اخبار استارتاپی

ایجاد ۴۰ میلیارد دلار سرمایه با کسب و کارهای حوزه اقتصاد اشتراکی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری: ۴۰ میلیارد دلار سرمایه از طریق کسب‌وکارهای حوزه اقتصاد اشتراکی ایجاد می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه اتفاقاتی در حوزه دیجیتال در دنیا در حال رخ دادن است، گفت: ۴۰ میلیارد دلار سرمایه از طریق کسب و کارهای حوزه اقتصاد اشتراکی ایجاد می‌شود.

مهدی محمدی درباره اقتصاد اشتراکی در حوزه فناوری‌های هوشمند و اقتصاد دیجیتال، اظهار کرد: اتفاقاتی در حوزه دیجیتال در دنیا در حال رخ دادن است که مفاهیم پایه‌ای زندگی بشر را دستخوش تغییر کرده است، یک‌سری از مفاهیم این‌چنینی در حال از بین رفتن است و مفاهیم جدیدتری تحت عنوان اعتماد بین افراد جامعه در حال شکل‌گیری است.

محمدی ادامه داد: کسب و کارهای حوزه اقتصاد اشتراکی در سال ۲۰۱۰ توانسته بودند تا ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جمع کنند که این رقم تا سال ۲۰۱۶ به ۲۳ میلیارد دلار رسیده است که برآوردها برای سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰ میلیارد دلار را نشان می‌دهد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، افزود: مالکیت از این لحاظ در حال از بین رفتن است که لزومی ندارد برای بهره‌مندی از یک محصول، ‌یک کالا یا یک خدمت یا یک ظرفیت، حتماً مالک آن باشیم، بلکه می‌توانیم از ظرفیت خالی شخص دیگری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مفهوم مالکیت بر اساس موارد مذکور در حال تغییر است، خاطرنشان کرد: این مفهوم در دنیا دیگر به‌مانند قبل تنها در دست یک‌سری از افراد خاص نخواهد بود که این امر باعث خواهد شد تا ظرفیت یک‌سری موارد به افراد دیگری انتقال پیدا کند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی بابیان اینکه با تغییر مفهوم مالکیت، کسب و کارهای جدیدی در دنیا در حال شکل‌گیری است، گفت: این کسب و کارها با شتاب زیادی در حال گسترش هستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، تصریح کرد: اگر بتوانیم بخشی از زیرمجموعه‌های کسب و کارهای اشتراکی مانند بخش حمل و نقل اشتراکی را به داخل کشور بیاوریم، خواهیم توانست بخشی از اقتصاد و عواید حاصل از این بخش را فعال کنیم.

محمدی با بیان اینکه خدمات اقتصاد اشتراکی می‌تواند فردبه‌فرد منتقل‌ شود، گفت: یکی از نیازهای این فرایند اعتماد فردبه‌فرد است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *