اخبار استارتاپی

بازاریابی و سنگ‌اندازی دستگاه‌های اجرایی مشکل اصلی شرکت‌های دانش بنیان

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: امروز عمده مشکل شرکت‌های دانش بنیان مشکل بازار است که بخشی از مشکلات به خود جوانان برمی‌گردد چرا که ایده ندارند و محصول را تجاری نمی‌کنند و بخش دیگری از مشکل نیز سنگ اندازی برخی از دستگاه‌های اجرایی است.

سورنا ستاری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در معاونت علمی و فناوری یک مجموعه پکیج حمایتی برای شرکت‌های دانش بنیان داریم و نقش پارک علم و فناوری در این حمایت‌ها مهم است.

وی گفت: پارک علم و فناوری استان تمام هماهنگی‌ها را با ارکان دولتی و غیردولتی استان انجام می‌دهد و خوشبختانه پارک علم و فناوری در خراسان جنوبی خوب کار کرده است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور افزود: این فعالیت باید بیش از پیش گسترش یابد و نمی‌توان تنها شرکت‌های دانش بنیان کوچک را حمایت کرد؛ بلکه باید حمایت به صورت منطقه‌ای باشد.

ستاری با بیان اینکه بخش کوچکی از حمایت ما، حمایت مالی است، تصریح کرد: باید یک اکوسیستم در استان داشته باشیم که بتوانیم از جوانان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: امروز عمده مشکل شرکت‌های دانش بنیان مشکل بازار است که بخشی از مشکلات به خود جوانان برمی‌گردد؛ چرا که ایده ندارند و محصول را تجاری نمی‌کنند و بخش دیگری از مشکل نیز سنگ اندازی برخی از دستگاه‌های اجرایی است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه اراده داشتن برای حمایت از جوانان از پول و تسهیلات مهم‌تر است، خاطرنشان کرد: باید دستگاه‌های اجرایی کمک کنند که جوانان بازار اولیه را داشته باشند.

ستاری با بیان اینکه این اکوسیستم در استان شکل گرفته است، اظهار کرد: اختصاص بودجه به شرکت دانش بنیان دو طرفه است و پارک علم و فناوری برای برخی از ساخت و سازهای خود بودجه دارد و برای مراکز رشد و شتابدهنده نیز اعتباری اختصاص می‌دهیم.

وی یادآور شد: باید مراکز رشد و شتابدهنده ها گسترش پیدا کند و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *