است که هم‌اکنون طراحی آن به پایان رسیده و پروژه‌ی دوم نیز برای تبدیل شبکه‌ی زیرساخت به یک شبکه‌ی مبتنی بر فناوری اطلاعات که امیدواریم هر دو پروژه در سال ۹۸ به پایان برسد.

او واگذاری فیبر تاریک را از مصوبات جدید شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد و افزود: بنا به مصوبه‌ی هیات مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت در شرایطی فیبر تاریک واگذار می‌شود که جزئیات آن امسال اعلام می‌شود.

عباسی شاهکوه پروژه‌ی توسعه‌ی شبکه‌ی انتقال، موسوم به پروژه‌ی تدبیر را دارای سرمایه‌ی ۳۸۷ میلیارد تومانی اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه و پروژه‌ی توسعه‌ی شبکه‌ی دیتای بین‌الملل که با سرمایه‌گذاری ۵۵ میلیارد تومانی انجام شد، هر دو در سر موعد خود به اتمام رسید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *