اخبار استارتاپی

امتیازدهی کسب و کارهای اینترنتی بر اساس شکایات

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای انجام مأموریت‌های خود در حوزه‌ی سامان‌دهی و رتبه‌بندی کسب و کارهای اینترنتی در نظر دارد بر نحوه‌ی پاسخگویی کسب و کارها به شکایت‌های دریافتی از خریداران نظارت کند.

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در راستای انجام مأموریت‌های خود در حوزه‌ی سامان‌دهی و رتبه‌بندی کسب و کارهای اینترنتی با هدف فرهنگ‌سازی و کمک به ارتقاء کیفیت فضای تجارت الکترونیکی کشور و نیز حمایت از حقوق فعالان این حوزه به ویژه مصرف‏‌کنندگان و خریداران، ضمن تدوین شاخص‌های رتبه بندی کسب و کار های دارای نماد اعتماد الکترونیکی، در نخستین گام اجرایی در نظر دارد نظارت بر نحوه پاسخگویی کسب و کارها به شکایت‌های دریافتی از خریداران را مد نظر قرار دهد.

در این زمینه، با توجه به بررسی نحوه‌ی تعاملات و چگونگی پاسخگویی صاحبان امتیاز کسب و کارهای اینترنتی در رسیدگی به شکایت‌های دریافتی در طول مدت سه ماه اخیر، امتیازدهی اولیه بر مبنای شاخص‌های تعریف شده صورت پذیرفته است و لذا امتیازات دریافتی، در پنل کسب و کارها قابل مشاهده می‏باشد. ذکر این نکته ضروریست که در این مرحله، امتیازات از طریق پنل کسب و کار (در سامانه اینماد بخش مدیریت کسب و کار) صرفاً برای صاحبان کسب و کارها نمایش داده خواهد شد. صاحبان گرامی کسب و کارها می‌توانند از طریق پنل کاربری خود در سامانه‌ اینماد بخش مدیریت کسب و کار و با کلیک بر روی دکمه “تغییرات امتیاز”، میزان امتیاز دریافتی حاصل از ارزیابی عملکرد خود در پاسخگویی به شکایات و سایر جزئیات مربوطه را مشاهده نمایند. شایان ذکر است کسب و کارها می‌توانند هرگونه نقطه نظر یا پیشنهادات خود را از طریق درج تیکت در سامانه نماد اعتماد الکترونیکی با محوریت رتبه‌بندی منعکس نمایند.

منبع
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *