اخبار استارتاپی

اختصاص یارانه ۱۰میلیونی به شرکت های بزرگ فناور

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: یارانه‌ای به مبلغ ۱۰میلیون تومان به شرکت‌های فناور بزرگ اختصاص می‌دهیم تا آن‌ها بتوانند به کمک شرکت‌های فناور کوچک بیایند.

رضا قنبری در جلسه شورای ستاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور معاون علمی رییس‌جمهور در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین کار ما برای اقتصاد دانش بنیان که یکی از عوامل مهم در اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، شبکه‌سازی برای توسعه زیست‌بوم‌های فناوری است؛ البته در این راستا باید عوامل مختلفی را تحت پوشش خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه فردوسی و سایر دانشگاه‌ها به امضا رسیده و دوره‌های مشترکی برگزار شده است به طوریکه ارتباط بسیار خوبی با دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برقرار کرده‌ایم. از دیگر اقدامات ما، می‌توان به شبکه‌سازی با مراکز رشد اشاره کرد. در واقع ما یک شبکه علمی داریم که ذیل آن مراکز رشد استان هستند تا بتوانیم با شرکت‌های فناور و دانش بنیان ارتباط داشته باشیم و مسائل آنها را در سطح استان مرتفع کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به اینکه اولین تفاهم‌نامه شبکه شرکت‌های دانش بنیان حوزه انرژی به امضا رسید، تصریح کرد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی و ۴ پارک علم و فناوری دیگر در جنوب کشور در این تفاهم‌نامه قرار دارند، زیرا تکنولوژی توسعه یافته شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان ما در حوزه انرژی نسبت به سایرین بسیار پیشرفته است. در نتیجه پارک‌های علم و فناوری علاقه‌مند بودند که شرکت‌های دانش‌بنیان خود را با شرکت‌های ما ارتباط دهند تا بتوان به اقدامات بزرگ‌تری دست زد.

ایجاد دبیرخانه کسب و کار نوپا در خراسان رضوی برای کمک به استارتاپ ها

قنبری با بیان اینکه دبیرخانه کسب و کارهای نوپای خراسان رضوی توسط استانداری تاسیس شد، عنوان کرد: این دبیرخانه مرکز رشد ICT را عهده‌دار شده است تا بتوانیم به امور استارتاپ ها و رفع مشکلات آنها سرعت بیشتری ببخشیم. همچنین از دیگر اقداماتی که در پارک علم و فناوری خراسان رضوی صورت می‌گیرد، انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع بزرگ است؛ اقداماتی انجام شده که نیازمند حمایت بیشتر است.

اختصاص یارانه ۱۰میلیون تومانی به شرکت‌های فناور

وی افزود: در واقع یک تفاهم‌نامه برای اختصاص یافتن یارانه در خصوص رفع نیاز شرکت‌های فناور بزرگ با شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده به طوریکه یارانه‌ای ۲۰ درصدی به واحدهای فناور تعلق خواهد گرفت، یعنی ۱۰ درصد توسط پارک علم و فناوری و ۱۰ درصد توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی برای اعطای یارانه به این واحدها در نظر گرفته شده است. البته سقف این کمک ۱۰ میلیون تومان است تا شرکت های بزرگ فناور بتوانند شرکتهای کوچک را بیابند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در خصوص برخی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان کوچک همچون پروانه بهره‌برداری، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات در خصوص پروانه بهره‌برداری است که با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تعاملی را انجام داده‌ایم تا بتوانیم پروانه بهره‌برداری موقت یا نیمه صنعتی راه‌اندازی کنیم؛ چراکه شرکت‌ها می‌خواهند گسترش پیدا کنند و باید پروانه بهره‌برداری داشته باشند، اما اگر هم پروانه بهره‌برداری نداشته باشند، نمی‌توانند کالاهای خود را به فروش برسانند.

قنبری با تاکید بر اینکه انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان به همت خود آنها تاسیس شده، اظهار کرد: درواقع می‎توان از نظرات این انجمن در جلسات استفاده کرد. همچنین کمیته توسعه دانش بنیان استان ایجاد شد که مشکلات بزرگ و کوچک این شرکت‌ها در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد تا حل و فصل شوند.

وی گفت: دومین شهر پس از تهران هستیم که پروانه بهره‌برداری شهرداری را برای اسکان در شهر داریم که این اختیار توسط شورای شهر مشهد به شرکت‌های دانش بنیان اعطا شد تا در امور خود استقلال داشته باشند. همچنین‌اقدامات ویژه‌ای را با بنیاد نخبگان در خصوص سوغات آغاز کردیم که اولین گام آن در رویداد ملی اسباب‌بازی مبنی بر این‌که سه شرکت در این حوزه وارد پارک شوند، برداشته شد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: پردیس شرکت‌های دانش بنیان طرحی مشترک میان پارک علم و فناوری شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت شهرک صنعتی توس است؛ باتوجه به تراکم موجود در آن منطقه، یک زیست بوم شکل گرفته و امیداریم بتوانیم ارتباط را افزایش دهیم و خدمات بیشتری از این شرکت‌ها شاهد باشیم.

قنبری عنوان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری خراسان رضوی از میان کلی‌ طرح، ۴۹ طرح را انتخاب کردند و درخواست داریم که این طرح‌ها مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم این طرح‌ها را بیش از گذشته مورد حمایت قرار دهیم. از ردیف بودجه زیرساخت‌های مناطق ویژه مانند شهرک‌های صنعتی، نیز بتوان برای شرکت‌های خصوصی که در پارک علم و فناوری استقرار پیدا می‌کنند، زیرساخت‌های مناسب فراهم شود تا این شرکت‌ها از این زیرساخت‌ها استفاده کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *