اخبار استارتاپی

سوئیفت منطقه‎ای و ارز دیجیتال برای مقابله با تحریم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ضرورت افزایش توان نظام بانکی به جهت فعالیت‌ها در درون کشور و هم مواجه با تحریم‌ها اجتناب ناپذیر است.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، ضرورت افزایش توان نظام بانکی به جهت فعالیت‌ها در درون کشور و هم مواجه با تحریم‌ها اجتناب ناپذیر است.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: امروز نشست مشترکی به منظور تعامل نظام بانکی برای افزایش توانمندی‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات داخلی نظام بانکی بحث ناترازی‌های موجود است که نیازمند هماهنگی مجلس و دولت در این بخش می‌باشد.

پورابراهیمی اضافه کرد: همچنین در نشست امروز راهکار‌های ضدتحریمی بحث می‌شود. در مجلس کمیته ضدتحریم تشکیل شده و مرکز پژوهش‌ها نیز کار خود را در این زمینه آغاز کرده است.

وی گفت: در جلسه امروز برنامه پیشنهادی بانک‌ها و بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح می‌شود. آن چه که قابل بیان است به مردم اعلام می‌کنیم و بخشی از اقدامات هم محرمانه است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشور‌هایی که با ما همراهی بانکی دارند، ادامه داد: پیشنهاد ما این است که سوئیفت منطقه‌ای را طراحی کنیم و بانک‌ها هم در جلسه امروز آخرین اقدامات خود را در زمینه سوئیفت بیان می‌کنند.

پورابراهیمی­ با بیان اینکه اقدامات خوبی در طول ماه‌های اخیر در زمینه پیمان‌های پولی دو جانبه انجام شده است، افزود: استفاده از ارز دیجیتال را هم مبنا قرار دادیم و بانک مرکزی در جلسه امروز اقدامات خود را در این باره شرح خواهد داد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *