ایده های استارتاپی

استارتاپ های حوزه حمل و نقل ؛ نگاهی نو به بازاری سنتی

معرفی برترین استارتاپ های بین المللی حوزه حمل و نقل

روز به روز با پیشرفت علم و تکنولوژی و نیاز مبرم مردم به صرفه جویی در زمان نیاز روزافزون به تاکسی‌ها و وسایل حمل و نقل بیشتر احساس می شود، در سال‌های اخیر نیز شاهد افزایش چشمگیر سرمایه گذاری‌های خصوصی در این بخش بوده ایم تا آنجا که امروزه در ایران بیش از ده پلتفرم جا به جایی و حمل و نقل مسافر وجود دارد و همچنان سرمایه گذاران به دنبال ایده های جدید برای درآمدزایی از این بخش هستند. در این مطلب به سراغ معرفی چندی از بهترین استارتاپ های حمل و نقل در سطح بین المللی می‌رویم که در میان آن‌ها ایده‌های جدیدی را نیز مشاهده می‌کنید؛ لازم به ذکر است برای مشاهده لیست کاملی از استارتاپ های حوزه تاکسی اینترنتی می‌توانید به سراغ لینک زیر بروید :

didi global logo

این استارتاپ یک پلتفرم حمل و نقل بر بستر موبایل است که رنج گسترده‌ای از پیشنهادات رفت و آمد به ۴۰۰ شهر در چین را شامل می‌شود. بیش از ۵۵۰ میلیون کاربر این شرکت می‌توانند از پیشنهادات آن مانند استفاده از تاکسی، اتوبوس، تاکسی خصوصی، همسواری یا اجاره خودرو برای جابه‌جایی بین شهرهای مختلف کشور چین استفاده کنند.

Didi به عنوان یک مبتکر اقتصادی تلاش می‌کند با استفاده از الگوریتم‌های بیگ دیتا به حل مشکلات حمل و نقل، چالش‌های زیست محیطی و مشکلات اشتغال در چین کمک کند که این امر بهینه سازی تخصیص منابع را به همراه دارد.

در سال ۲۰۱۸، Didi برند حمل و نقل خود را در کشور های مکزیک و استرالیا نیز توسعه داده است. این شرکت همواره در تلاش برای بهبود تجربه‌ی کاربری و خلق ارزش اجتماعی است و هدف نهایی خود را ایجاد یک اکوسیستم باز، کارآمد و پایدار قرار داده است.

Careem logo

Careem یک پلتفرم رزرو آنلاین است که مسافران را به راننده‌های محلی متصل می‌کند. این پلتفرم جامعه‌ای از رانندگان است و مسافران را در عرض چند دقیقه به این رانندگان متصل می‌کند. مسافران نیز می‌توانند قیمت را مشاهده کرده و کردیت کارت خود را شارژ نمایند که به مسافران کمک می‌کند که یک سیستم حمل و نقل کامل را تجربه نمایند.

معرفی استارتاپ Careem

Careem در پاکستان اقدام به استخدام رانندگان زن نموده است و ۳۰ درصد رانندگان آن را بانوان تشکیل می‌دهند. همچنین در مصر و اردن نیز رانندگان زن مشغول به کار هستند و این استارتاپ برنامه دارد تا سال ۲۰۲۰ رانندگان زن را به ۲۰ هزار نفر افزایش دهد.

این استارتاپ که در ژوئن سال ۲۰۱۲ آغاز به کار نموده است در طی ۶ دوره بالغ بر ۵۷۱ میلیون دلار جذب سرمایه داشته است.

استارتاپ های حمل و نقل

یک پلتفرم به اشتراک گذاری دوچرخه است که بر روی تلفن همراه قابل اجراست. در حال حاضر Ofo بیش از ۱۰ میلیون دوچرخه را به بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در ۲۰ کشور متصل کرده است. استرالیا، چین، اتریش، چک، فرانسه، آلمان، مجارستان، هند، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، مالزی، پرتغال، روسیه، سنگاپور، اسپانیا، تایلند، هلند، انگلیس و آمریکا کشورهایی است که این استارتاپ در آن‌ها مشغول فعالیت است.

استفاده از این پلتفرم به سادگی امکان پذیر است. بعد از دانلود این برنامه که در هر دو نسخه اندروید و IOS قابل دسترسی است، کاربران باید QR کد روی دوچرخه را اسکن کنند یا اینکه شماره نمایش داده شده روی آن را وارد کنند تا با دریافت رمز دوچرخه قادر به باز کردن و استفاده از آن باشند.

معرفی استارتاپ Ofo

این سیستم به اشتراک گذاری دوچرخه نیازی به ایستگاه‌های اتصال ندارد و انعطاف پذیری قابل توجهی را برای کاربران فراهم می‌کند تا دوچرخه را در هر زمانی و هر مکانی پیدا کنند و آن را باز گردانند. هنگامی که آن‌ها به مقصد خود برسند کاربر ممکن است دوچرخه را در هر جایی که قانونی، راحت و آسان است برای دسترسی کاربر بعدی پارک کند.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *