معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: انتظار داریم استارتاپ ها بهطور جدیتر به رفع مشکلات شهرداری ، به حرکت آنها در حوزههای جدید خدمت به مردم و همچنین طراحی مبلمان شهری با رویکرد ایرانی- اسلامی ورود کرده و در این راه به میراث معنوی کشور توجه ویژه کنند.
به گزارش اکوموتیو، مهدی جمالینژاد با بیان اینکه طراحی مبلمان شهری در ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی شهروندان تأثیر زیادی دارد، اظهار کرد: انتظار داریم استارتاپ ها و فعالان بخش خصوصی در طراحی مبلمان شهری با رویکردهای ایرانی- اسلامی تمرکز بیشتری کنند.
وی با بیان اینکه مبلمان شهری ما میتواند سازگاری بیشتری با سیما و منظر اسلامی و ایرانی داشته باشد، گفت: میتوان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه مبلمان، فرایندی طراحی کنیم که متناسب با فرهنگ ایرانی- اسلامی و زیستبوم ایران باشد.
جمالینژاد همچنین با بیان اینکه شهرداریها هماکنون بیشتر از قبل به درآمدهای پایدار و سرمایه گذاری نیاز دارند، گفت: استارتاپ ها علاوه بر برنامهریزی برای حل مشکلات شهر در موضوعات حملونقل عمومی شهری، مدیریت پسماندها، توسعه فضای سبز و کاهش آلودگیها باید شهرداریها را در حوزه شناسایی مزیتهای رقابتی شهر و برنامهریزی درخصوص جذب سرمایه گذار، ایجاد درآمد پایدار، تولید اشتغال و کارآفرینی یاری کنند.
وی در ادامه افزود: البته انتظار ما از استارتاپ ها و مراکز علمی، تحقیقاتی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بسیار گستردهتر است و باید هرچه زودتر به حوزه تدوین تولید الگوهای بومی حوزه کاری شهرداریها و دهیاریها ورود کنیم و ما در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از ایدههای خلاقانه، نوآوریها و فکرهای جدید در این خصوص استقبال و با صاحبان ایدهها و مراکز علمی همکاری میکنیم.
رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با بیان اینکه این سازمان به دلیل ارتباط با ۱۲۷۴شهرداری و بیش از ۳۷هزار دهیاری جایگاه مهمی در عرصه مدیریت شهری و روستایی کشور دارد، تصریح کرد: یکی از اولویتهای ما بها دادن به ایدهها، فکرها و پژوهشهای جدید در حوزههای کاری شهرداریها و دهیاریها و حمایت از آنهاست.
جمالینژاد همچنین ضمن قدردانی از تولیدکنندگان داخلی حاضر در شانزدهمین نمایشگاه بینالمللی حمل و نقل عمومی و خدمات شهری افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی این نمایشگاهها مکان مناسبی برای ارتباط تولیدکنندگان با مخاطبان اصلی آنها یعنی شهرداریهاست تا از نقاط قوت و ضعف محصولاتشان مطلع و برای رفع کاستیها و تقویت نقاط قوت برنامهریزی کنند.
جمالینژاد همچنین از تولیدکنندگان داخلی درخواست کرد که ضمن ارتقای کیفیت محصولات به خدمات پس از فروش هم توجه کنند.
وی همچنین تصریح کرد: به دلیل تنوع جغرافیایی کشور انتظار داریم تولیدکنندگان محصولات را با توجه به اقلیم مناطق و همچنین خردهفرهنگهای بخشهای مختلف کشور تولید کنند.
وی همچنین با تقدیر از کیفیت برخی محصولات داخلی در حوزه خدمات شهری و مبلمان شهری گفت: این محصولات بازار خوبی در کشورهای همسایه دارد که نیازمند بازاریابی و اطلاعرسانی دقیقتر برای ورود به بازارهای منطقهای است.