دومین رویداد توانتک همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ و در قسمت الکام استارز برگزار میشود. توانتک، رویدادی است که سال گذشته با تمرکز روی توانیابها کار خود را آغاز کرد و باور دارد که تکنولوژی، میتواند روی کیفیت زندگی ۱۱ درصد از جمعیت ایران اثر مثبتی داشته باشد.
«شاهین طبری»، عضو کمیتهی اجرایی الکام استارز، در خصوص شکلگیری رویداد توانتک میگوید: «استارتاپ ها و کسب و کارها میتوانند جذب کاربر بالایی از حوزهی توانیابها داشته باشند، چون تغییر تکنولوژی در بحث جذب کاربر، هزینهی چندان بالایی ندارد. به این شکل، یک بازی برد-برد برای همه ایجاد خواهد شد. از یک سو ممکن است توانیاب بتواند در کسب و کاری مشغول به فعالیت شود یا در حالتی دیگر استارتاپ به او خدماتش را ارائه میدهد و به نوعی جذب کاربر کند.»
طبری در خصوص حضور توانتک در نمایشگاه الکامپ امسال میگوید: «ما یک پیام برای استارتاپهایی داریم که در الکام استارز حاضر میشوند: خودتان را متناسب کنید تا توانیابها بتوانند از سرویسهای شما بهتر استفاده کنند. مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در واقع متولی رویداد توانتک است و با حضورش در الکامپ به دنبال دادن این پیام به کسب و کارهاست که اگر سرویسهای خود را متناسبسازی کنند، میتوانند هم به خودشان با جذب کاربر بیشتر کمک کنند و هم به جامعهی توانیابها.»
توانتک امسال در الکام استارز از دو بخش تشکیل میشود. بخش اول، حضور مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد است که تلاش میکند خدمات کسب و کارها را با نیاز توانیابها همسو کند. اما بخش دوم از توانتک، حضور ۹ استارتاپ در این رویداد است که در ابعاد مختلف، یا توسط توانیابهای موفق ایجاد شده اند یا کسب و کارهایی بوده اند که مخاطب عمدهی آنها، توانیابها هستند.
اما آیا رویداد توانتک به شکل همیشگی در نمایشگاه الکامپ حاضر خواهد شد و مانند دورهی اول، یک رویداد کاملاً جداگانه نخواهد بود؟ طبری در پاسخ به این پرسش گفت: «مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد باید در این رابطه تصمیمگیری کند، ولی ذهنیت فعلی ما این است که اگر برگزاری این دوره موفق باشد، توانتک میتواند بخشی از الکام استارز باشد و این به نظر من دستاورد بزرگی خواهد بود.»
براساس آماری که سازمان نظام صنفی رایانهای کشور ارائه داده است، سال ۹۶ بیشتر از ۱۵۰ هزار نفر از نمایشگاه الکامپ بازدید کرده اند. این گستردگی و این استقبال از نمایشگاه، در نگاه اول میتواند برای توانیابها چالشبرانگیز باشد اما طبری عقیده دارد که باید نیاز توانیابها را به چشم و گوش حداکثر مخاطبین و کسب و کارها رساند: «امروز کارآفرینان موفق ایرانی به مسئلهی توانیابها توجه میکنند و کل هدف از چنین تصمیمی، همافزایی و رساندن پیام حضور توانیابان در جامعه به حداکثر افراد است.»
بیست و چهارمین نمایشگاه بینالمللی الکامپ از شنبه ششم مرداد ماه آغاز میشود و پس از چهار روز به کار خود پایان خواهد داد.