اخبار استارتاپی

هوشمندسازی پست‌های برق و روشنایی معابر

در توافق وزارت ارتباطات و وزارت نیرو بر فرصت‌سازی برای راه‌اندازی 20 هزار استارتاپ تاکید شده است.

سند اقدام مشترک دو وزارتخانه به دست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر نیرو امضا شد. بر اساس این سند که برای توسعه‌ی کاربردهای فناوری‌های نوین ارتباطات و فناوری اطلاعات در صنعت آب و برق تهیه و تدوین شده، ایجاد ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در بستر ICT و در قالب ۲۰ هزار استارتاپ، هزار شرکت متوسط، یکصد شرکت بزرگ و پنج شرکت بین‌المللی پیش‌بینی شده است.

با اجرای این سند ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات صنعت برق، کنتورهای آب و برق، کلیدها، پست‌های برق و روشنایی معابر، هوشمند می‌شود و میزان مصرف آب و برق کاهش پیدا می‌کند.

براساس این سند، ایجاد ۱۰۰هزار فرصت شغلی در بستر ICT و در قالب ۲۰ هزار استارتاپ، هزار شرکت متوسط، یکصد شرکت بزرگ و پنج شرکت بین‌المللی پیش‌بینی شده است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته اجرای پایلوت شبکه‌ی هوشمند توزیع و مصرف آب و برق، توسعه‌ی ظرفیت مخابرات و انتقال داده برای کاربردهای هر دو حوزه‌ی نیرو و ICT با استفاده از زیرساخت‌های شبکه‌ی توزیع برق، راه‌اندازی و توسعه‌ی بازار الکترونیکی آب و برق با مشارکت بخش خصوصی و طراحی و راه‌اندازی آزمایشی پلت‌فرم دسترسی‌پذیری داده‌ها و خدمات حوزه‌ی آب و برق در اولویت قرار گرفته‌ اند.

در این سند با مشخص شدن شاخص‌های رسیدن به اهداف در بخش‌های مختلف اجرا، مدیریت و نظارت کلان آن برعهده‌ی معاونت‌های تخصصی مربوط در دو وزارتخانه خواهد بود و مجریان توسط شرکت‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط در دو وزارتخانه معرفی می‌شوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
شنبه‌پرس
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *