در سالهای اخیر، برخی از سازمانها کوشیده اند با تکیه بر قابلیتهای متنوع و متعدد فناوریهای نوین دیجیتالی (همانند رایانش اجتماعی، رایانش موبایلی، رایانش ابری و رایانش تحلیل داده، اینترنت اشیاء، واقعیت مجازی و افزوده، هوش مصنوعی و رایانش شناختی) کسبوکار خود را متحول سازند. بخش قابل توجهی از این سازمانها، همانند بانکها، بیمهها، خودروسازها، تولیدکنندهها، خردهفروشها، هتلها، شرکتهای حوزهی نفت، گاز و پتروشیمی و دیجیتالی متولد نشده اند، اما با بهرهگیری از فناوریهای دیجیتالی به دنبال دستیابی به سطح بالاتر عملکرد، بهرهوری، نوآوری و رضایت مشتری هستند. گروه دیگری از سازمانها نیز وجود دارند که از ابتدای حیات خود، دارای ماهیت دیجیتالی بوده و به بیان دیگر، بر بستر فناوریهای دیجیتالی متولد شده و توسعه یافته اند. اینگونه سازمانها نیز به دنبال بهبود وضعیت رقابتی خویش، در محیط کسبوکارهای دیجیتالی هستند. هر دو گروه مذکور از سازمانها، مخاطب جایزهی ملی تحول دیجیتال هستند.
جایزهی ملی تحول دیجیتال با هدف ارزیابی، ارائهی بازخورد و در نهایت معرفی سازمانهای پیشرو در تحول دیجیتالی طراحی شده است. یکی از اهداف عمدهی این جایزه، ایجاد زمینهای مناسب برای تبادل تجارب موفق بین سازمانها، رهبران و متخصصین این حوزه میباشد.
دو دورهی گذشتهی جایزه، با حضور چشمگیر بیش از ۳۵ سازمان معتبر کشور برگزار و از برگزیدگان آن تقدیر شد. برای تمام سازمانهای شرکت کننده در جایزه، پیش از ارزیابی، کارگاه آموزشی تحول دیجیتال برگزار و به هریک پس از ارزیابی نیز گزارش بازخورد اختصاصی بهصورت تفصیلی ارائه شد تا با بهرهگیری از توصیههای ارائه شده در این گزارش، بتوانند مسیر بلوغ دیجیتال خود را موفقتر طی کنند.
سومین دورهی جایزهی ملی تحول دیجیتال با رویکرد ۲۰۲۰۰ در مکان تهران، خیابان کارگر شمالی، خیابان جلال آل احمد، جنب پل نصر (گیشا)، دانشکدهی مدیریت دانشگاه تهران، ساختمان مرکز همایشها برگزار خواهد شد و برگزیدگان آن در ۳۰ بهمن ماه ۹۷، در سالن همایشهای بینالمللی صداوسیما مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
علاقهمندان میتوانند جهت کسب اطلاع بیشتر به این آدرس مراجعه کنند.