اخبار استارتاپی

برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی استارتاپ‌های ابری ایران

چهارمین رویداد سالیانه‌ی رایانش‌ابری ایران با هدف بررسی وضعیت موجود و چالش‌های پیش‌ رو در توسعه‌ی رایانش‌ابری در کسب‌وکارهای مختلف برگزار می‌شود.

براساس مجموعه روندهای فناوری اخیر پیش‌بینی می شود که طی ۱۰ الی ۱۵ سال آینده تامین منابع پردازشی و ذخیره سازی مورد نیاز سامانه­‌های الکترونیکی و یا هوشمند به‌صورت محلی، دیگر از نظر هزینه مقرون به‌صرفه نباشد و شبکه‌ی رایانش همانند شبکه‌ی برق فراگیر خواهد شد. وقوع انقلاب صنعتی چهارم، شکل‌گیری شهرهای هوشمند، اینترنت اشیاء، اتومبیل های بدون سرنشین، کلان‌داده، فناوری‌های آگاه از محیط، رایانش سیار و بسیاری موارد از این قبیل، شبکه‌ی انبوهی از ارتباطات، داده و محاسبات را ایجاد کرده است و کشورهای توسعه‌یافته در سطوح مختلف از جمله حاکمیتی در حال تلاش برای ارائه‌ی استانداردها، کسب کنترل و مدیریت بیشتر بر روی طیف گسترده‌تری از این فناوری‌ها هستند.

ایجاد هماهنگی در بین اجزای مختلف اکوسیستم صنعت رایانش در کشور (متشکل از دولت، دانشگاه و صنعت) همواره یک چالش جدی در کشور بوده است. نقش دبیرخانه‌ی رویداد سالیانه‌ی رایانش‌ابری ، کمک به ایجاد این هماهنگی از طریق برگزاری رویدادهای مستمر، فرهنگ سازی، آموزش و ایجاد بسترهای اجرایی لازم است که عملا توسط خود اعضای جامعه ولی در قالب یک عنوان و هدف واحد صورت میگیرد.

این رویداد با اهداف زیر برگزار می‌شود

● فن بازار خدمات رایانش‌ابری دانش‌بنیان (در تعامل با معاونت فناوری ریاست جمهوری)
● نمایشگاه استارتاپ های حوزه‌ی رایانش‌ابری (در تعامل با استارتاپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها)
● پایش اکوسیستم رایانش‌ابری و سنجش ابعاد تاثیر آن بر رشد اقتصادی (در تعامل با وزارت ارتباطات و فناوری
اطالاعات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطالاعات)
● بررسی الزامات رگوالتوری رایانش‌ابری (در تعامل با سازمان تنظیم مقررات و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطالاعات
به عنوان مجری پروژه‌ی رگوالتوری رایانش‌ابری)
● بررسی روندهای آتی فناوری

برنامه‌های جنبی این رویداد شامل: سخنرانی و ارائه‌های علمی و صنعتی و کارگاه‌ها، پنل مدیران و صاحبان کسب‌وکار، ارائه‌ی استارتاپ‌ها (برای مشتریان و سرمایه‌گذارها)، فراخوان مقالات کاربردی و صنعتی می‌شود.

این رویداد در روز سه‌شنبه ۲۶ تیر ۹۷، در خیابان کارگر شمالی، روبه‌روی انرژی اتمی، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *