اخبار استارتاپی

فراخوان پذیرش شرکت‌های متقاضی خلاق اعلام شد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی، ضمن اعلام فراخوان پذیرش شرکت‌های مرتبط با صنایع خلاق و فرهنگی گفت توسعه شرکت‌های خلاق و ارائه خدمات به این شرکت‌ها در اولویت برنامه‌های این ستاد در سال 1397 قرار دارد.

لیمو HR

سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه‌ی فناوری‌های نرم و هویت‌ ساز معاونت علمی گفت: پیرو ابلاغ آیین‌نامه‌ی برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق از سوی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به عنوان برنامه‌ی مکمل قانون حمایت از شرکت‌ های دانش بنیان؛ شرکت‌ های خلاق از سوی مجموعه‌های تخصصی که اصطلاحاً مبادی نامیده می‌شوند، به دبیرخانه‌ی شرکت‌ های خلاق معرفی خواهند شد تا از مزیت‌ها و خدمات موضوع برنامه بهره‌مند شوند.

وی افزود: ستاد توسعه‌ی فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، به‌عنوان یکی از مبادی شناسایی و معرفی شرکت‌ های خلاق، بررسی صلاحیت این شرکت‌ها را بر عهده دارد و شرکت‌های واجد شرایط را برای بهره‌مندی از خدمات این برنامه، به دبیرخانه معرفی خواهد کرد.

به گفته‌ی سجادی نیری شاخص‌های الزامی برای پذیرش شرکت‌ های خلاق در سطح کشور عبارتند از: دارا بودن یکی از شخصیت‌های حقوقی قابل ثبت در نظام قانونی کشور؛ نوآورانه بودن محصول/خدمت و دارا بودن سطح تمایز نسبت به فعالیت‌های مشابه در سطح کشور؛ دارا بودن ظرفیت مربوط به اثربخشی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و هم‌چنین دانش بنیان نبودن محصول/خدمت.

وی تشریح کرد: مطابق آئین‌نامه‌ی ابلاغی، شرکت‌های فعال در موضوعات زیر در صورت احراز صلاحیت به عنوان شرکت خلاق، مشمول خدمات این برنامه می‌شوند.

  1. کسب‌ و کارهای دیجیتال و فضای مجازی
  2. صنایع دیداری و شنیداری
  3. میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
  4. هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی
  5. بازی، اسباب بازی و سرگرمی
  6. طراحی و معماری، نشر، چاپ و کتابخانه
  7. گیاهان دارویی و طب سنتی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در پایان گفت: شرکت‌های متقاضی می‌توانند برای ارائه‌ی درخواست خود به پایگاه اطلاع رسانی برنامه توسعه زیست‌ بوم شرکت‌های خلاق به این آدرس مراجعه کرده  و یا با شماره ۸۳۵۳۲۴۷۵  تماس حاصل کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
بنیادملی‌نخبگان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *